Audi dołączy do stawki zespołów F1 już w 2016 roku?

Informacje takie przekazuje brytyjski magazyn Auto Express.
24.10.1422:09
Nataniel Piórkowski
4946wyświetlenia

Według najnowszych doniesień magazynu Auto Express, Audi może już w 2016 roku dołączyć do stawki zespołów Formuły 1.

Zdaniem brytyjskiej prasy niemiecki producent planuje zakończyć swoje programy w serii DTM oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata, skupiając się całkowicie na startach w królowej sportów motorowych. Auto Express sugeruje również, że nowy zespół F1 mógłby liczyć na wsparcie finansowe Red Bulla.

Spekuluje się, że Audi było bliskie wejścia do Formuły 1 w 2013 roku, gdy według pierwotnych planów FIA miały wejść do użytku czterocylindrowe, turbodoładowane silniki. Kiedy w 2010 roku podjęto decyzję o zmianie formuły jednostek napędowych na V6 turbo, Volkswagen zadecydował o wycofaniu kandydatury Audi. Auto Express sugeruje jednak, iż koncern już od początku tego roku rozwija swój silnik V6 i jest gotowy do włączenia się w stawkę serii Grand Prix począwszy od sezonu 2016.

Chociaż kwestie silnika i systemów hybrydowych mają leżeć wyłącznie po stronie Audi, spekuluje się że w celu startów w F1 firma preferuje wejść w posiadanie jednego z istniejących zespołów. Z uwagi na austriacką narodowość prezesa Grupy Volkswagena - Ferdinanda Piecha i jego bliskie relacje z Dietrichem Mateschitzem, głównymi celami Niemców mają być ekipy Red Bulla bądź Toro Rosso.

Plotki o wejściu Audi do Formuły 1 napędzają także spekulacje dotyczące możliwego powierzenia stanowiska dyrektora Audi Sport byłemu szefowi Scuderii Ferrari - Stefano Domenicaliemu. Włoch nie ma żadnego doświadczenia związanego z wyścigami prototypów Le Mans lub samochodów turystycznych. Nie mówi nawet po niemiecku. Źródła przekonują, że Formuła 1 jest jednym możliwym powodem, dla którego Audi mogło właśnie zatrudnić Domenicaliego, nawet w chwilowym charakterze niezwiązanym jeszcze z funkcją w dziale odpowiedzialnym za wyścigi - pisze Auto Express.

Co ciekawe, plotki dotyczące Audi łączą się również z osobą Fernando Alonso. Oczekuje się że Hiszpan odejdzie z Ferrari po zakończeniu bieżącego sezonu, mając do wyboru trzy możliwości: podpisanie kontraktu z ekipą McLaren-Honda, związanie się z jedną ze słabszych stajni z dostępnym fotelem wyścigowym bądź wybranie opcji roku przerwy od startów w Formule 1.

O ile w pierwszym przypadku stajnia z Woking naciska na zawarcie długoterminowego porozumienia, o tyle pozostałe dwa pozostawiają kierowcy z Oviedo możliwość wyboru pracodawcy przed sezonem 2016. Nie jest tajemnicą, że Alonso i Domenicaliego łączą dobre relacje, a sam dwukrotny mistrz świata może być zainteresowany współpracą z silnym i w pełni niezależnym producentem.

Istotnym powodem włączenia się Audi w Formułę 1 może być także chęć nawiązania rywalizacji z bezpośrednim rynkowym konkurentem, koncernem Mercedes-Benz.

