Jedenaście rajdów Kubicy w sezonie 2013

Polak wystartuje także w Rajdzie Polski
14.03.1313:01
Paweł Zając
16176wyświetlenia

Dziś na konferencji prasowej w Warszawie poinformowano, że głównym sponsorem Roberta Kubicy w rajdowych startach będzie Grupa Lotos.

Citroen już wcześniej poinformował o podpisaniu umowy z Polakiem, który w tym roku ma rywalizować za kierownicą modelu DS3 RRC w WRC2 oraz wybranych rundach ERC.

Tegoroczny program Roberta obejmuje 11 startów - 7 w ramach Mistrzostw Świata i 4 Mistrzostwach Europy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Polak rozpocznie starty od Rajdu Wysp Kanaryjskich, a później przeniesie się do Portugalii na pierwszą eliminację WRC.

Później zobaczymy go w rajdzie Azorów, Korsyki, Akropolu, Sardynii, Finlandii, Niemiec, Polski, Francji i Hiszpanii. Zaledwie cztery z tych imprez to rajdy asfaltowe, sześć jest w pełni szutrowych, a zawody na półwyspie iberyjskim rozgrywane są na nawierzchni mieszanej.

Podczas konferencji Robert mocno tonował oczekiwania na temat jego wyników podkreślając, że będzie to przede wszystkim okres nauki. Polak testował swojego Citroena, jednak tylko na asfalcie, a samej jazdy zostały mocno ograniczone przez złą pogodę i drzewo, które spadło na trasę. Pierwsze szutrowe testy planowane są po Rajdzie Wysp Kanaryjskich.

Kubica został zapytany także o możliwości powrotu do Formuły Jeden. Polak stwierdził, że istnieje drobna szansa na to, że uda mu się ponownie ponownie ścigać w bolidzie F1. Dałbym wszystko, żeby wrócić do F1. Są małe światełka w tunelu, aby kiedyś znów jechać dobrym tempem bolidem F1. Może nie za rok, nie za dwa, ale miejmy nadzieję jak najszybciej, będę mógł wrócić do prowadzenia samochodów jednomiejscowych i to nie tylko dla zabawy. Gdybyśmy teraz pojechali na przykład do Barcelony, to nie miałbym większych problemów z prowadzeniem bolidu F1, jednak już przykładowo w Monte Carlo byłoby mi znaczniej trudniej.

Robert dodał także, iż starty w rajdach będzie łączył z jazdą na torze, jednak najpewniej będą to tylko testy, które mają mu pomóc w dalszym okresie rehabilitacji.

Kalendarz rajdowych startów Roberta Kubicy w sezonie 2013
DataRajdKrajNawierzchniaCykl
121-23 marcaRajd Wysp KanaryjskichasfaltERC
112-14 kwietniaRajd PortugaliiszuterWRC
125-27 kwietniaRajd AzorówszuterERC
116-18 majaRajd KorsykiasfaltERC
131 maja - 2 czerwcaRajd AkropoluszuterWRC
120-23 czerwcaRajd SardyniiszuterWRC
12-4 sierpniaRajd FinlandiiszuterWRC
123-25 sierpniaRajd NiemiecasfaltWRC
113-15 wrześniaRajd PolskiszuterERC
14-6 październikaRajd FrancjiasfaltWRC
125-27 październikaRajd HiszpaniimieszanaWRC

