Silniki ograniczą przyszłoroczny kalendarz?

Producenci nie są pewni, czy dadzą radę przejechać więcej niż 20 wyścigów na pięciu silnikach
10.09.1318:46
Paweł Zając
2224wyświetlenia

Przyszłoroczny kalendarz Formuły Jeden może zostać ograniczony do 20 rund z powodu konsekwencji związanych z prowadzeniem nowych silników.

W zeszłym tygodniu Bernie Ecclestone przedstawił prowizoryczną wersje terminarza, która obejmowała 21 wyścigów.

Ponadto organizatorzy Grand Prix w New Jersey nadal utrzymują, że zdążą na czas i ich impreza również zostanie w przyszłym roku. To mogłoby doprowadzić do 22-rundowego kalendarza zwłaszcza, iż sam Ecclestone przyznał we Włoszech, że nie można wykluczać takiej możliwości.

O ile jednak w poprzednich latach większą liczbę rund wystarczyło zrównoważyć większymi przychodami dla zespołów, to z powodu nowych silników sytuacja jest teraz bardziej skomplikowana. Dobrze poinformowane źródła stwierdziły, w rozmowie z magazynem Autosport, że przynajmniej jeden producent rozmawia z FIA o ewentualnych problemach w przejechaniu więcej niż 20 wyścigów na pięciu silnikach.

Możliwymi wyjściami z ten sytuacji może być podniesienie limitu silników, które jest jeszcze możliwe, gdyż regulamin pozwala zmieniać zasady nie później niż 20 dni przed oficjalnym otwarciem procedury zgłoszeń do przyszłorocznych mistrzostw - w tym roku 21 października. Z drugiej strony jednak sytuacja New Jersey jest mocno niepewna, a nie wiadomo także, czy Korea będzie chciała rozgrywać dwa wyścigi w tak niewielkim dostępnie czasu (przyszłoroczny miałby zostać rozegrany już w kwietniu). Przez to Światowa Rada Sportów Motorowych, która zbiera się pod koniec września w Chorwacji, może zdecydować się na ograniczenie kalendarza do 20 rund, aby nie było potrzeby zmieniania regulaminu technicznego.

KOMENTARZE

6
michu_tarnow
11.09.2013 12:46
A co im szkodzi powiększyć pule o 1-2 silniki? Fajnie by było jak F1 trwałaby do grudnia :)
gnodeb
11.09.2013 11:14
Z takimi limitami na niesprawdzone w boju silniki, to ja bym w Caterhamie ustawił limit obrotów na 6.000 i 300KM mocy, aby tylko do mety dojeżdżać. Zawsze jakieś punkty wpadną ;)
Simi
10.09.2013 08:30
Wolałbym 20GP. Jak dla mnie jest to maksimum, a najfajniej było, gdy kalendarz liczył 17-18 rund. 22? Za dużo, jakoś nie pasuje mi to do F1 ;)
WooQash
10.09.2013 07:13
Ciekawe jak mają się uszczuplania wszystkich budżetów do tych wszystkich zmian oraz powiększenia kalendarza? Oczywiście cieszę się, że będzie kilka nowych GP oraz powiększy się ich liczba, trochę mniej na zmiany regulaminowe, ale jednak jestem ciekawy ile $ więcej wyjdzie w 2014 niż 2013.
zgf1
10.09.2013 05:47
Dokladnie, a tak pieknie sie zapowiadalo na 21/22 GP. Jak zespol nie wyrobi na 5 silnikach to niech biora 6 nawet placac za to +10 na starcie... Co za problem?
Dante
10.09.2013 05:08
No tak - lepiej wywalić kilka rund niż po prostu jednorazowo powiększyć ilość silników na sezon. Bo przecież głupi przepis musi pozostać.