Opublikowano listę zgłoszeń do WEC i Le Mans 24h

W klasie LMP1 cały sezon zaliczy aż 9 załóg
14.02.1412:57
Paweł Zając
3281wyświetlenia

Podczas wczorajszej konferencji Automobile Club de l'Ouest opublikowano listy zgłoszeń do Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz wyścigu Le Mans 24h.

W klasie LMP1 na cały sezon zgłoszonych zostało aż 9 samochodów. Zgodnie z przewidywaniami producenci będą wystawiać po dwie załogi (Audi trzy na Spa i w Le Mans), jednak również Rebellion wystawi dwa prototypy, a stawkę uzupełni Lotus z nowym modelem T129.

Na odwrotny ruch i przejście z LMP1 do LPM2 zdecydowała się Strakka, która zaliczy pełny sezon korzystając z samochodu firmy Dome. W WEC w sumie jeszcze sześć ekip zdecydowało się na pełny kalendarz startów, jednak w Le Mans klasa LMP2 będzie najliczniejsza, gdyż zgłoszono tam aż siedemnaście aut. Ciekawostką będzie pierwszy start zespołu Sebastiana Loeba, który wystawi m.in. znanego z Porsche Supercup Rene Rasta. Póki co nie wiadomo jeszcze czy rajdowy mistrz uzupełni skład swojej ekipy podczas dwudziestoczterogodzinnego klasyka.

W GTE Pro zobaczymy dwa Aston Martiny, dwa Porsche oraz trzy Ferrari - dwa z AF Corse i jedno ekipy RAM Racing. W Le Mans stawkę uzupełnią jeszcze dwie Corvetty, dwa Vipery oraz dodatkowy Aston Martin. W GTE Am podczas całego sezonu zobaczymy podobny skład, choć wystawieniem Porsche zajmą się zespoły Prospeed i Proton, a także pojawi się dodatkowe Ferrari przygotowane przez 8 Star Motorsport. W Le Mans AF Corse wystawi dodatkowe dwa auta, Aston Martin jedno, a pozostałych pięć pojawi się dzięki zgłoszeniom Craft Racing, Dempsey Racing, SMP, IMSA Matmut oraz Team Sofrev, które zgłosiło znanego z boisk piłkarskich Fabiena Bartheza.

Wczoraj potwierdzono także start Nissana w ramach tak zwanego Garażu 56. Japoński producent wystawi model ZEOD RC, który w trakcie wyścigu ma przejeżdżać jedno okrążenie, pomiędzy każdym tankowaniem, tylko na silniku elektrycznym. Głównym kierowcą ekipy został zwycięzca pierwszej edycji GT Academy - Lucas Ordonez.

Lista zgłoszeń do WEC i Le Mans 24h


KOMENTARZE

7
Darth ZajceV
15.02.2014 11:16
Tego już nie wiem jak to wygląda od tej strony. Trzeba poczekać na prezentacje aut/pierwszą rundę i zobaczyć jakie barwy wystawi Rebellion ;)
enstone
14.02.2014 11:16
@Darth ZajceV Troche dziwne, Rebellion i Kodewa w tych samych barwach (czarno-złote). Kodewa ma jakąś wyłączność do nazwy Lotus w WEC silnik też mają swój, bo żadnych informacji nie ma...?
rolnik sam w dolinie
14.02.2014 05:50
[quote="Darth ZajceV"]W Le Mans Lotusem zajmuje się Kodera - ekipa Colina Collesa, tego od HRT i Spykera). [/quote] Kodewa :) Trzeba niestety dodać, że zeszłoroczny start wyszedł im słabo, pomijając zaległości finansowe, konfikatę części i ostatecznie oddalenie wyroku sądu - to sam wynik sportowy też był słaby, bo z dwóch prototypów ani jeden nie dotarł do mety.
Darth ZajceV
14.02.2014 05:33
@enstone ani jedno ani drugie. Rebellion sam wystawia dwa auta zbudowane przez Orecę, a Genii nie ma nic wspólnego z tym Lotusem. W Le Mans Lotusem zajmuje się Kodewa - ekipa Colina Collesa, tego od HRT i Spykera). Wcześniej ścigali się w Le Mans jako kliencka ekipa Audi, a później prowadzili program HRT w F1, jednak po zmianie właścicieli i przeniesieniu siedziby do Hiszpani Colles skołował wsparcie Lotus Cars (producenta) i wrócił do Le Mans wystawiać auta w klasie LMP2 - teraz przeskoczyli do LMP1. @marcin_114 jakby tego nie było w tekście ;)
marcin_114
14.02.2014 05:12
Zwróćcie uwagę na kierowcę samochodu #58 TEAM SOFREV ASP.
enstone
14.02.2014 04:44
Do kogo należy LOTUS T129 to jest prototyp Rebellion Racing, czy spółki Genii Lopeza...??
GroM
14.02.2014 04:04
ZEOD miał być podobno całkowicie elektryczny, a teraz okazuje się, że Hybryda. Szkoda myślałem, że w końcu będzie jakiś odmienny bolid od pozostałych.