Pirelli chciałoby więcej testów na mokrym torze

Xevi Pujolar przyznaje, że włoski dostawca powinien pomyśleć nad poprawą deszczowych opon.
24.11.1308:53
Nataniel Piórkowski
1036wyświetlenia

Szef działu sportów motorowych Pirelli, Paul Hembery uważa, że brak możliwości testów na mokrym torze przyczynił się do tego, iż obecne samochody F1 nie do końca radzą sobie z mokrą nawierzchnią.

Podczas gdy z powodu opadów deszczu FIA odwlekała start Q3 o blisko czterdzieści minut, wielu kierowców sugerowało, że wydajność ogumienia pod względem odprowadzania wody nie jest idealna. Deszczowa opona poradzi sobie z odrobiną stojącej wody, ale nie odprowadzi jej tyle ile ogumienie z którym stykałem się wcześniej w mojej karierze - powiedział po zakończeniu czasówki Heikki Kovalainen.

Pirelli zapowiedziało już, że dokonało znaczących poprawek w kwestii wydajności deszczowego ogumienia przygotowywanego z myślą o nowym sezonie, jednak Hembery podkreślił, że możliwy postęp w tym obszarze jest skutecznie ograniczany przez brak możliwości testów.

Poproszony o wyjaśnienia, Brytyjczyk odparł: Jak wiele sesji testowych wolno nam przeprowadzić? Dokonaliśmy pewnych zmian z myślą o przyszłym roku, ale koniec końców, deszczowe opony zostały opracowane na bazie testów na mokrym torze i mamy minimalną zdolność do ich rozwoju. Nie chcę przez to powiedzieć, że nie możemy się poprawić. W przypadku deszczowych opon mówimy o poprawieniu ich radzenia sobie z aquaplaningiem. Wraz ze zmianami w konstrukcjach, chcielibyśmy zdobyć samochód w nowej specyfikacji i udać się na tor Paul Ricard by przeprowadzić trzy lub cztery sesje, ale wiemy, że nie ma na to żadnych szans.

Główny inżynier wyścigowy Williamsa - Xevi Pujolar przyznał, że Pirelli powinno dopracować swe deszczowe ogumienie, jednak zaznaczył, że wiąże się to z dodatkowym obciążeniem finansowym. Sądzę że musimy rozwinąć opony na mokry tor, ale to kosztuje. Gdyby trwała wojna oponiarska, byłoby to niezbędne, ponieważ wychodzono by z założenia, że jeśli inny dostawca ogumienia tego dokonał, to ty też możesz. Teraz czeka się dziesięć minut i będzie dobrze.

KOMENTARZE

2
TommyYse
24.11.2013 10:23
@VJM02 No właśnie po to żeby były używane!
VJM02
24.11.2013 08:18
Po co? Kiedy ostatnio na serio były używane opony deszczowe w sesjach typu wyścig i kwalifikacje?