FIA podtrzymuje zakaz dotyczący dmuchanych dyfuzorów
Ograniczenia wejdą w życie począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii.
16.06.1120:02
5535wyświetlenia
Po spotkaniu szefów technicznych zespołów i FIA podtrzymano zamiar wprowadzenia ograniczenia związanego z przepływem spalin przez tzw. dmuchany dyfuzor, kiedy kierowca nie wciska pedału gazu. Wejdzie one w życie od Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone.
Zaledwie kilka dni po komunikacie Charliego Whitinga sprawa została poddana dyskusji podczas obrad Technicznej Grupy Roboczej (TWG). Choć w tej sprawie nie wydano jak do tej pory oficjalnego oświadczenia, to jednak AUTOSPORT ujawnił, że FIA nie widzi powodu, aby odroczyć zaplanowany na GP Wielkiej Brytanii termin, opóźniony już po wycofaniu się z pierwotnego, którym było GP Hiszpanii pośród obaw zespołów o konsekwencje takiej decyzji.
Zespoły zostaną więc ograniczone do zaledwie 10 procent przepływu spalin przez dyfuzor, kiedy samochód nie będzie przyspieszał. Oznacza to, że specjalnie opracowane w tym celu mapowania silników staną się bezużyteczne.
TWG zgodziła się też na wprowadzenie od sezonu 2012 przepisu zabraniającego całkowicie stosowanie dmuchanych dyfuzorów, ale nie poprzez umieszczenie końcówek rur wydechowych dokładnie z tyłu samochodu, a po prostu w górnej części samochodu, co jeszcze kilka lat temu było praktyką stosowaną przez wszystkie zespoły. Zmiana ta została wprowadzona, gdyż niektóre zespoły uważały, że nawet przy zastosowaniu pierwotnego zakazu FIA, część spalin nadal mogłaby przechodzić przez dyfuzor, poprawiając tym samym wydajność aerodynamiczną bolidu.
Oczekuje się, że zmiany te wpłyną na prawie każdy zespół w stawce, choć nadal niejasnym jest, jak kwestia ta wpłynie na obecną konkurencyjność samochodów. Szef Ferrari - Stefano Domenicali zasugerował nawet w Kanadzie, że zakaz FIA może wprowadzić całkiem nowy układ sił w drugiej połowie sezonu:
Na Silverstone zobaczymy, jaki jest realny wpływ tej zmiany w przepisach w odniesieniu do przepływu spalin. Wtedy dopiero zobaczymy, czy rozegrają się drugie mistrzostwa pod względem poziomu wydajności, szczególnie na torach wymagających większego docisku.
Źródło: autosport.com
^sonda,277
KOMENTARZE