FIA będzie wymagać lepszych standardów jazdy
Sędziowie mają m.in. patrzeć bardziej surowym okiem na utrudnianie jazdy rywalom
13.12.1018:53
5279wyświetlenia
Ciało zarządzające Formułą 1 opublikowało dzisiaj regulacje na sezon 2011, które uwzględniają decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych w ubiegłym tygodniu. W regulaminie sportowym znalazły się między innymi zapisy dotyczące wymagania od kierowców lepszych standardów jazdy.
Manewry powodujące utrudnienia dla innych kierowców, jak choćby więcej niż jedna zmiana kierunku jazdy w celu obrony pozycji, celowe wypychanie rywala poza krawędź toru czy wszelkie inne anormalne zmiany kierunku jazdy, nie będą dozwolone- czytamy w regulaminie.
Ponadto kierowcy korzystający na wyjazdach poza obręb toru mogą spodziewać się kar:
Kierowcy muszą pozostawać na torze przez cały czas. Dla uniknięcia wątpliwości: białe linie wyznaczające krawędzie toru są jeszcze uważane za część toru, ale tarki/krawężniki już nie. Jeśli żadna część (opona) samochodu nie będzie w kontakcie z torem, to wówczas będzie to jednoznaczne z opuszczeniem toru. Kiedy to nastąpi z jakiegokolwiek powodu, kierowca może powrócić na tor, ale może to zrobić tylko wtedy, jeśli jest to bezpieczne i nie oznacza zyskania żadnej przewagi.
FIA zaostrzyła także zasady dla dublowanych kierowców. Od teraz wystarczy pojedyncze zignorowanie niebieskich flag do przyznania kary.
Jak tylko samochód dogoni inny, który ma być właśnie zdublowany podczas wyścigu, jego kierowca musi przepuścić szybszego zawodnika przy pierwszej możliwej sposobności- czytamy w nowych zasadach.
Jeśli kierowca, który został dogoniony nie przepuści tego szybszego, pokazane zostaną mu niebieskie flagi oznaczające, że musi przepuścić jadące za nim auto. Każdy przypadek zignorowania niebieskich flag będzie rozpatrywany przez sędziów.
Zakazane będzie również w przyszłym roku wyprzedzanie w pit-lane. Chodzi konkretnie o przypadki, kiedy samochody muszą zatrzymać się przed wyjazdem na tor w oczekiwaniu na zapalenie zielonego światła, czyli na początku lub podczas wznowienia sesji, albo kiedy w trakcie wyścigu na torze jest samochód bezpieczeństwa i wyjazd z boksów jest chwilowo zamknięty. W takim przypadku samochody muszą ustawić się w jednej linii na szybkim pasie ruchu i wyjeżdżać w takiej kolejności, w jakiej dojechali do kolejki. Wyprzedzenie będzie dozwolone tylko wtedy, jeśli jakiś samochód nie będzie mógł ruszyć.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE