Alonso dyktuje tempo w trzecim treningu na Marina Bay

Nico Rosberg zajął trzecie, a Lewis Hamilton - szóste miejsce.
20.09.1413:00
Nataniel Piórkowski
5066wyświetlenia

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru, plasując się przed Danielem Ricciardo i Nico Rosbergiem.

Trzecia sesja treningowa - podobnie jak pierwsza - rozpoczęła się przy dziennym świetle. Jako pierwszy z alei serwisowej wyjechał Max Chilton, w ślad za którym poszła większość innych kierowców. Po sześciu minutach Kevin Magnussen odnotował rezultat 1:51,985s, zostając tym samym pierwszym liderem sesji. Po tym jak pomiarowe kółko zakończył Jenson Button, na czele znajdował się już duet McLarena. Tymczasem Esteban Gutierrez, który z powodu usterki mechanicznej spędził w garażu większość czasu FP2, narzekał na bardzo kiepską przyczepność.

Po dziesięciu minutach ani jednego okrążenia nie mieli na swoim koncie wyłącznie kierowcy Force India. Dosłownie chwilę później Nico Hulkenberg i Sergio Perez pojawili się jednak na torze w celu wykonania sobotniego rekonesansu. W międzyczasie nowym liderem tabeli został Daniel Ricciardo. Chociaż Australijczyk bardzo szybko stracił swoją pozycję na rzecz Sebastiana Vettela, to na kolejnym okrążeniu zdołał powrócić na pierwsze miejsce schodząc poniżej bariery 1:49s.

Krótko po 18:15 czasu lokalnego Button wyjechał niegroźnie poza tor w czternastym zakręcie, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Tymczasem wysokie lokaty zajmowali kierowcy Toro Rosso: Danił Kwiat był czwarty, a Jean-Eric Vergne - piąty, Gdy kilka minut później szybkie kółka zaczęli przejeżdżać kierowcy Mercedesa, Rosberg o ponad sekundę poprawił rezultat Ricciardo, notując 1:48,575s. Chociaż Lewis Hamilton zepsuł swoje pomiarowe okrążenie obracając samochód w piątym zakręcie, to przy następnym podejściu awansował na drugie miejsce, tracąc do zespołowego kolegi siedem dziesiętnych sekundy. Brytyjczyk ciągle narzekał jednak na prowadzenie się swojego Mercedesa.

Pod koniec pierwszych trzydziestu minut jazd, do czołówki powróciły Williamsy: Bottas plasował się na czwartym, a Massa na piątym miejscu. Szczęście odwróciło się od Maldonado, który po wczorajszej krasie dziś zmagał się z problemami z prawym przednim hamulcem. Podczas gdy Wenezuelczyk zajmował osiemnastą pozycję, Romain Grosjean w siostrzanym Lotusie E22 plasował się na szesnastej lokacie.

Na szesnaście minut przed końcem sesji, Rosberg jako pierwszy założył do swojego bolidu opony wykonane z supermiękkiej mieszanki, rozpoczynając zwyczajowy okres symulacji kwalifikacji. Różnica w czasach Niemca na opcjonalnym i podstawowym ogumieniu wynosiła około jednej sekundy. Wkrótce rezultat Niemca przebił Fernando Alonso (1:47,299s), za którym znalazł się Ricciardo. Williamsy utrzymywały niezłe tempo zajmując czwarte i piąte miejsce. Chwilę później Hamilton wskoczył tuż za czołową trójkę, po błędzie popełnionym w dwunastym wirażu. Na pięć minut przed końcem przed kierowcą Mercedesa znalazł się nieoczekiwanie Vergne. Za kierowcę Toro Rosso wskoczył jeszcze Vettel.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:47,29912
2Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:47,3500,0510,05115
3Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:47,4880,1890,13815
4Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:47,6930,3940,20517
5Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:47,7110,4120,01817
6Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:47,7380,4390,02712
7Felipe Massa (19)Williams FW36 1:47,9090,6100,17115
8Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:48,2050,9060,29615
9Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:48,2260,9270,02116
10Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:48,4221,1230,19620
11Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:48,4501,1510,02811
12Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:48,5771,2780,1279
13Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:48,5991,3000,02216
14Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:48,6371,3380,03818
15Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:49,0781,7790,44115
16Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:49,1151,8160,03719
17Romain Grosjean (8)Lotus E221:49,4852,1860,37017
18Pastor Maldonado (13)Lotus E221:50,1492,8500,66415
19Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:50,3763,0770,22717
20Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:50,9393,6400,56317
21Max Chilton (4)Marussia MR03 1:51,2213,9220,28216
22Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:51,5984,2990,37717
107% najlepszego czasu: 1:54,809

KOMENTARZE

6
Aeromis
20.09.2014 12:59
Póki co potwierdzają się moje przypuszczenia i w Singapurze zdecydowanego faworyta brak. Czy ktoś kryje sie z formą? Być może, jednak warto zwrócić uwagę że wszystkie bolidy z silnikiem niemieckiego producenta poszybowały w dół. Williams odstaje od top 3, SFI i McLaren poza top 10 (choć liczę na dobre tempo maków w wyścigu), a Merc wygląda więc jakby stracił swoja przewagę. Raczej powinien powtórzyć sie scenariusz z Monako i Merole wystartują z pierwszej lini, chociaż... konkurencja jakby większa. STR w natarciu, nawet Sauber odlepił sie od końca stawki. Dziś liczę na niespodzianki, chyba największe ku temu szanse.
idylla
20.09.2014 12:52
@RY2N jakoś nie widziałem zrównania się zespołów w Monaco. Merc ma przewagę w każdym calu, ma ekstra pakiet i nikt go w tym sezonie nie ruszy "w normalnych warunkach".
Lukasz1234
20.09.2014 12:45
Nic się nie zmieniło, Merc dalej będzie miał bezpieczną przewagę.
RY2N
20.09.2014 12:20
Przewaga Merca tkwi w części elektrycznej zespólu napędowego; Dlatego wszystko zależy od charakterystyki obiektu; Jeżeli ERS nie może się na tym torze za bardzo wykazać (nie ma np gdzie użyć pełnej mocy przez dłuższy czas) to pozostałe 2 zespoły napędowe (tzn. Renault i Ferrari) powinny się zrównać z Mercedesem.
idylla
20.09.2014 11:50
Tak samo bo w odrobienie 1s do Mreca jakoś ciężko uwierzyć. Prędzej w to że ROS i HAM jeździli cysternami.
Kamikadze2000
20.09.2014 11:47
Ciekawe się zapowiada - pytanie jak będzie na prawdę... ;)