GP Kanady: Alonso rozpoczyna weekend z najlepszym czasem

Hiszpan niespodziewanie znalazł się przed kierowcami Mercedesa
06.06.1417:30
Łukasz Godula
5930wyświetlenia

Pierwszy trening na pięknie położonym torze w Montrealu rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, co zachęciło wszystkich do szybkiego wyjechania na okrążenia instalacyjne. Przejazdy rozpoczął Felipe Massa, ale już po kilku minutach wszyscy mieli na swoim koncie chociaż jedno okrążenie.

Pierwszy czas okrążenia po kolejnych kilku minutach wykręcił Kevin Magnussen. Duńczyk zaliczył kilka mierzonych kółek i meldował się w tym momencie z wynikiem 1:21,061. Kanadyjski tor jak co roku w pierwszym treningu nie oferował zbyt dużej przyczepności i mogliśmy zauważyć sporo przestrzelonych zakrętów czy uślizgów. Kierowcy również dużą uwagę przykładali do testowych startów. Warto zauważyć, iż Ferrari kompleksowo sprawdzało swoją aerodynamikę, malując niemal cały bolid farbą fluorescencyjną.

Kevin Magnussen wpawdzie poprawił się do poziomu 1:19,820, ale szybciej pojechał Massa (1:19,575) i to on dzierżył pierwsze miejsce w tabeli. Po 20 minutach jedynie Gutierrez i Alonso nie mieli zaliczonego czasu okrążenia. Tymczasem na czoło stawki wskoczył zgodnie z przewidywaniami Hamilton z wynikiem 1:18,997.

Ciekawe obrazki ponownie zapewniała kamera termowizyjna, gdyż ponownie praktycznie nie notowała żadnych odczytów na oponach Grosjeana, pokazując iż ponownie twardsze opony Pirelli były praktycznie niemożliwe do rozgrzania. Lewis Hamilton w tym czasie znacznie się poprawił i był bliski złamania granicy 1:18. Tak też skończyły się pierwsze przejazdy i wszyscy kierowcy zjechali do garażów, by oddać Pirelli pierwszy komplet miękkich opon.

Cisza na torze trwała aż 15 minut i przerwał ją dopiero Kwiat z Magnussenem. Duńczyk nieco się poprawił i podskoczył na ósmą pozycję, a później na trzecią z wynikiem 1:18,518 ale wszyscy kierowcy w dalszym ciągu mieli ogromne problemy z rozgrzaniem opon. Pierwszą ofiarą band umieszczonych zaraz przy trasie był Jules Binchi, który uderzył w jedną na wyjściu z 4 zakrętu. Francuz z uszkodzonym bolidem bardzo powoli wrócił do boksów.

Button wskoczył za Mercedesy, jednak te również znacznie się poprawiły i Hamilton pozostał na pierwszym miejscu z czasem 1:17,254. Niespodzianką był wynik Alonso, który plasował się za Hamiltonem ze stratą zaledwie 0,121 sekundy. Hiszpan zaskoczył jeszcze mocniej kilka okrążeń później, gdy wskoczył na pierwsze miejsce wykręcając 1:17,254.

Wyniku Hiszpana już nikt nie pobił, a inżynier Hamiltona poinformował Anglika o konieczności przejechania kilku okrążeń w trybie oszczędzania paliwa. Tor w Montrealu charakteryzuje się sporym zużyciem paliwa, więc może być to dość istotna kwestia podczas niedzielnego wyścigu. Tymczasem nad torem zebrały się czarne chmury straszące deszczem, więc druga sesja może odbyć się nawet na mokrej nawierzchni. Jak będzie w rzeczywistości dowiecie się śledząc weekend z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:17,23821
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:17,2540,0160,01625
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:17,3840,1460,13032
4Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:18,1310,8930,74728
5Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:18,3611,1230,23020
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:18,4351,1970,07426
7Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:18,4461,2080,01133
8Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:18,5141,2760,06831
9Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:18,5781,3400,06415
10Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:18,6431,4050,06514
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:18,7331,4950,09030
12Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:18,9591,7210,22622
13Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:19,1081,8700,14924
14Romain Grosjean (8)Lotus E221:19,1421,9040,03432
15Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:19,1771,9390,03521
16Pastor Maldonado (13)Lotus E221:19,3402,1020,16337
17Felipe Massa (19)Williams FW36 1:19,5752,3370,2357
18Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:19,8042,5660,22915
19Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:20,2002,9620,39615
20Max Chilton (4)Marussia MR03 1:20,8443,6060,64426
21Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:21,4044,1660,56033
22Alexander Rossi (45)Caterham CT051:21,7574,5190,35327
107% najlepszego czasu: 1:22,644

KOMENTARZE

6
Aeromis
06.06.2014 05:41
Wierzę, że w pierwszym treningu może pokazać się jakiś słabszy zespół/średniak że będzie lepszy niż zwykle i to się potwierdzi, ale nic więcej. W pierwszym treningu nie stało się nic nadzwyczajnego, tak naciągając to może to dobry zwiastun dla McLarena, ale to chyba jednak bardziej strzelanie niż wnioski.
Viewer
06.06.2014 04:54
Dobra, ale mimo wszystko Alonso sekunde przed resztą. Watpie, zeby to mialo tak wygladac, ze najpierw Merce, potem sekunde za nimi Alonso, sekunde za nim reszta.
RY2N
06.06.2014 04:22
Od dawna twierdzę że straty Ferrari w porównaniu do Merca leżą przede wszystkim w obszarze elektrycznym (szeroko rozumianym). Dlatego owszem możlwe są skokowe poprawy osiągów Ferrari z wyścigu na wyścig (np. drogą optymalizacji software), ale mimo wszystko w to żeby skasować 2 sek straty do Merca za jednym zamachem to nie uwierzę. Merc po prostu musiał coś innego testować i najdalej jutro (jeśli nie jeszcze dziś) pokażą pełną formę.
rocque
06.06.2014 03:47
[quote="jpslotus72"]Panowie na Polsacie[/quote] ' Panowie na Polsacie ' mi zrobili psikusa, bo kolejny raz Kanady w TV nie obejrzę, wszystko na extra w ten weekend leci.... Trzeba będzie jakiegoś streama złapać, niby nie problem, ale irytujące jak się człowiek musi przestawiać.
jpslotus72
06.06.2014 03:38
Panowie na Polsacie chyba ani razu nie wspomnieli o tym, ze Ferrari już od dłuższego czasu zapowiadało na Kanadę pakiet, który miał zdecydowanie przyspieszyć ich bolid (dziwili się tylko, jaka może być przyczyna dobrej postawy Alonso). Kimi nadal niżej - więc jeszcze się zobaczy, ale może faktycznie w Ferrari coś drgnęło?... Ogólnie dużo palonej gumy na hamowaniach i jazdy na skróty przy szykanach... Z jednej strony - tor jeszcze słabo nagumowany. Ale z drugiej - zespoły stosują tutaj mniejszy docisk (mniejszy niż w poprzednich sześciu wyścigach), więc i charakterystyka hamowania się zmienia. Trzeba się przyzwyczaić. Na tym tle jeszcze "genialniej" wygląda ostatni pomysł, z ograniczeniem piątkowych treningów do jednej sesji...
michael85
06.06.2014 03:37
Oby to była dobra wróżba na ten wyścig dla SF.