Patryk Szczerbiński kierowcą Verva Racing Team

Podczas dzisiejszej konferencji zespół mówił o planach na nadchodzący sezon
13.03.1218:07
Paweł Zając
10829wyświetlenia

Z nowym kierowcą i ambitnymi planami zespół VERVA Racing Team przygotowuje się do nowego sezonu. Partnerem Kuby Giermaziaka w sezonie 2012 będzie Patryk Szczerbiński, wybrany w otwartym naborze. Ekipa rozpocznie sezon już pod koniec kwietnia na torze Sakhir w Bahrajnie.

Po zdobyciu 3. miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców i 4. miejsca w rankingu zespołów Porsche Supercup, w nadchodzącym sezonie oczekiwania wobec zawodników są dużo większe. VERVA Racing Team ruszy do walki w nowym składzie. Do Kuby Giermaziaka dołączy kierowca wyłoniony w otwartym naborze. Proces rekrutacyjny miał otwartą formułę i był skierowany do wszystkich kierowców z polskim obywatelstwem w wieku 17-26 lat, posiadających licencję wyścigową, udokumentowane doświadczenie w międzynarodowych seriach wyścigowych.

Spośród wielu zgłoszeń Rada Ekspertów składająca się z zawodowych kierowców wyścigowych i rajdowych, dziennikarzy sportowych oraz przedstawiciela PKN ORLEN wybrała trójkę najlepszych i najbardziej obiecujących zawodników. Mateusz Lisowski, Michał Słomian i Patryk Szczerbiński, zaprezentowali swoje umiejętności w praktyce podczas lutowych testów na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz. Radzie Ekspertów przewodniczył Timo Rumpfkeil - szef Motopark Academy znanej z sukcesów w wyłanianiu i szkoleniu młodych kierowców wyścigowych, współpracujący z marką Lotus.

Na testy zaprosiliśmy trójkę kierowców, których dotychczasowe doświadczenie i przebieg kariery wskazywały, że potencjalnie są w stanie skutecznie walczyć w serii Porsche Supercup. Każdy z finalistów miał identyczne warunki do jazdy, tyle samo czasu na przygotowania, ten sam samochód. W wyborze zwycięzcy kierowaliśmy się nie tylko czasem, który poszczególni zawodnicy osiągali, ale przede wszystkim postępami, szybkością uczenia się i korygowania błędów, współpracą z zespołem i inżynierami - wyjaśnił Timo Rumpfkeil.

Na wynik rekrutacji wpływ miała również ilość sezonów spędzonych w międzynarodowych seriach, ranga zawodów, osiągnięcia kierowców i ich progres. Ostatecznie zwycięzcą otwartego naboru został Patryk Szczerbiński, triumfator Autosport Young Guns z 2010 roku i drugi wicemistrz Formuły BMW z 10 miejscami na podium w sezonie 2011.

To dla mnie wielki zaszczyt móc dołączyć do zespołu VERVA Racing Team. Bardzo dziękuję PKN ORLEN, za zaufanie, jakim zostałem obdarzony i za szansę na starty w profesjonalnym teamie w prestiżowej serii Porsche Supercup. Już nie mogę doczekać się pierwszego wyścigu podczas Grand Prix Formuły 1 w Bahrajnie. Obiecuję, że dam z siebie wszystko i wykorzystam daną mi szansę - powiedział Patryk.

Nadchodzący sezon będzie trzecim rokiem startów biało-czerwonej ekipy na torach F1 w prestiżowym Porsche Supercup. Zeszłoroczne sukcesy zespołu i Kuby Giermaziaka, który zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców zaostrzają apetyty. W tym roku naszym celem jest zwycięstwo w Porsche Supercup. Ubiegły rok pokazał, że mamy ku temu możliwości. Wierzę, że dzięki Patrykowi w zespół wstąpi "nowy duch", który w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami teamu pozwoli na osiągnięcie naszego celu - dodał Kuba Giermaziak.

VERVA Racing Team rozpocznie kolejny sezon na pustynnym torze Sakhir podczas Grand Prix Bahrajnu 21 kwietnia 2012 roku. Przed kierowcami 10 wyścigów. Koniec sezonu będzie miał miejsce w połowie września podczas Grand Prix Włoch.

