Capito: Rajdowe Mistrzostwa Świata czeka rok stagnacji

Niemiec otwarcie przyznał, że Volkswagen może odejść z WRC już po sezonie 2016.
24.10.1420:17
Nataniel Piórkowski
1688wyświetlenia

Dyrektor działu sportów motorowych Volkswagena - Jost Capito uważa, że po tym jak Komisja WRC nie podjęła decyzji w sprawie wprowadzenia radykalnych zmian dotyczących PowerStage, całe mistrzostwa czeka rok absolutnej stagnacji.

Promotor WRC czynił w ostatnich miesiącach usilne starania w celu przeforsowania zmian dotyczących rozgrywania PowerStage, według których różnice pomiędzy poszczególnymi załogami dzielone byłyby przed jego startem przez dziesięć (10 sekund przewagi topniałoby do zaledwie 1s.).

Nie jest tajemnicą, że Capito - jeden z architektów propozycji - starał się przekonać do jej poparcia szefa Międzynarodowej Federacji Samochodwej - Jeana Todta. Teraz, gdy wiadomo już, że w przyszłym sezonie nie dojdzie do ich wprowadzenia, Niemiec nie kryje swego rozczarowania.

Ta decyzja oznacza, że nic się nie poprawi. Można było coś zmienić, ale propozycja przepadła. Jak dla mnie teraz jest już za późno, by cokolwiek zrobić. Ludzie nie wierzą już, że ktokolwiek chce wprowadzić jakieś zmiany w WRC. Pośród całej naszej społeczności panowało przekonanie, że promotor działa z całą powagą i chce zmienić to, co trzeba. Chce do tego doprowadzić. Chce dobrze. Teraz czuć, że cała ta wiara zniknęła - wyjaśniał Capito w rozmowie z magazynem Autosport.

Pomimo tego, że Volkswagen zdecydował się kontynuować swój program do 2019 roku włącznie, Niemiec nie wykluczał, że jego ekipa może opuścić WRC już w 2016 roku. Teraz jednak, gdy w najbliższej perspektywie nie ma zbyt wielu możliwości przeforsowania propozycji ukierunkowanych na poprawę globalnej oglądalności sportu, Capito przyznaje, że przekonanie zarządu koncernu do dalszego zaangażowania w mistrzostwa może stawać się coraz trudniejsze.

Pod koniec 2015 roku przyjrzymy się danym dotyczącym oglądalności. Zobaczymy jak bardzo poprawiły się one względem sezonu 2014 i na tej podstawie podejmiemy decyzję o tym, czy pozostać w WRC, czy wycofać się wraz z końcem 2016 roku. Nie wiem jednak teraz, jakim cudem oglądalność w 2015 może być lepsza od tej z tego sezonu. Jeśli nadawcy do dziś nie wyrażają większego zainteresowania sportem, to nie wiem, jak możemy ich teraz do niego przekonać. Zwrot inwestycji nie jest trwały.

KOMENTARZE

7
Mr President
25.10.2014 10:34
Capito po raz kolejny wypowiada się tak, jakby jego opinia była wspólna dla wszystkich uczestników, a wygrywanie dawało prawo do dyktowania, jak ma wyglądać dalsza rywalizacja. Jeśli jednak od sezonu 2017 ma pojawić się nowa generacja WRC, dobrze byłoby, gdyby było komu zbudować samochody, bo poza Toyotą i Hyundaiem nie ma jak dotąd nikogo pewnego. Rajdy zwyczajnie nie mają takiego potencjału telewizyjnego jak wyścigi i żeby to zmienić, trzeba by przekształcić je w inną dyscyplinę, a radykalne zmiany obarczone są zawsze ryzykiem powiększenia problemu popularności.
E1-XP
25.10.2014 06:28
@enstone a właśnie że WRC jest obecne w TV. Mówię tu o zagranicznych stacjach, w krajach z wiekszą widownią. Ja nie mam z tym problemu. 30- minutowe podsumowanie dnia lub godzina calego rajdu (zdarza się tez live z Power Stage) calkiem wystarcza, czego chcieć więcej. Który to już raz czytam te głupoty, może zamiast narzekać, czas się trochę pouczyć np niemieckiego.
enstone
24.10.2014 09:50
W tym jest problem, że WRC nie jest transmitowane w TV (chyba, że się mylę). Taka seria ERC jest pokazywana w Eurosporcie, a WRC już nie i nie chodzi tutaj o transmisję z całego weekendu rajdowego tylko jakieś wybrane odcinki specjalne coś w stylu ERC, sobota/niedziela rano. Ale jak wiadomo kasa .....
Phaedra
24.10.2014 08:44
@Gzehoo92 Mini vel BMW, nigdy nie planowało w 100% angażować się w WRC. Plan był prosty, My (BMW) dajemy "know how" czyli wsparcie technologiczne, Ty ( David Richards ) organizujesz sponsora tytularnego i kasę na starty. Jedna strona się wywiązała, druga nie i plan się rypł.
dziadekm1
24.10.2014 07:41
Ja tam oglądał bym nawet cały dzień WRC żeby poprawić oglądalność ale skoro nie ma nigdzie w TV...
Gzehoo92
24.10.2014 07:38
A jest możliwość żeby jakiś prywatny zespół korzystał z Volkswagena Polo R, gdyby fabryka się wycofała? Bo z tego co pamiętam to po odejściu Mini z WRC m.in. Kościuszko jechał przez pewien czas Mini John Cooper Works WRC.
Voo
24.10.2014 07:28
"Pośród całej naszej społeczności panowało przekonanie, że promotor działa z całą powagą i chce zmienić to, co trzeba. Chce do tego doprowadzić. Chce dobrze". Zabawny koleś. A VW prędzej czy później i tak odejdzie. Taka jest kolej rzeczy.