Trulli liczy na zakaz stosowania DRS w Monako
"W Monako używanie tego systemu nie ma sensu".
30.04.1111:08
2208wyświetlenia
Jarno Trulli uważa, że FIA podejmie dobrą decyzję, zakazując używania ruchomego tylnego skrzydła podczas weekendu Grand Prix Monako.
W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje mówiące o tym, że ciało zarządzające wyścigami Formuły 1 bierze pod uwagę wprowadzenie zakazu używania systemu redukcji oporów (DRS) w Monako z powodu obaw o bezpieczeństwo kierowców, jak również minimalnych korzyści, które mógłby on wnieść w widowisko. Grupa kierowców wyraziła swój niepokój, gdyż obawia się obsługi skrzydła w trudnych częściach toru - takich jak słynny łuk prowadzący przez tunel.
Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie po rozmowach prowadzonych podczas GP Turcji, ale Trulli przyznał, że Charlie Whiting w pełni rozumie obawy kierowców:
Dyskutowaliśmy o DRS. W tej chwili nasze rozmowy z FIA są bardzo, bardzo dobre. Charlie wysłuchuje nas. Przekazujemy mu nasze opinie, ponieważ jeździmy samochodem, a on rozumie nasze obawy. Spotykamy się prawie na każdym wyścigu, prócz normalnej odprawy i dyskutujemy na temat DRS i innych rzeczy. Powiedziałbym, ze to bardzo pozytywne. FIA robi świetną robotę.
Włoski kierowca jest także przekonany, że oprócz potencjalnych problemów związanych z ryzykiem użycia systemu, pozostaje także kwestia samej jego obsługi, co na ulicach Monte Carlo mogłoby zbytnio odrywać kierowców od akcji na torze:
W Monako używanie tego systemu nie ma sensu. Nie będziemy go zbytnio używać na prostych, bo są za krótkie, a to sprawia, że więcej czasu spędzisz koncentrując się na przyciskach - to z kolei powoduje, że nie masz wystarczająco dużo przestrzeni na myślenie o innych rzeczach.
To nie jest plus i w tym wypadku nie będzie to w ogóle pomagać w wyprzedzaniu, więc nie sądzę, że będą jakieś korzyści z jego zastosowania - to moja osobista opinia. Podzielają ją też inni kierowcy, ale to nie od nas zależy czy zostanie on wykorzystany w Monako, czy też nie. Na pytanie czy ryzykownym byłoby używanie DRS przy przejeździe przez tunel, Trulli odpowiedział:
Tak, zdecydowanie tak. Nie jedziesz tam po linii prostej, więc jest to zbyt ryzykowne. Dlatego wolelibyśmy go tam nie używać.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE