Mallya i Williams krytykują ideę trzech bolidów na zespół

Szef Force India przekonuje, że sport powinien bardziej sprawiedliwie dzielić swoje zyski.
20.09.1410:07
Nataniel Piórkowski
1855wyświetlenia

Vijay Mallya i Claire Williams przyznali, że władze Formuły 1 powinny robić więcej, by chronić istniejące ekipy i nie zachęcać tych ze ścisłej czołówki do wystawiania trzech samochodów.

Wiadomo, że jeśli ze sportu znikną co najmniej trzy zespoły, inne teamy będą zobligowane do wystawiania trzech bolidów. W piątek Bernie Ecclestone zdradził jednak, że jest zainteresowany tym, by stajnie obsługiwały trzy samochody niezależnie od sytuacji, w jakiej znajdzie się Formuła 1.

Temat ten został poruszony podczas piątkowej konferencji prasowej FIA, gdzie Vijay Mallya przekonywał, że F1 powinna wspierać mniejsze zespoły i opracować bardziej sprawiedliwy model podziału zysków z praw komercyjnych. Twardo obstaję przy tym, że powinny być czynione wysiłki, aby zapewnić że wszystkie zespoły, te małe i te duże, przetrwają i będą się ścigać - powiedział.

Przepisy i porozumienia mówią jednak o tym, że jeśli stawka będzie mniejsza niż dwadzieścia samochodów, to wtedy inne biorące udział w mistrzostwach zespoły, będą wystawiały trzecie bolidy. Wszyscy się pod tym podpisaliśmy, ale mam nadzieję, że nigdy nie będziemy musieli wcielać tych zapisów w życie. Powinniśmy chronić DNA Formuły 1. Pragnę powtórzyć, iż będę starał się przekonać władze sportu i właścicieli praw komercyjnych, że powinni poważnie przeanalizować potrzebę bardziej sprawiedliwego i równego modelu podziału zysków - zaznaczył szef stajni z Silverstone.

W podobnym tonie jak Mallya wypowiadała się Claire Williams: Rozmowy na takie tematy dobitnie pokazują, w jakiej sytuacji znajdujemy się jako sport. Musimy jeszcze ciężej pracować by zapewnić, że chronimy obecne zespoły, chronimy tę rywalizację, którą - tak przynajmniej mi się wydaje - niekoniecznie będziemy oglądać mając trzy bolidy na każdą ekipę. Chcemy mieć silną stawkę dziesięciu zespołów wystawiających po dwa samochody, niż cztery ekipy, z których każda ściga się trzema bolidami. Dla Williamsa sytuacja taka nie mieściłaby się w DNA naszego sportu.

KOMENTARZE

7
marios76
23.09.2014 08:43
Wyrównać szanse: Każda ekipa wystawia 3 bolidy. Najlepsze zespoły (Mercedes, Red Bull, Ferrari) punktują 3 bolidem na mecie, te średnie drugim (Mc Laren, Williams, Force India), a najsłabszym liczy się najlepszy bolid na mecie:) Nie będzie dubletów za 43 pkt, nie będzie przerażających różnic punktowych... Będzie więcej walki, może wyprzedzania... ;) A tak na poważnie podpisuję się pod postem Aeromisa. Niemal w całości.
LH44fan
20.09.2014 10:37
Trzy bolidy na jeden team to nonsens.
oxiplegatz
20.09.2014 06:55
Nie ma to jak Red Bull, oni praktycznie mają cztery bolidy...
Sar trek
20.09.2014 10:23
@Basshuntersw Caterham mógłby wystawić 3 paydriverów, więc koszty spadną :P
mlospeed
20.09.2014 10:04
zgadzam się w pełni z Aeromis :) Do przemyślenia jest dobrowolne używanie trzeciego samochodu (zespoły nie mają przymusu wystawiać 3 bolidu), F1 już widziała takie rzeczy w latach 70-ych i na początku lat 80-ych, były teamy, które wystawiały po 3 załogi a były też takie, które wystawiały 1 bolid i kar za to nie było. Ma to jakikolwiek sens tylko wtedy gdy nie będzie na to przymusu, gdy zespół będzie zdobywał punkty do klasyfikacji konstruktorów za 2 najlepsze swoje załogi na mecie (tak mają bodajże w motoGP) oraz gdy zdobywane punkty powiększa się do 15 lub 20 pierwszych miejsc (jak w motoGP czy amerykańskich seriach wyścigowych...
Lukasz1234
20.09.2014 10:00
[quote="Aeromis"]Williams w tym roku świetnie się wstrzelił z formą, ale jego stabilność oceniam podobnie jak Lotusa, raz na podium raz w brei błota.[/quote] Team z Enstone ma najgorszy sezon od bardzo dawna, mieli taki jeszcze tylko w 2009. Prócz tych dwóch przypadków nie wychodzą z TOP 5 od 2002. Nie wiem skąd twoja ocena takiej stabilności.
Aeromis
20.09.2014 08:46
Wystawienie trzech bolidów jest równoznaczne z pogłębieniem się różnic w zdobywanych punktach, a więc i prestiżu zespołów. Powiedzmy że zniknie ze stawki Caterham, Marussia i Sauber. Z czym zostanie Sahara Force India? Zostanie z ręką w nocniku i przyjdzie im dojeżdżać poza top 10 (w przeciętnym sezonie). 3 Merce, Ferrari i Red Bulle zgarniają niemal wszystko. Williams w tym roku świetnie się wstrzelił z formą, ale jego stabilność oceniam podobnie jak Lotusa, raz na podium raz w brei błota. Na dłuższą metę Lotus i Williams szybko się zniechęcą (lub jeden z tych zespołów). Zostanie Ferrari, RBR, Mercedes, McLaren, Toro Rosso (i Lotus lub Williams). Jaki byłby prestiż takiej śmiesznie małej serii? Kogo by to obchodziło? F1 nie ma jednoznacznej drugiej ligi, a uszczuplenie pierwszej może się okazać dla byłej królowej sportów motorowych istnym sepuku. Nie wiem jakie zasady musiałaby mieć F1 by przeszedł pomysł z trzema bolidami i byłoby ciekawie, przy jednoczesnym nie zniechęcaniu ogona stawki, ale na pewno nie obecne.