Alonso: Zmiany przyniosą w 2011 roku spodziewany efekt
"Jestem przekonany, że w przyszłym roku zmiany będą wreszcie korzystne"
18.12.1019:42
5139wyświetlenia
Fernando Alonso jest przekonany, że poprzez wprowadzenie ruchomego tylnego skrzydła i przywrócenie systemu KERS w przyszłym roku, włodarze Formuły 1 trafili w dziesiątkę z rozwiązaniem problemu braku manewrów wyprzedzania.
Ruchome skrzydło pozwoli kierowcom na spowodowanie redukcji oporu powietrza na wzór kanału F. Korzystanie ze skrzydła będzie możliwe w określonej odległości za samochodem poprzedzającym, dając ścigającemu kierowcy przewagę w prędkości na prostej nad przeciwnikiem - który nie będzie mógł skorzystać z ruchomego skrzydła, broniąc pozycji. Równolegle z tą inicjatywą, zostanie przywrócony, po rocznej nieobecności, dodający mocy system KERS.
Poprzednie próby uatrakcyjnienia wyścigów F1, takie jak wprowadzenie zmian w aerodynamice w 2009 roku nie okazały się szczególnie udane, ale dwukrotny mistrz świata Alonso uważa, ze pakiet nowych zasad będzie sukcesem.
Wiadomo, że każdego roku wprowadzane są zmiany w przepisach F1, aby uczynić wyścigi bardziej atrakcyjnymi i po to, aby było więcej manewrów wyprzedzania, powiedział Hiszpan w wywiadzie opublikowanym przez biuro prasowe Ferrari.
W 2011 roku nastąpią dwie duże zmiany w przepisach dotyczących systemu KERS oraz tylnego skrzydła, którym będzie można sterować podczas manewru wyprzedzania. Myślę, że kombinacja tych dwóch elementów da nam przewagę w szybkości - sporą w porównaniu z samochodem, który będzie przed nami. Tak wiec jestem przekonany, że w przyszłym roku zmiany będą wreszcie korzystne i pomogą jeśli chodzi o wyprzedzanie, co spowoduje, ze wyścigi staną się bardziej atrakcyjne dla widzów.
Dodał, że kombinacja KERS, ruchomego skrzydła oraz zmiany dostawcy opon na firmę Pirelli spowoduje duże wyzwanie dla projektantów zespołów, którzy będą musieli sprawić, że auta szykowane na sezon 2011 będą w maksymalnym stopniu wykorzystywać wszystkie korzyści płynące z tych trzech elementów.
Jednym z najważniejszych elementów są opony, które mocno wpływają na zachowanie auta, tak więc musimy się upewnić, że gumy Pirelli będą dobrze współpracowały z naszym autem- powiedział.
Dalej mamy system KERS, który wraca po sezonie 2009 i w 2011 roku będzie bardzo istotny, jeśli chodzi o wyprzedzanie i osiągi auta. Musimy znaleźć sposób na przygotowanie auta do korzystania z KERS w najlepszy możliwy sposób. Wreszcie ruchome tylne skrzydło, dzięki któremu wyścigi będą ciekawsze, ale również jest to nowy obszar do eksperymentów i śrubowania osiągów.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE