Audi najszybsze na treningu przed 24 Godziny Le Mans

Pod koniec sesji Rockenfeller i Lotterer zdołali pobić czasy dominujących prototypów Peugeot.
08.06.1120:30
Nataniel Piórkowski
4475wyświetlenia

Sesja treningowa rozpoczęła się punktualnie o godzinie 16. Circuit de la Sarthe przywitał kierowców nieco pochmurną, lecz nie przewidującą opadów deszczu pogodą.

Po upływie 87 minut została wywieszona pierwsza czerwona flaga, ale porządkowi szybko uporali się z problemem i niecałe pięć minut później kierowcy powrócili do realizowania swoich programów.

Przed przerwaniem treningu, na czele znajdowała się fabryczna drużyna Peugeota w składzie: Duval, Panis, Lapierre, tuż przed trio: Minassian-Montagny-Davidson. W kategorii LMP2 prowadził zespół w składzie Kraihmer, Premat i Hallyday. Z kolei w kategorii GT Pro niepodzielnie dominowały fabryczne BMW numer 55 i 56, a w GT Am samochód Aston Martin, za kierownicą którego zasiedli Giroix, Wainwirgt i Goethe.

Na półmetku sesji Peugeoty ciągle pozostawały na czele, okupując aż cztery czołowe pozycje, jednak najlepszy z prototypów Audi - samochód nr 5 tracił do pierwszej pozycji niecałe 1,5 sek. O godzinie 18:12 na torze ponownie zostały wywieszone czerwone flagi po tym, jak Porsche 911 kierowane przez Armindo wypadło widowiskowo z toru i uderzyło w bariery z opon. Niemal w tym samym czasie Ferrari 430 zespołu TRS otarło się o betonowe ściany, ale było w stanie wrócić o własnych siłach do garażów. Dlatego też sesja została wstrzymana na bardzo krótki czas i po niecałych czterech minutach na torze znów pojawiły się zielone flagi.

Po jakimś czasie Peugeoty prowadzone przez Pagenaud i Minassian zdołały ustanowić czas poniżej poziomu 3:30, lecz zaraz za nimi znajdował się 908 HDI FAP zespołu Oreca Matmut z numerem 10 oraz trzeci z fabrycznych Peugeotów. W pierwszej trójce LMP2 nie doszło do szokujących zmian - pierwsze miejsce w kategorii zajmował samochód nr 48 Oreca, przed prototypem nr 26 oraz autem zespołu Graves Zytek Motorsport w składzie Kimber Smith / Ojjeh / Lombard.

Temperatura ciągle utrzymywała się na poziomie 18 stopni Celsjusza, ale nad torem pojawiały się coraz ciemniejsze chmury. Tymczasem prowadzenie w klasie GT przejęło Ferrari zespołu AF Corse z numerem 51 w składzie Fisichella / Bruni / Vilander. W GT Am wszystko pozostawało bez zmian - nadal najlepszym czasem legitymował się Aston Martin wystawiony przez AMR, który w pewnym momencie w końcowej części toru wypadł w żwir. Pomimo tego, iż był to tylko trening, na torze wydawało się, jakby już trwała zażarta walka. Stawka na niecała godzinę przed końcem sesji była bardzo ciasna. Na czele znajdowały się trzy Peugeoty (prowadził ten z numerem 7, za kierownicą którego zasiadał Alex Wurz). Za nimi trzy Audi R18, a strata ostatniego z nich do lidera wynosiła 1,714 sek.

Ostatnia godzina przebiegała na przygotowaniach do nocnej sesji kwalifikacyjnej. Nie dochodziło do incydentów prócz drobnych wyjazdów poza tor, a załogi w boksach wprowadzały w czyn zalecenia swoich podopiecznych. Pod koniec sesji Audi nr 2 (powadzone przez André Lotterera) wskoczyło na pierwsze miejsce, wyprzedzając dominujące Peugeoty, które już do końca nie były w stanie pobić czasu Niemca.

