Power wygrywa, Dixon z trzecim tytułem
Wyścigu ukończyło zaledwie dziewięć samochodów
20.10.1309:42
2864wyświetlenia
Scott Dixon przetrwał brutalny finał sezonu IndyCar w Fontanie i zdobył trzeci tytuł w karierze, a Will Power wywalczył zwycięstwo, które określił jako najbardziej satysfakcjonujące w karierze.
Intensywność wyścigu obrazuje ilość samochodów na mecie - zaledwie dziewięć, podczas gdy tylko pięć znalazło się na tym samym okrążeniu. W trakcie zmagań doszło także do 28 zmian na prowadzeniu, pomiędzy jedenastoma kierowcami.
Szanse Helio Castronevesa na sięgnięcie po koronę zostały mocno uszczuplone na 40 okrążeń przed końcem, kiedy Brazylijczyk zjechał do alei serwisowej, gdy ta była jeszcze zamknięta. Kara zepchnęła go na koniec stawki, jednak nadziei ostatecznie pozbawił go późniejszy nieplanowany pit stop z powodu uszkodzonego przedniego skrzydła.
W tym momencie szanse Brazylijczyka zależały od problemów Dixona, które były jednak dość prawdopodobne. Na torze leżało bardzo dużo odłamków, które wpadały do chłodnic i powodowały problemy z chłodzeniem bolidów. Nowozelandczyk również musiał się z tym zmagać i zaliczył kilka dodatkowych zjazdów na czyszczenie chłodnic, jednak spora ilość neutralizacji pozwoliła mu zminimalizować straty czasowe. Ostatecznie nowy mistrz minął linię mety jako piąty.
Wyścig dla zwycięzcy był dość bezproblemowy. Kierowca Penske przez całą noc był jednym z najmocniejszych na torze i prowadził przez 103 okrążenia. Drugi był Ed Carpenter, zeszłoroczny zwycięzca, a podium uzupełnił Tony Kanaan. Czwarty był James Hinchcliffe.
Oprócz problemów z chłodzeniem także kraksy bardzo przerzedziły stawkę. Między innymi Pipa Mann rozbiła się na początku rywalizacji, gdy próbowała uniknąć Sebastiana Saavedry, który sam kilka sekund wcześniej zaliczył kraksę. Najbardziej poważny incydent miał jednak miejsce pomiędzy Justinem Wilsonem i Tristianem Vautierem. Brytyjczyk obrócił się na środku toru i Francuzowi nie udało się go uniknąć. Podobne problemy mieli także inni kierowcy. Ofiarom wypadku nic się nie stało, jednak w szpitalu okazało się, że Wilson ma nieznacznie uszkodzoną miednicę.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Will Power (12) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | 3h13m42,870 | 50 | |
2 | Ed Carpenter (20) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | +0:01,488 | 40 | |
3 | Tony Kanaan (11) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | +0:01,861 | 35 | |
4 | James Hinchcliffe (27) | Dallara DW12 Chevrolet | 250 | +0:03,039 | 32 | |
5 | Scott Dixon (9) | Dallara DW12 Honda | 250 | +0:15,876 | 30 | |
6 | Helio Castroneves (3) | Dallara DW12 Chevrolet | 249 | +1 okr. | 28 | |
7 | Marco Andretti (25) | Dallara DW12 Chevrolet | 248 | +2 okr. | 26 | |
8 | Simona de Silvestro (78) | Dallara DW12 Chevrolet | 247 | +3 okr. | 24 | |
9 | Ryan Hunter-Reay (1) | Dallara DW12 Chevrolet | 242 | +8 okr. | 22 | |
10 | Charlie Kimball (83) | Dallara DW12 Honda | 238 | +12 okr. | 20 | |
11 | John R. Hildebrand (98) | Dallara DW12 Honda | 237 | +13 okr. | 19 | |
12 | Sebastien Bourdais (7) | Dallara DW12 Chevrolet | 229 | +21 okr. | 18 | |
13 | Simon Pagenaud (77) | Dallara DW12 Honda | 217 | +33 okr. | 17 | |
14 | Alex Tagliani (10) | Dallara DW12 Honda | 209 | +41 okr. | 16 | |
15 | Graham Rahal (15) | Dallara DW12 Honda | 200 | +50 okr. | 15 | |
16 | Anthony James Allmendinger (2) | Dallara DW12 Chevrolet | 188 | +62 okr. | 14 | |
17 | Takuma Sato (14) | Dallara DW12 Honda | 144 | +106 okr. | 13 | |
18 | Justin Wilson (19) | Dallara DW12 Honda | 110 | +140 okr. | 12 | |
19 | Oriol Servia (22) | Dallara DW12 Chevrolet | 110 | +140 okr. | 11 | |
20 | Josef Newgarden (67) | Dallara DW12 Honda | 110 | +140 okr. | 10 | |
21 | Tristan Vautier (55) | Dallara DW12 Honda | 110 | +140 okr. | 9 | |
22 | James Jakes (16) | Dallara DW12 Honda | 110 | +140 okr. | 8 | |
23 | Carlos Munoz (4) | Dallara DW12 Chevrolet | 100 | +150 okr. | 7 | |
24 | Sebastian Saavedra (6) | Dallara DW12 Chevrolet | 69 | +181 okr. | 6 | |
25 | Pippa Mann (63) | Dallara DW12 Honda | 68 | +182 okr. | 5 |
Pole position: Will Power - 1:05,225 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: James Hinchcliffe - 0:32,952 na 127 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+3 pkt.)
KOMENTARZE