Zespoły otrzymają dodatkowy komplet opon

Tyczy się to ekip, które udostępnią bolid młodym kierowcom podczas pierwszego treningu
15.04.1312:47
Dawid Pytel
1961wyświetlenia

Począwszy od Grand Prix Hiszpanii, zespoły korzystające w pierwszym piątkowym treningu z usług młodych kierowców mogą otrzymać dodatkowy komplet opon.

Pirelli zaproponowało dostarczenie dodatkowego kompletu opon, opartego na takiej samej konstrukcji jak obecne, jednak zbudowanego z o wiele trwalszej mieszanki dla każdego zespołu, który zdecyduje się udostępnić bolid niedoświadczonemu kierowcy.

Obecnie zespoły mają przypisane 11 kompletów opon na cały weekend, z czego jeden komplet twardszej mieszanki musi zostać zwrócony po pierwszym treningu. Jeśli propozycja zostanie zaakceptowana, zawodnik będzie mógł użyć zarówno dodatkowego, jak i podstawowego kompletu, przez co znacząco wzrośnie liczba przejechanych okrążeń.

Idea ta została zaproponowana przez zastępcę szefa zespołu Force India - Boba Fenley'a. Bob powiedział, że chciałby, by niedoświadczeni i dopiero rozwijający się kierowcy mogli pojeździć w piątkowy poranek, zaś my spytaliśmy czego by to wymagało - powiedział serwisowi Autosport szef Pirelli Motorsport, Paul Hembery. Przez pierwsze pół godziny w piątek nikt nie jeździ, zespoły siedzą w garażach obserwując pusty tor, więc zasugerowaliśmy dodatkowe opony, których możesz użyć jedynie przez pierwsze pół godziny, czy coś takiego. Byłaby to mieszanka, dzięki której będziesz w stanie przejechać tyle okrążeń ile tylko zechcesz pod warunkiem, że za sterami bolidu będzie siedział nowicjusz.

Propozycja zostanie poddana dyskusji pomiędzy zespołami a delegatem FIA, Charlie Whitningiem, jednak Hembery ma nadzieję, że porozumienie może zostać osiągnięte już w Bahrajnie: Możemy zacząć to od Grand Prix Hiszpanii, ponieważ jest to relatywnie proste. Opony te byłyby oparte na tej samej strukturze, co obecne, ale zbudowane z zupełnie innej mieszanki. Możemy zacząć od Barcelony, ale detale muszą zostać uzgodnione przez zespoły i Charliego.

Hembery powiedział, że Bernie Ecclestone jest zwolennikiem pomysłu, ponieważ zapewniłby on więcej akcji na torze podczas pierwszego treningu. Bernie pragnie, by więcej bolidów jeździło po torze, a dodatkowo moglibyśmy zrobić coś dla młodszych kierowców. Pomoże to zmniejszyć różnicę pomiędzy F1 a GP2 lub Formułą Renault 3.5.

W tym roku tylko jeden zespół skorzystał z usług młodego kierowcy. W Chinach zespół Caterham udostępnił bolid Ma Qing Hua. Podczas gdy mało prawdopodobnym jest to, że czołowe zespoły skorzystają z pomocy nowicjuszy, to historia pokazuje, że ekipy z drugiej połowy stawki już tak postępowały. Jeśli propozycja dostanie zielone światło, nie będzie miała ona wpływu na obecny przydział opon na kwalifikacje i wyścig, na który składają się po trzy komplety z obydwu rodzajów opon wybranych na dany weekend przez Pirelli.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

12
IceMan11
16.04.2013 08:32
@jednooki_cyklop Zgadzam się. Jednak uważam, że kiedyś musi się to zatrzymać. Być może samo Pirelli o to zadba podpisując nowy kontrakt. Mam przynajmniej taką nadzieję.
jednooki_cyklop
15.04.2013 09:53
@IceMan11 Właśnie po tym sezonie (2010) szefostwo poszło po rozum do głowy i zdecydowali się na słabsze opony. Szczególnie do myślenia mogło im dać GP Kanady ad. 2010, gdzie problemy z betonowymi Bridgestone'mi dały kibicom wiele emocji.
IceMan11
15.04.2013 08:51
@akkim Z moralnego punktu widzenia nie. Niemniej jednak Pirelli nie chce, aby na nich narzekano. Mam nadzieję, że dzieki temu, gdy dojdzie do omawiania nowego kontraktu Paul Hembery da szefostu F1 do zrozumienia, że nie chcą spotkać się z ponowną krytyką, a co za tym idzie wszyscy wiemy. Bridgestone na 2010 jakoś zrobiło opony mega wytrzymałe, mając gdzieś całe widowisko.
akkim
15.04.2013 05:58
Nie ma prawa nikt narzekać na gumy Pirelli, wykonali świetną pracę - jak Panowie chcieli, i by za to być besztanym, gdy zrobili swoje, to, co trzeba mieć w swej głowie? Pomyśleć się boję. Zatem proszę tak nie Wierzcie, co płynie z ekranu, że zbyt słabe i się niszczą, jest to częścią planu, po to były ustalenia, wszelkie konsultacje, chcieli - mają swe postoje, takie były racje.
IceMan11
15.04.2013 03:29
@Lukas I niech zbiera. Ktoś musi, a narzekanie na FIA nigdy nic nie dawało. Dzięki temu mamy pośrednika. Może Pirelli pogada z tymi i owymi nt. opon na następne sezony.
Lukasz1234
15.04.2013 02:51
[quote="SilverX"]Od GP Hiszpanii Pirelli przygotuje nowe wytrzymalsze opony. W końcu poszli po rozum do głowy...[/quote] Nie, nie przygotują. Póki co nie ma zgody wszystkich zespołów i bardzo wątpliwe jest, aby taka zgoda się pojawiła w dowolnym momencie trwającego sezonu( tudzież bardzo ciekawego).
Aeromis
15.04.2013 02:49
[quote]Bernie pragnie, by więcej bolidów jeździło po torze, a dodatkowo moglibyśmy zrobić coś dla młodszych kierowców. Pomoże to zmniejszyć różnicę pomiędzy F1 a GP2 lub Formułą Renault 3.5[/quote] I zmniejszy pomiędzy tymi z F1 a pozostałymi (bo będą mniej jeździć). Kij ma zawsze dwa końce ;)
Lukas
15.04.2013 12:04
Pirelli nie może robić czegoś wbrew zamówieniu, nie mogą dostarczać więcej opon, skoro proszono ich o tyle, nie może robić twardych jak skała gum, bo proszono ich o 2-3 postoje... Oni są po prostu podwykonawcą, który zbiera cięgi za to, że spełnił pokładane z nim oczekiwania (sic!).
nij0
15.04.2013 11:23
@adnowseb @IceMan11 Nieważne jakie opony, ważne żeby zaczęli walczyć przez cały czas trwania kwalifikacji (szczególnie Q3), bo co to za Q3 jak niektórzy nie wyjeżdzają wcale na tor?
SilverX
15.04.2013 10:59
Od GP Hiszpanii Pirelli przygotuje nowe wytrzymalsze opony. W końcu poszli po rozum do głowy...
IceMan11
15.04.2013 10:54
@adnowseb Moim zdaniem to opony czerwone - super miękkie - powinny pełnić takową rolę. Bo sorry, ale w wyścigu to ja ich nie widzę w ogóle :/
adnowseb
15.04.2013 10:53
Sprawiedliwe rozwiązanie i dobry pomysł, Fenley ''ma łeb na karku''. (czekam również na wprowadzenie opon kwalifikacyjnych)-rozwiązałoby to wiele problemów :)