KOMENTARZE

33
bombka
21.03.2013 03:14
@marios76,miałem taką przygodę z moim znajomym,wielki kierowca,jak to on nie jeździ swoją furą. Któregoś dnia namówiłem go na gokarty,jako że jeżdżę już jakiś czas to chciałem się zmierzyć z mistrzem. No i wyszło jaki to z niego kierownik,nie śmiałbym się z niego gdyby był tylko wolniejszy ode mnie,ale on na każdym zakręcie na każdym łuku obracał wózek,totalnie nie wiedział co to linia wyścigowa. Taki oto z niego mistrz kierownicy wyszedł.
marios76
19.03.2013 12:24
@bombka Ja się domyślam. Albo mistrzowie prostej... Ja trochę za młodu pojeździłem ze stoperem, teraz co jakiś czas pozostał gokart. Wiesz dzieci te sprawy... :) Na drogach piractwo, że mimo airbagów, żałuję że klatki nie mam w aucie;) Ale to typowe, że każdy jest mistrzem i najlepiej tych którzy są w tym profesjonalistami, po prostu uczyć w sieci i krytykować. Ja myślę, że jak ktoś nie był autem na torze, nie jeździł choć gokartem, to na temat prowadzenia wyścigówki, nie powinien się wypowiadać. Bo wstyd.
bombka
16.03.2013 06:14
@marios76 ,ale przecież oni jeździli w grze na komputerze i wiedzą co to jazda na limicie ;)
Hubertos
15.03.2013 02:42
[quote="Saruto"][/quote] Breen, Delecour, Tlustak, Oliveira, prawdopodobnie Kopecky, Basso, Rossetti
marios76
15.03.2013 06:21
@Petron@s F1 Widyisy, tak to ju jest, niektórzy mają dwie zdrowe, lepiej na pewno nie pojadą, ale zawsze można kogoś skrytykować. Baran to pilot z doświadczeniem i na pewno by się nie narażał. Tak jak każdy rozsądny człowiek. Robert sam by się nie narażał, jakby wiedział, że coś może się stać. Czy rajdy, czy wyścigi błąd można popełnić zawsze i czasem się go popełnia- czy się prowadzi jedną,czy dwoma zdrowymi rękoma! Takie jest ryzyko ścigania samochodem. To jest jazda na limicie! A jak jedziesz przez cały sezon bez błędów- to znaczy, że jesteś wolny. Może skuteczny, ale mógłbyś pojechać szybciej. Dociekliwy niech nie próbuje w ruchu ulicznym, bo zrobi komuś krzywdę, albo autku- ale już po 20 okrążeniach na gokartach jak chce się pobijać FL to popełni się jakiś błąd- sprawdźcie, czym jest jazda na limicie, potem krytykujcie kierowców.
marrcus
14.03.2013 11:34
'Baran' został jego prawą reką
Saruto
14.03.2013 11:33
@Voo faktycznie zmienili w tamtym roku :) dziwny ten regulamin mają, dużo lepszy był w IRC. Z tych co się liczą to Delecour i Breen.
Mr President
14.03.2013 10:22
Pewnie pamiętacie, iż w zeszłym roku i wcześniejszych sezonach w ERC był śmieszny wymóg, jeśli mowa o klasyfikacji generalnej. Otóż należało zapunktować w jednym rajdzie (co chyba oczywiste) i koniecznie ukończyć jakąś drugą eliminację, ale już niekoniecznie na premiowanym punktami miejscu. Tak więc Kopecky, który w zeszłym roku wystąpił właśnie w dwóch rundach, nie był klasyfikowany. Warto przypomnieć, iż Czech wygrał rajd Jaenner, a potem zdobył 5 punktów za 3. miejsce na półmetku rywalizacji w Rajdzie Barum. Jednak fakt, iż nie ukończył swojej domowej rundy, zadecydował o tym, iż nie znalazł się w klasyfikacji. W tym roku, pod egidą Eurosport Events, panują zapewne zasady z dawnego IRC - w klasyfikacji będą wszyscy, którzy zdobędą jakiekolwiek punkty. Wywoływano tutaj ponadto temat ilości kierowców, którzy przejadą więcej eliminacji od Kubicy - nie będzie ich chyba szczególnie dużo, przynajmniej nie tylu, ilu można by się spodziewać. Ktoś policzył, ilu kierowców potwierdziło 8 imprez?