Zobacz także:




KOMENTARZE

33
Saruto
15.03.2012 07:30
@phildoon akurat u Austa było wszystko ok ;) gorzej z "menadżerem"
asc
14.03.2012 02:32
@Adakar: Napisał tak, że newsa o RK na gokartach skomentowal jako "Najświeższa dawka humoru", a dodał, że najśmieszniejsze jest to o Suzuce. Ja w quote nie odnosiłem się do Suzuki, tylko do artykułu o gokartach, bo o tym był wklejony link, a o Suzuce było tylko jedno zdanie na końcu. Anyway, wszyscy mamy taką samą opinię o autorze tego bloga. :>
Adakar
14.03.2012 01:22
@asc maciejas512 napisał komentarz odnoszący się bezpośrednio do "newsa" na blogu tego dzieciaka i określił ten news jako "najświeższa dawka humoru" i chodziło maciejasowi o Suzukę. Ty napisałeś "ten news to akurat prawda". nigdzie tutaj nie kwestionowaliśmy jego jazdy gokartami. więc sam powinieneś chyba przeczytać swoją odpowiedz na komentarz maciejasa. ;) gdybyś napisał "ten news o gokartach to akurat prawda", nie było by potrzeby wyjaśniania teraz wszystkiego ;)
impr
14.03.2012 12:42
Szczerbiński nie ma bogatych sponsorów? A jednak znalazł pieniążki, bo doświadczenie Lisa z autami tego typu (jazda w Octavii, Leonie, Scirocco, testy Saleena, Lambo, R8) jest nieporównywalnie większe i bardziej znaczące dla zespołu. Kolejna sprawa, że Lis był z trzech kandydatów najszybszy na testach. Przekonamy się ile w tym wyborze VRT pieniędzy, a ile faktycznych umiejętności... A o decyzji VRT Chłopaki dowiedziały się dopiero w poniedziałek po południu :)
asc
14.03.2012 10:24
[quote="Adakar"][/quote] Nic nie pisałem o testach na Suzuce. Nawet go nie czytam, bo to jakiś 5-letni troll. A trolli się nie karmi, wtedy zdychają z braku zainteresowania. Natomiast ten wklejony news to chyba jedyny, który ociera się o prawdę, vide: http://f1zone.pl/news/12925/najnowsze_informacje_na_temat_kubicy.html Więc przeczytaj mój komentarz jeszcze raz. :P
Adakar
14.03.2012 06:56
@asc pokaż mi jakikolwiek serwis, który by nawet nadmienił o "testach" Kubicy na Suzuce w przebraniu Miki Salo. Łykasz ten *** z bloga tego fantasty ? To nawet śmieszne nie jest ...
asc
14.03.2012 01:01
[quote="maciejas512"]Najświeższa dawka humoru :D[/quote] Problem w tym, że ten news to akurat prawda. Tylko czekać, aż f1wm się ocknie :)
phildoon
13.03.2012 10:16
@Saruto Sądzę, że powodem nieukończenia sezonu nie były pieniądze a zdecydowanie bardziej atmosfera w ekipie i nierówne traktowanie Michała. Patryk do tej pory nie miał za sobą żadnego potężnego sponsora a koszt jednego sezonu w F BMW Int nie powinien przekroczyć progu 100 tys euro czyli tym samym budżetu tożsamego z "majątkiem" Słomy i Lisa a o żadnym nowym, lukratywnym kontrakcie póki co nic mi nie wiadomo. Z resztą, na temat słuszności (bądź też nie) wyboru Patryka możemy dyskutować godzinami a każdy będzie starał się znaleźć argumenty popierające jego stanowisko. Odłóżmy na bok osobiste preferencje bądź też zażalenia a sezon wszystko zweryfikuje - jak Patryk zaprezentuje się dobrze, wypełni cele Orlenu i swoje to na pewno zarząd PKN nie będzie szczędził środków by rozwijać jego karierę a Timo znajdzie sposób by wkręcić go w F3 bądź inną serię a jeżeli będzie dawał ciała to nawet mając wsparcie pana R czy kogokolwiek innego wyleci bez pożegnania niczym Rosina a jego dalsza kariera stanie pod wielkim znakiem zapytania. Pzdr ;)