KOMENTARZE

14
gadulosmd
26.10.2014 06:34
@SirKamil Gdzie by się nie znajdował TR, to wiele wskazuję na chęć sprzedaży zespołu. Nie zaprzeczam, że Sauber jest dobrym kandydatem ale biorąc pod uwagę ostatnie inwestycję w TR, to DM próbuję uatrakcyjnić towar jak tylko się da. A co do wyboru partnera do współpracy - Sauber ma duży tunel, spory komputer, którego potencjału i tak, ze względu na przepisy nie wykorzystuję. Na to wszystko przychodzą problemy finansowe, więc można zaryzykować stwierdzenie, że zaoferowali najlepsze warunki Audi.
SirKamil
25.10.2014 02:05
[quote="lgsstinger"] Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.[/quote] Nie jest równie dobrą myślą z kilku powodów. STR to zespół znajdujący się we Włoszech a Włochy nie są najlepszym miejscem do robienia F1. Ok, Szwajcaria też nie bryluje pod tym względem, ale po pierwsze jest znacznie bliżej bawarskiej centrali Audi pod względem geograficznym i jeszcze bliżej pod względem kulturowym. Nie bez przyczyny Audi wybrało niemieckojęzycznego Saubera jako swojego technologicznego kontrahenta w realizacji programu LMP1 zamiast STR, Aerolab, Dallary etc. Nie bez przyczyny swój zespół fabryczny ulokowało u Saubera niemieckie BMW a jeszcze wcześniej nie bez przyczyny współpracował z nimi również niemiecki Mercedes. W międzyczasie Saubera jako swój zespół F1 widział takoż niemiecki Volkswagen. Druga istotna kwestia to infrastruktura- RB buduje dla STR nowy budynek fabryki, ale tunel aero i tak będą mieli stary i taki sobie kilka tysięcy kilometrów od Fenzy w Bicester. Sauber swój niezrównany tunel ma pod dachem co nie jest wcale taką oczywistą wartością, bo tylko połowa stawki ma ten komfort.
lgsstinger
25.10.2014 06:36
Plotka jest ciekawa, bo pojawia się już któryś raz. Ciężko jednak uwierzyć, że Audi miałoby zrezygnować z DTM i WEC dla F1, ciężko również uwierzyć, że Piech i Ecclestone jakoś się dogadali, biorąc pod uwagę nienawiść, która biję od nich na kilometr. Z drugiej strony bardzo kolejny dostawca silnikowy, to bardzo optymistyczna wiadomość. Trzech takich obecnie, to śmiech na sali dla najbardziej prestiżowej serii wyścigowej. @SirKamil [quote]i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber.[/quote] Równie dobrą myślą jest TR, bo wiele wskazuję, że DM szuka kupca na swój drugi zespół. W grę może wchodzić także Lotus, bo przy dobrych pieniądzach Lopez pozbierał by swoje zabawki i poszedł siną w dal.
enstone
24.10.2014 10:02
Wycofanie się z DTM i WEC (24H Le Mans)... nie wierze, za duży prestiż. No chyba, że koncern VAG ma tyle pieniędzy, że chce się jeszcze pakować do F1 z własnym zespołem. Co do Alonso, to już przestańcie go wszędzie wpychać na siłę... Jeszcze się okaże, że Vettel przejdzie do Ferrari, Button z Magnussenem zostaną w McLarenie, a Alonso zostanie na lodzie, zrobi sobie przerwę i nie wróci jak Hakkinen.
Gszegosz
24.10.2014 09:52
Najbardziej dominujący zespół w długodystansówkach ostatnich lat + najbardziej dominujący zespół f1 z ostatnich lat, to może skończyć się srogo.
ManiakF1
24.10.2014 09:30
Po co kolejny koncern samochodowy...
cichy
24.10.2014 09:22
Moje marzenia mogą się spełnić :D
Phaedra
24.10.2014 08:58
@Adam2iak Uwierz, szybko by stracili tą umiejętność, gdyby spaprali ten sezon tak koncertowo jak Renault.
E1-XP
24.10.2014 08:56
@Driver X koszty wspierania zespołów w seriach opartych na formule GT3 są raczej nikłe, porównując z budzetami pozwalajacymi unieść ciężar partycypowania w takim WEC. Starty w dwóch najważniejszych, najdroższych serialach równocześnie wydają się być nie do zrealizowania w naszych czasach. Co do treści. Szum informacyjny związany z manewrami transferowymi Alonso zatacza coraz szersze kręgi. Mógłby się wreszcie określić, bo urasta to do absurdalnych rozmiarów.
Adam2iak
24.10.2014 08:50
Mercedes jakoś potrafi łączyć starty w F1 i DTM.
SirKamil
24.10.2014 08:46
O wstępnych planach VAG i pierwszy projektach PU F1 w wykonaniu VAG słyszałem i pisałem na forum na początku roku, ale im się chyba kilka domysłów pokiełbasiło. Przede wszystkim fakt powiązań Red Bulla i Audi. Red Bull ma dwa własne zespołu i zwłaszcza z tym jednym głównym nie zamierza się rozstawać. Pieniądze płynące od Red Bull GmbH z Fuschl am See do Red Bull Racing mają promować markę Red Bull, nie Audi. Istotą istnienia i finansowania zespołu RB jest promocja marki RB, nie klękanie przed Audi i oddawanie im zespołu, bądź wspieranie zespołu konkurenta(!) dla własnego zespołu. To się kupy nie trzyma. Poza tym Red Bull jest zasilane finansowo przez Infiniti, konkurenta Audi. Logicznym kształtem zaangażowania Audi w F1 jest ALBO dostarczanie PU a ich odbiorcą na zasadach roboczych (tak jak McLaren i Honda) może być jak najbardziej Red Bull (Renault zostaje z ręką w nocniku) ALBO przejęcie innego zespołu i budowa własnych podwozi a na myśl nasuwa się Sauber. Audi łączą z Sauberem biznesowe i technologiczne powiązania- prototypy Audi do WEC rozwijane są właśnie w fabryce Sauber a w Hinwil.
Phaedra
24.10.2014 08:33
Czarno to widzę. Jeśli Alonso ma obiekcje przed przejściem do McL, tym bardziej nie skusi się na Audi.
Driver X
24.10.2014 08:14
Brak Audi w DTM i WEC zabiłby według mnie te serie. Mogliby porzucić projekt np. 24h Nordschleife i skupiać się na DTM, WEC i F1, dzieląc sztab na pododdziały danych serii.
MMMotorsport
24.10.2014 08:13
To może jeszcze dołączy Toyota i będzie git :)