Hubertos
14.03.2013 10:09
[quote="JaKubCn"][/quote]Robert pojedzie ze zwężką 30 mm, a w aucie WRC jest zwężka 34 mm. Aby być klasyfikowanym trzeba chyba zaliczyć 4 rundy w I połowie sezonu i 4 rundy w II połowie, ale tego nie jestem do końca pewny.
Petron@s F1
14.03.2013 09:45
[color=red]'odfistaszkujcie' sie od tej reki![/color] RK sam wie najlepiej jak jest i nie narazal by innych... ... 3:)
marios76
14.03.2013 08:47
@akkim Widziałem fragment:) Maciej Baran musiał zejść do poziomu dziennikarza. To się nazywa inteligencja i cięta riposta:) Brawo! Podaję link bądź co bądź do wywiadu: http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Pilot-Kubicy-wyraznie-sie-zagalopowal,wid,15414930,wiadomosc.html?ticaid=1103ad Akkim- to chyba to samo źródło;) (edit)
Voo
14.03.2013 07:17
@Saruto - zerknij na klasyfikację Mistrzostw Europy z ubiegłego roku - gdyby było tak jak piszesz to liczyłaby ona na koniec sezonu ...dwa nazwiska ;) W tym roku nie słyszałem o takim dolnym limicie, byłby klasyfikowany nawet po jednym starcie. Górny limit, owszem - po cztery najlepsze wyniki z każdej połówki sezonu.
akkim
14.03.2013 06:53
@francorchamps Ja bym się ta ręką nie zajmował. Jest Jego i tyle. Na pewno nie zapytałbym o to Jego pilota. http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Pilot-Kubicy-wyraznie-sie-zagalopowal,wid,15414930,wiadomosc.html?ticaid=1103ac Można napisać "wyjechał" na maxxxxxxxxxxxxxxxxaaaaaaaaaaaa. Ale czy i Pan dziennikarz nie był zbyt dociekliwy nie tam gdzie trzeba? Szukał sensacyjki. Ja wolę zawsze pytać u źródła. Raz wiem z kim rozmawiam, dwa - zawsze to jest z pierwszej ręki.
jednooki_cyklop
14.03.2013 06:50
Gdyby nie było kiepsko to by śmigał w F1 ;)
francorchamps
14.03.2013 06:45
@Fjedynak Mikrofon trzymal w lewej ręce. Prawa leżała bezwładnie oparta o prawe udo. Przynajmniej ja po ogladnieciu 2,5 minutowego urywku konferencji w ten sposób to odebrałem. Reasumujac, chyba - powtarzam CHYBA kiepsko z tą ręką..
kamil_zmc
14.03.2013 06:18
Barwy prawie takie jak DS3 Bouffiera http://www.autoklub.pl/media/201301/58253-bouffier.jpg Ale i tak dużo, duzo lepsze niż kolegów z Lotosu.
Saruto
14.03.2013 06:18
@Voo to ile w tym roku trzeba zaliczyć rajdów żeby być sklasyfikowanym na koniec sezonu? bo rok temu trzeba było przejechać 6-7 jeśli dobrze pamiętam
gnt3c
14.03.2013 06:06
To jest auto Pietrova :D a nie Kubickiego, widać po barwach.
JaKubCn
14.03.2013 04:40
[quote="Tomos"][/quote] samochody wrc były i są nadal zmieniły się przepisy jak i w formule 1 się zmieniają. zmieniła się pojemność silnika z 2000 z doładowaniem na 1600 plus zmiana w elektronice, skrzyni biegów, samochody S2000 to silnik 2 litrowy wolnossący. Kubice pojedzie samochodem WRC2 czyli 1600 z doładowaniem ale większą zwężką i ograniczeniami mechanicznymi w stosunku do samochodu WRC.
Voo
14.03.2013 04:39
@Saruto - oczywiście, że będzie :)
Saruto
14.03.2013 04:29
z 4 rajdami nie będzie sklasyfikowany na koniec sezonu w generalcje ERC ;)
