FIA rozważa wprowadzenie zakazu używania DRS w Eau Rouge

W wyścigu strefa DRS będzie rozciągała się od zakrętu Raidillon do szykany Les Combes
22.08.1114:18
Nataniel Piórkowski
2340wyświetlenia

FIA rozważa wprowadzenie zakazu stosowania systemu DRS w zakręcie Eau Rouge podczas trwania całego Grand Prix Belgii, mając na uwadze obawy kierowców związane z bezpieczeństwem.

Po zakazie używania systemu wygaszania tylnego skrzydła w tunelu w Monako, niektórzy kierowcy zaczęli wymieniać legendarny zakręt belgijskiego obiektu, jako kolejne newralgiczne miejsce.

Istnieje realna obawa, że przez dopuszczenie używania DRS w szybkim łuku może zwiększyć się ryzyko wypadków, gdyż bolidy przejeżdżają przez niego z prędkością około 300 km/h. AUTOSPORT informuje, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix wyraziło już swe obawy na ten temat. W tej sytuacji naturalnym jest, że przed startem GP Belgii zostanie przeprowadzona seria konsultacji.

FIA przyznała, że użycie systemu DRS w Eau Rouge wzbudza obawy kierowców - podobnie jak miało to miejsce w przypadku tunelu w Monako - ale zaznaczyła, że na tę chwilę nie zostały jeszcze podjęte żadne wiążące decyzje.

Pomimo obaw kierowców, Vitantonio Liuzzi przekonuje, że sytuacja nie jest tak krytyczna, jak miało to miejsce w Monte Carlo. Dla nas stosowanie DRS będzie balansowaniem na granicy, ale tym razem sprawa wygląda nieco inaczej. Byłem za wprowadzeniem zakazu używania DRS w tunelu, aby nie doszło do wypadku podczas jazdy koło w koło, co stworzyłoby naprawdę niebezpieczną sytuację.

W Eau Rouge jest inaczej. Jest otwarta przestrzeń, nie ma sufitu, nie ma podtrzymujących go pylonów. Doszłoby więc ewentualnie do zwykłego incydentu wyścigowego, jak ma to miejsce w wielu normalnych miejscach. Dla FIA będzie to łatwiejsza decyzja, ponieważ w Monako wszystko było nieco bardziej ryzykowne. Osobiście przyjmę ją taką, jaką będzie. Lubię wyzwania - wyjaśniał kierowca HRT.

Kwestia obaw o aktywację systemu DRS w Eau Rouge nie ma znaczenia w przypadku wyścigu. FIA potwierdziła, że jedynym miejscem, w którym użycie go zostanie dozwolone podczas niedzielnej rywalizacji będzie prosta od zakrętu Raidillon do szykany Le Combes.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

9
Slawregas
22.08.2011 05:35
@kabans rzeczywiście on miał do tego zakretu talent ;p
BlindWolf
22.08.2011 04:26
sKc - poradzą sobie nie zespoły , a lepsi kierowcy :)
FelipeF1.
22.08.2011 03:25
@jpslotus72 racja
jpslotus72
22.08.2011 03:08
@bigos95 "SPA jest takim torem że nawet" bez DRS wystarczyłoby nam prawdziwych, wyścigowych wrażeń...
kabans
22.08.2011 02:09
villeneuve fajne kombosy robił na tym zakrecie
SkC
22.08.2011 01:56
Sądzę, że lepsze zespoły powinny sobie poradzić z Eau Rouge z DRS-em. A sama aktywacja po ER nic nie da tam jest już za wysoka prędkość.
kubakuba1990
22.08.2011 01:40
niech robią co chcą, każdy powinien sam decydować czy jest możliwy przejazd z wygaszonym skrzydłem przez ER
Karol26
22.08.2011 12:50
Pewnie mogli by pozwolić w s3 na używanie tam są szybkie zakręty (łuki) a tutaj sobie odpuścić albo po tym zakręcie :)
fitipaldi666
22.08.2011 12:44
Robią z tego niewiadomo co a przecież to było chyba oczywiste że nie wjadą z wygaszonym skrzydłem w Eau Rouge.