maciejas512
13.03.2012 10:10
Najświeższa dawka humoru :D http://mikemojaformula1pl.blogspot.com/2012/03/robert-kubica-gosci-na-torze-gokartowym.html#comment-form Najlepsze jest o tym jak napisał że Kubica testował Ferrari na Suzuce a co dopiero parę dni temu było że w Japonii będzie testował Mika Salo :D
Saruto
13.03.2012 09:14
@phildoon No widzisz, nie masz racji ;) gdyby tak było to Michał spokojnie by skończy sezon Seata ;) a Lisowski na obecną chwilę też nie ma aż tyle kasy na "zabawę w Porsche"
renegade
13.03.2012 09:12
Ej Ziele, Szczerbinski wydal znacznie mniej niz te 100k fuli w zeszlym roku. Nie wiem kto byl jego sponsorem, ale bylo to znacznie, znacznie mniej niz 100k. Za 100 mozna miec topowe siedzenie w FFord a nie blakac sie po jakichs malo komu znanych wyscigach klubowych. Zycze mu powodzenia, "szefa" pokonac raczej nie bedzie mogl, vide casus Rosiny.
Kamikadze2000
13.03.2012 08:41
Odnośnie młodych talentów. Przeglądałem neta i znalazłem informacje na temat młodych polskich kierowców. Aleksander Bosak będzie jeździł w Formule Renault ALPS 2.0 oraz kilku wyścigach Eurocup, w zespole One Racing. Gosia Rdest będzie jeździł w Formule BMW Talent Cup. Jakub Dalewski (rocznik '95!) będzie startował w Formule ADAC Masters, w zespole... Lotus! :))
Ziele
13.03.2012 07:40
@cyntia2005 -nie miałem racji, oj nie. Dałem się zwieśc, przyznaję. Wpuścili mnie w maliny, a później ze śmiechem wskazali tego który został wybrany, mówiąc, że zapomnieli mi powiedzieć, że Damian R wskaze Patyka. No i tak było. @phildoon- co do tych sponsorów i rodzinnych biznesów, to chyba jest inaczej. Jeden i drugi mogą liczyć max na 100 K w EURO. To zbyt mała kwota. Patryk tyle to wydaje w swoich klubowych seriach, a teraz potrzebuje i ma wiecej :).
marcinm96
13.03.2012 07:24
Szczerbiński nie ma bogatych sponsorów! :( a Lisowskiemu sodówa już dawno odwaliła :/
Kamikadze2000
13.03.2012 07:14
Szczerze mówiąc wolałbym na to miejsce Lisowskiego. Patryk powinien startowac w single-seater'ach. To talent, który może w przyszłości nawet jeździc w F1! Wierzę w to! :)) No cóż, miejmy nadzieje, że tam nie osiądzie i jego kariera pójdzie w dobrym kierunku. Na pewno nie zostanie w miejscu, ma sponsoring Orlenu. :)) @maciejas10 - Rosina był kiepski, kompletnie nie wniósł nic do zespołu. I po co takiego trzymac?? ;)
phildoon
13.03.2012 07:10
@Saruto Nie pisałem o sponsorach L i S bo tak jak słusznie zauważyłeś ich nie mają, ale rodzinne biznesy które obaj posiadają bez większego problemu w dużym stopniu pomogłyby sfinansować "zabawę w Porsche." A sponsorem Patryka jest jedynie żółta ośmiornica która wielce majętna nie jest ;)
Karol26
13.03.2012 07:09
:) Młody szybko się nauczy ;)
Saruto
13.03.2012 07:03
@phildoon jakich sponsorów? przecież oni ich nie mają... co do zawodników Forch to potwierdzeni są Lukas, Rosina, Scholze i czekają teraz na decyzje Rene ;) Poza tym Kuba nie chciał jeździć z Mateuszem ;)
cyntia2005
13.03.2012 06:55