Arczyn
14.03.2013 03:28
Przepraszam panowie, ale mnie to nie cieszy. Moją konkurencją są wyścigi nie rajdy, od dzieciaka cieszyłem się mogąc oglądać F1, DTM, F3 itd i byłem przeszczęśliwy widząc jak Polak pnie się po wyścigowej drabince. Teraz to są już zamknięte drzwi, "za parę lat" to będzie pięcioletnia przerwa w startach w F1 i kierowca po trzydziestce. Super sprawa dla Roberta, że po takim wypadku w ogóle jest w stanie wyczynowo uprawiać sport, oby na jak najwyższym poziomie i z sukcesami. Super sprawa dla kibiców rajdowych, bo do ich konkurencji wchodzi człowiek z niesamowitym potencjałem. Ale dla mnie niestety to duże rozczarowanie.
Bambek
14.03.2013 03:05
Macie lepsze zdjęcie może?
Peyer
14.03.2013 02:17
Po spojrzeniu na zdjęcie zorientowałem się, że trochę dziwnie wyglądają nazwiska kierowcy i pilota na szybie.
Hubertos
14.03.2013 01:59
Robert nie ma szans na dobre miejsce na koniec sezonu ERC, duża liczba kierowców jedzie ok. 8-10 rund. Więc to oni powalczą o mistrzostwo. Robert z powodzeniem może powalczyć o tytuł mistrza w WRC 2, gdyż w jego programie widnieją asfaltowe: Niemcy i Francja. Hiszpania ma 1 dzień szutrowy i 2 dnia asfaltowe. Robert nie może jechać autem WRC na Polskim, bo nie byłby klasyfikowany, byłoby to bez sensu, gdyż auto RRC bardzo niewiele odstaje od WRC.
Fjedynak
14.03.2013 01:52
Będzie jakaś galeria z konferencji? Na interii widziałem kilka fotek. Ręka Roberta wygląda nieźle, podaję ją, trzyma mikrofon.
Voo
14.03.2013 01:10
@Darth ZajceV - grupa zawodników, która zaliczy więcej niż cztery starty w ERC będzie bardzo wąska, więc jeśli będą to dobre starty w wykonaniu RK to jego pozycja na koniec sezonu i tak powinna być niezła. Poza tym skoro celem jest tytuł w Mistrzostwach Świata to nie ma co przejmować się generalką ERC. Ja bym chciał więcej startów w ERC z innego powodu - byłoby więcej okazji do oglądania go w TV, na Eurosporcie. Bo jeśli chodzi o relacje z WRC to skupiają się one na najwyższej klasie i za wiele w nich RK się nie naoglądamy.
marrcus
14.03.2013 01:05
chyba 5 szutrowy, Hiszpania to mieszana ale 2:1 dla asfaltu w lipcu jedynie wakacje sobie zrobił ;p, ale wtedy WRC nie ma a ME tez nieszczególnie
rolnik sam w dolinie
14.03.2013 12:39
Po co mu wurc w seri ERC? Chcecie, żeby ich zmiażdżył? To będzie 6-ty szutrowy rajd, już będzie wiedział jak jeździć po tej nawierzchni, więc RRC powinno mu wystarczyć do osiągnięcia dobrego wyniku.
Darth ZajceV
14.03.2013 12:37
Co jak co, ale Kubica czterema rajdami to nie powalczy w generalce ERC.
Campeon
14.03.2013 12:25
Bo Robert będzie przejmował się klasyfikacją generalną... ;)
Tomos
14.03.2013 12:17
@gacekwrc Od 2004 r. w Europie starty autami WRC nie wliczają się do klasyfikacji generalnych. Mowa o mistrzostwach Europy i krajowych czempionatach. Auta WRC były za drogie w utrzymaniu i wraz z początkiem XXI wieku coraz mniej zawodników było na nie stać. Stąd wymyślono klasę S2000, a teraz RRC. Dlatego nie sądze żeby Kubica walcząc o mistrzostwo Europy wybrał "wurca", skoro nie zostałby przez to sklasyfikowany w generalce.
gacekwrc
14.03.2013 12:11
Może na Polskim autem WRC....BTW,ładne malowanie cytryny. Go Robson,go!!!