Tymczasem w kategorii GT, na czoło wysunął się Augusto Farfus w BMW M3, wyprzedzając nową Corvette Westbrocka oraz swego zespołowego kolegę z czasów WTCC - Andy'ego Priaulxa. Ostatnie minuty sesji przyniosły zmianę na pozycji lidera. Na czoło wysunęło się Audi nr 1 z Rockenfellerem za kierownicą.

Kwalifikacje rozpoczną się dziś o 22:00. Transmisja w telewizji Eurosport 2.

Rezultat treningu

Live-timing

Źródło: lemans.org (foto: lemanslive.com)

KOMENTARZE

11
Adakar
09.06.2011 06:45
@damian27 Spin Astona nr 60 musiał nastąpić TUŻ przed nim, to by wyjaśniało dlaczego nie było żadnej reakcji "ucieczki". On wjechał w zakręt w pełni zaangażowany, na linii idealnej jazdy. A Aston tam stał bo chwile wcześniej się obrócił i nie wrzucił jeszcze jedynki. Jesli zdarzył się ten spin przed nim to nie było jeszcze żółtych flag. Z drugiej strony z tego co oglądałem później zarówno Dr Urlich jak i komentatorzy Eurosportu 2 angielskiego, mówili, że ten Aston nie wyglada tak źle, wręcz dobrze... Na 100% znacznie gorzej wyglądała Starkka Racing na 33 sekundy przed końcem sesji.
damian27
09.06.2011 06:25
mnie też wydaje się trochę dziwny ten wypadek Dumasa. Jakby go w ogóle nie zobaczył. Może został oślepiony przez te światła
Adakar
09.06.2011 05:53
Strakka w ostatniej minucie sesji zaliczyła mocne uderzenie na Dunlopie
nij0
08.06.2011 10:55
A ja dodam, że w studiu komentatorskim zagościł Michał Broniszewski :)
Adakar
08.06.2011 09:03
www .lemanslive. com/classements-en-direct-live-time-position/ w linku z newsa masz live timing sam się aktualizuje, nie musisz klikać F5 non stop Dumas przyłożył na swoim pierwszym liczonym okrążeniu, dziwne że go nie widział i nie celował w pułapkę żwirową
fitipaldi666
08.06.2011 09:00
:):) Wiem , dzięki za link widzę że jest czerwona flaga bo oglądam tylko że ja tych czasów nie widzę .za małe cyferki:(
Adakar
08.06.2011 08:57
@fitipaldi666 a co masz w samym newsie. link do live timingu - teraz pokazuja kwalifikacje. A ja Ci podałem link do LIVE STREAMu po angielsku na eurosport 2 ... ŚLEPY JESTEŚ CZŁOWIEKU ? CZYTAJ ! Mamy właśnie czerwoną flagę. Aston Martin nr 60 obrócił się na Arnage i w jego bok PRZYŁOŻYŁO Audi R18 nr 1 - Dumas prowadził
fitipaldi666
08.06.2011 08:51
Jest gdzieś jakiś live timing lub coś podobnego?
Adakar
08.06.2011 08:05
www. firstrowsports. eu/watch/38726/1/watch-british-eurosport-2.html transmisja Europosrt 2 w tej chwili Audi na czele ... różnica między Audi nr2 Lotterer (w tej chwili zmienił go Fassler) a drugim Audi nr 1 Rockenfeller tylko +0.010 sek. a walka między BMW Ferrari i Corvettą w GTEP będzie EPIC
SirKamil
08.06.2011 07:26
Loli Astona Martina czy Astona Martina?
MarK
08.06.2011 06:41
Nooo wreszcie jakieś info o najlepszym i najbardziej magicznym wyścigu na świecie ;) . Heh Audi zawsze wie co robi na treningach realizując po prostu swój plan, ale w poprzednich latach nawet chcąc pobić czasy Pugów niezbyt im to wychodziło, w tym mamy odmianę. Ojjj może być ciekawie jeśli tylko znów nie okaże się w wyścigu, że Peugeoty jeżdżą szybko, ale krótko... Z ciekawostek jeszcze słaba forma Loli Aston Martina. PS. Wyścigowe 458 Italia jest po prostu bóstwem :D .