Renault liczy na powrót do walki o podium od GP Singapuru

Eric Boullier jest przekonany, że będą bardziej konkurencyjni w pozostałych wyścigach sezonu
13.09.1013:07
Marek Roczniak
3892wyświetlenia

Zespół Renault sądzi, że powróci do walki o miejsca na podium począwszy od najbliższego wyścigu o Grand Prix Singapuru, pomimo trudnego weekendu na torze Monza.

Robert Kubica nie mógł dorównać tempem kierowcom Ferrari oraz McLarena we Włoszech i choć na pierwszym okrążeniu udało mu się szczęśliwie awansować na piątą pozycję, to jednak wyścig ostatecznie ukończył na ósmej pozycji, a Witalij Pietrow finiszował poza punktowaną dziesiątką.

Jednakże zespół z Enstone pokazywał się z dobrej strony na torach, jakie są teraz przed nami w kalendarzu i szef Renault F1 - Eric Boullier jest przekonany, że będą bardziej konkurencyjni w pozostałych wyścigach sezonu. Szczerze mówiąc we Włoszech nie spodziewaliśmy się być w takiej samej formie, jak na torze Spa, zatem oczekiwanie tutaj obu samochodów na punktowanych pozycjach było może trochę zbyt ambitne - powiedział Francuz.

To byłby dobry weekend, gdybyśmy mogli to uczynić i opuścić Monzę z twarzą, ale niestety tak się nie stało. Tym niemniej nie spodziewaliśmy się, że będziemy tutaj tak szybcy, jak w Belgii. Jednakże jeśli popatrzeć na nasz cały pakiet, jaki mamy teraz w konfiguracji z wysokim poziomem docisku, to sytuacja wygląda obiecująco. Nasz kanał F pracuje bardzo dobrze, dmuchany dyfuzor także i z pewnością na tradycyjnych układach torów, jak w Singapurze czy Japonii, które są teraz przed nami, powinniśmy być w znacznie lepszym położeniu. Nie byłbym zaskoczony, gdybyśmy mieli tam taką samą formę, jak w Spa.

Boullier dodał w rozmowie z serwisem AUTOSPORT, że Renault planuje już tylko jeden pakiet znaczących poprawek aerodynamicznych do R30 w pozostałej części sezonu, a później francuski zespół skupi już swoje główne starania na przyszłorocznym samochodzie.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