@Ziele Czyli nie miałeś racji pisząc wcześniej ,że ''Lisu'' już dawno wybrany. Szkoda ,że się myliłeś,bo właśnie Mateusz bardziej 'tu' pasuje. Trudno pozostaje kibicować Patrykowi.
konradosf1
13.03.2012 06:50
nieee dlaczego?! :'( Powinni dać Lisa obok Kuby, a Patryka za Kubę do F3. Młody ma ogromny talent, ale do OW. Nie po to ścigał się w UK, aby teraz męczyć się w Porsche, to dla niego inny świat... Lisek chytrusek jest w pełni gotów do jazdy w VRT. Może jednak Patrykowi uda się przebić w wielki świat. Oby. @Ziele to jest opinia jednego z pracowników Orlenu :P
vojtas
13.03.2012 06:30
w Forch na 100 % narazie 3 auta a kierowcy to Lukas,Rosina,Scholze przyjajmniej oni testują w Hiszpanii + kierowcy z WSMP :D
Adam-mal1
13.03.2012 06:21
A ja liczyłem na to, że Patryk obierze inną drogę kariery. Bo to na prawdę utalentowany chłopak.
Masio
13.03.2012 06:18
No cóż, myślałem, że to będzie Lisowski, ale mam nadzieję, że Patryk też pokaże się z dobrej strony. Powodzenia!! ;)
Ziele
13.03.2012 06:10
[quote="Adakar"][/quote] Ha,ha,ha. Oczywiscie, że kasa misiu. Kolega R, menago Kuby jest menago Patryka. Żadne wyniki nie decydowały o awansie. Nie wierzę. Co jednak ci z Orlenu, mówia cos, bo nie znalazłem zadnych wypowiedzi prezesów PKN ?
Adakar
13.03.2012 05:46
- Patryk. - Słucham ? - ILE ? - ... '-_-
maciejas10
13.03.2012 05:41
czyli co rosiny nie ma ???????
phildoon
13.03.2012 05:37
Lisu wciąż ma szanse na starty w PSC, tyle że w zespole Forch Racing, od jakiegoś mowa była mowa o wystawianiu czterech zamiast trzech samochodów, Lukas, Rast, Rosina i Lisowski - fajna by to była ekipa :)
adnowseb
13.03.2012 05:34
@SkC Też liczyłem na ''Lisa''. Trochę szok .Myślę jednak ,że Patryk podoła wyzwaniu.
SkC
13.03.2012 05:31
VRT popełnił błąd zatrudniając go zamiast Lisowskiego. Oczywiście jest to talent, który z pewnością dostarczy nam w przyszłości wielu sukcesów, lecz Lisowski na dzień dzisiejszy byłby lepszy w Porsche. @phildoon Właśnie to byłoby wyśmienite rozwiązanie, Szczerbiński do F3 a Lisu do PSC. Kiedyś z naszymi kierowcami było cieńko, a teraz mamy za dużo kandydatów na fotel kierowcy :)
phildoon
13.03.2012 05:29
Lisu i Słoma zapewne mogliby stanie wyłożyć więcej kasy od sponsorów Patryka więc raczej nie pieniądze były decydującym czynnikiem. Na pewno ważnym kryterium był wiek, 18 lat a 21-22 to jednak pewna subtelna różnica jest, dwa to bez wątpienia jakieś układy, może wpływ HP, może pana R a może kogoś jeszcze innego, tego się raczej nie dowiemy a trzy to niewykluczone, że osobiste aspiracje pana Timo - Motopark związał się z Lotusem i dobra kadra jak najbardziej będzie przydatna, Patryk w bolidach renomę już ma, jeżeli starczy czasu (i Orlen pozwoli) to Pat zajmie miejsce po Kubie W F3 ES :)
krzysiek_aleks
13.03.2012 05:22
Ale widać, że biorą przykład z królowej motosportu. Chyba za dużo ta seria ma wspólnego z F1...
kamil_zmc
13.03.2012 05:21
Cieszę się że Patryk się dostał do VRT, choć miałem nadzieję że pójdzie w stronę Single-Seaterów. Z drugiej strony Mateusz Lisowski ma większe doświadczenie w GT, więc mógł więcej wnieść do zespołu.
Marker
13.03.2012 05:08
Polski motosport. ;|