Poprawione bezpieczeństwo na Interlagos po tragicznym wypadku
Zmiana dotyczy jednego z najbardziej niebezpiecznych odcinków prostych w kalendarzu F1
28.10.1016:41
5389wyświetlenia

Organizatorzy Grand Prix Brazylii dokonali zmian na torze Interlagos, mających na celu poprawę bezpieczeństwa na jednym z najbardziej niebezpiecznych odcinków prostych w kalendarzu Formuły 1.
Trzy lata temu brazylijski kierowca stock car - Rafael Sperafico uderzył w barierę z opon znajdującą się na wyjściu z szybkiego łuku przed zjazdem do pit-lane na torze w Sao Paulo. Jego samochód po odbiciu się od opon wrócił na środek toru i wówczas został uderzony od strony kierowcy przez inne auto. Sperafico zginął na miejscu.
W F1 w ostatnich dziesięciu latach także bywały groźne wypadki w tym miejscu toru, ale zawsze kończyły się szczęśliwie. W 2003 roku swój bolid roztrzaskał Mark Webber (konsekwencją tego była jeszcze większa kraksa Fernando Alonso), a w 1999 roku z „hukiem” zakończył się jedyny start Stephane'a Sarrazina w królowej sportów motorowych, który zastępował w zespole Minardi kontuzjowanego Lukę Badoera.
Jak informuje Globo Esporte, przed przedostatnią rundą sezonu 2010 Formuły 1 organizatorzy zastąpili rządek spiętych opon specjalną barierą „softwall” o długości 225 metrów. Bariera ta - stanowiąca kombinację metalowych ścianek z rozdzielającą je specjalną pianką - ma absorbować siłę uderzenia bez „łapania” pojazdu i „rzucania” go z powrotem na tor.
To typ bariery pochłaniającej siłę uderzenia- potwierdza Luis Ernesto Morales, inżynier zajmujący się torem Interlagos.
To niebezpieczne miejsce na torze, ze ścianami znajdującymi się bardzo blisko drogi.
Źródło: Motorsport.com
KOMENTARZE