21
MaxKapsel
14.09.2010 07:44
@FelipeF1 2 razy, teraz będzie trzecie. A czemu pytasz? bo nie kumam...
Konfederat1970
13.09.2010 10:32
Wydaje się mi, że brak kanału F w bolidzie Renault w czasie GP Włoch przyczynił się do słabszego wyniku Kubicy. Brakowało mu prędkości na prostych :(. McLaren zastosował F-duct u Buttona i ten o mało nie wygrał wyścigu. Przyjechał na metę na 2 pozycji tuż za Alonso, ale przez całe Grand Prix jechał tym samym tempem i mocno cisnął, nawet prowadził przez 1 część wyścigu na Monza. Chyba Renault jednak popełniło błąd strategiczny nie podejmując decyzji o zastosowaniu kanału F.
boby
13.09.2010 06:55
BOR+MAU=RIP
FelipeF1.
13.09.2010 03:49
@MaxKapsel a ile razy było GP Singapuru
bosssu
13.09.2010 02:57
Patrząc na to co Kubica robił w Monaco, myślę że w Singapurze może być podobnie. On lubi takie ciasne tory gdzie nie ma miejsca na błąd, znów będziemy pewnie oglądać jeżdżenie na centymetry od ściany. Kubica powinien być w swoim żywiole. Liczę że bolid też będzie tak konkurencyjny jak w Monaco.
Kamikadze2000
13.09.2010 02:21
@Shadowhawk - kompletnie rozstrojonym bolidem każdy miałby problem jeździc. Jakbyś nie zauważył, "F2008" Felipe, nawet na prostej nie był stabilny (a nawet robił bączka), więc o czym my mówimy. ;/ A popatrz może na GP Brazylii - w deszczowych warunkach pokazał klasę, pomimo wielkiej presji. Zastanów się więc, zanim coś napiszesz, gdyż powielanie kompletnie nieuzasadnionych opinii raczej nie można zaliczyc do najbardziej mądrych. ;/ W zesżłym roku Alonso miał sporo farta przy tym podium. A poza tym wtedy Renówa nie była jeszcze takim "szrotem", jak pod sam koniec sezonu.
SirKamil
13.09.2010 01:43
To prawdopodobne. Obserwując ścieżkę rozwoju, charakterystykę i reakcje R30 na progres widać, że ten samochód przeskoczył dwie ligi szybkości na raz gdy dostał wysoki docisk wraz z usprawnieniem podłogi EBD i kanałem F- przekroczył pewną granicę której przekroczenie potrzebne było aby możliwie dobrze wykorzystywać opony. Obniżenie docisku na Monzę oznaczało defacto zbliżenie do poziomu docisku jaki zespół miał na starcie sezonu i znów na miększej mieszance zaczęły dziać się opowieści dziwnej treści. Odwrotnie- dodanie docisku dzięki Fductowi i innym usprawnieniom uskrzydliły R30 tak i z resztą zmaksymalizowanie docisku (bezkarnie na tym torze) kątem natarcia płatów w Monaco.
MaxKapsel
13.09.2010 01:20
@zoolwik Nic z tego...:) tak samo jak nic z twojej średniej - ona zależy od wyników poprzednich wyścigów, wynik następnego wyścigu nie zależy od niej nijak... FelipeF1 tylko porównał fakty z ostatnich 2 sezonów, gdzie Alonso w Renault był na podium z aktualnymi oczekiwaniami Renault i/lub Boulliera pt. "oba samochody będą punktować". Rzuciłeś zarzut że to dzięki Piquetowi i SC Alonso miał takie wyniki. W 2008 oczywiście tak było, ale już w 2009 było jak najbardziej czysto, co z kolei ja przypomniałem. I nie ma się o co burzyć, bo to czyste fakty, tak jak to co dodał Shadowhank o Massie (no przynajmniej kiedyś tak było...;)). Ja mogę jeszcze dorzucić: HAM+RAI+pitstop+czerwone=BUMS!+KUB+1st:)
Masio
13.09.2010 01:14
Na pewno będą mogli walczyć o podium, jeżeli spełnią takie warunki: - Będą w Q3 w pierwszej piątce. - Będą wykonywać pit-stopy szybciej i bezbłędnie.
Szkot
13.09.2010 01:09
No skoro tak to może w ten sposób: HAM + żwir = W.ielka N.ierozłączna M.iłość :D
Shadowhawk
13.09.2010 12:24
Jak już rozpętała się mała kłótnia to dorzucę swoje trzy groszę :) Massa + Deszcz = Balet
zoolwik
13.09.2010 12:21
Za to Alonso+Renault+Belgia = urwane koło, a Kubica podium, i co z tego? :) Zreszta w zeszłym sezonie Alonso miał średnią 9.76 pozycję na koniec wyścigu, a Kubica teraz ma troche ponad 8.
MaxKapsel
13.09.2010 12:08
zoolwik 2 lata temu owszem, ale już rok temu jednak Renault + Alonso + Singapur - Piquet - Briatore - SC= podium...:)
zoolwik
13.09.2010 12:07
Ciekawe po czym to wnosisz, ta cześć z Robertem też tego okresu dotyczy? Swoją drogą takie uogólnianie jest bez sensu bo nie wiadomo o ile lepszy bolid renault był od całej stawki wtedy w porównaniu do tego sezonu.
Szkot
13.09.2010 12:05
Na miejscu Renówy to przy okazji tego jednego jedynego GP w kalendarzu to bym się bardzo ostrożnie wypowiadał co chrapki na podium :D
Damian375
13.09.2010 11:58
Zoolwik, FelipeF1 mówił o 2009 roku.
zoolwik
13.09.2010 11:54
FelipeF1 jak juz sie wypowiadasz, to kończ zdanie: Renault+Alonso+Singapur+Piquet+SC=Podium
podgladamwas
13.09.2010 11:26
Ja już na nic nie liczę :(
biCampeon
13.09.2010 11:23
Zważając na podium Alonso w ubiegłorocznym szrocie, Kubica powinien bez większych problemów powalczyć o podium za dwa tygodnie, posiadając znacznie bardziej konkurencyjny bolid.
Damian375
13.09.2010 11:20
Felipe F1 zdziwisz się i mam nadzieje, że później przeprosisz.
FelipeF1.
13.09.2010 11:11
Renault+Alonso+Singapur=Podium Renault+Kubica/Pietrow+Singapur= Pierwsza 10