Bolidy w 2017 roku będą o trzy sekundy szybsze

Porzucono plan przyśpieszenia maszyn o pięć sekund
24.02.1619:50
Łukasz Godula
1569wyświetlenia


Szefowie Formuły 1 zgodzili się na wprowadzenie nowych regulacji w 2017 roku (jak pisaliśmy we wcześniejszych wiadomościach), które zaowocują poprawą tempa bolidów o trzy sekundy na okrążeniu. Decyzja zapadła po wczorajszym spotkaniu Komisji F1 w Genewie, która skłąda się z prezesa FIA, Jeana Todta, Berniego Ecclestone'a, reprezentantów 11 ekip, jak również sponsorów i promotorów.

Jak podaje serwis Autosport, po spotkaniu Grupy Strategicznej, pomysły uzgodnione na wcześniejszym spotkaniu zostały przedstawione Komisji do przedyskutowania. Pierwszą koncepcją było stanowisko Red Bulla, by przyśpieszyć bolidy o pięć do sześciu sekund na kółku, tak też zapowiadano oryginalnie w maju zeszłego roku. Inną opcją był kompromis ze strony McLarena, w którym bolidy miałyby być szybsze o trzy sekundy.

Drugie rozwiązanie zostało zaproponowane, by umożliwić Pirelli bezproblemowe przygotowanie mieszanek, które poradzą sobie ze zwiększonym obciążeniem dla takich prędkości, a w przypadku pięcio-sekundowego przyśpieszenia mogłyby pojawić się problemy.

Gdy doszło do głosowania, wymagana była 66 procentowa większość z 26 głosujących. 20 było za koncepcją McLarena, trzech przeciwko, a trzech się wstrzymało. Pomimo faktu, iż obecne regulacje mówią o konieczności ustalenia zasad do końca lutego, zespoły otrzymały przedłużenie terminu do końca kwietnia, by sfinalizować koncepcję.

Szef Red Bulla, Christian Horner będzie najbardziej niezadowolony z takiego rezultatu, gdyż uważa, że przyśpieszenie o trzy sekundy jest jedynie połowicznym rozwiązaniem. Teraz odpowiedzialność spada na wszystkich zainteresowanych, by sprawdzić, czy propozycje są w stanie sprostać założeniom, a opony będą bezpieczne w 2017 roku.

30 kwietnia przedstawione zostać muszą być również ostateczne przepisy dotyczące silników. W zeszłym miesiącu czterej producenci, Mercedes, Ferrari, Renault i Honda zgodzili się na redukcję kosztów dostarczania obecnych jednostek do 12 milionów Euro dla zespołów klienckich od 2018 roku. Od tego momentu koszty mają spadać o milion na rok.

Bardzo możliwe jest też rozwiązanie, że od 2019 roku ilość jednostek na sezon dla kierowcy zostanie zmniejszona o jedną. Jak na razie każdy kierowca ma dostępne cztery jednostki jeśli mamy 20 lub mniej wyścigów, oraz pięć jeśli kalendarz ma więcej rund, jak mamy w tym roku.

Dyskutowano również nad zwiększeniem limitu paliwa na wyścig, jednak propozycję odrzucono twierdząc, że byłby to zły komunikat dla śledzących zmagania.

KOMENTARZE

8
bartoszcze
25.02.2016 07:11
@enstone Boullier powiedział, uzasadniając wniosek McLarena o zniesienie limitu paliwa na wyścig: "Staramy się zachować zielone przesłanie" Zawsze można się przerzucić na wyścigi ciężarówek.
mikonegatio
24.02.2016 10:54
@enstone Musisz się pogodzić z tym, że w takim kierunku zmierza świat. Nikt nie chce żeby pogłębiało się globalne ocieplenie. Są rzeczy ważne i ważniejsze. F1 nie ma się co równać z takimi kwestiami bo tutaj chodzi o nasze przeżycie...
enstone
24.02.2016 08:44
[quote]Porzucono plan przyśpieszenia maszyn o pięć sekund.[/quote] A dlaczego ja się pytam.? [quote]Dyskutowano również nad zwiększeniem limitu paliwa na wyścig, jednak propozycję odrzucono twierdząc, że byłby to zły komunikat dla śledzących zmagania.[/quote] Jaki zły komunikat dla mnie, nic z tego nie rozumiem ? Znieść ten idiotyczny limit przepływu paliwa. Boże widzisz i nie grzmisz ....
rno2
24.02.2016 08:40
Czyli jeszcze kilka lat i może bolidy będą robić czasy jak w sezonie 2004. Wydano setki milionów dolarów, kolejne setki zostaną wydane, tylko po to, żeby bolidy paliły 100, a nie 160kg paliwa w wyścigu, dzięki czemu świat czystszy i lepszy.
Phaedra
24.02.2016 08:13
@rvs 3 sek w Barcelonie, ten tor jest punktem odniesienia.
Falarek
24.02.2016 07:50
A co będzie jak będą szybsze o 3,5-4sek będą ograniczenia? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić że można dokładnie wyliczyć ze te zmiany przyniosą dokładne 3sek przyśpieszenie.
rvs
24.02.2016 07:24
Te 3 sekundy to nie jest zbyt dokładny wymiar poprawy - bo 3 sekundy poprawy w Monaco, a 3 sekundy poprawy na Spa, to znaczna różnica. Rozumiem skrót myślowy, pewnie chodzi o 5km typowego okrążenia.
Pavlos Le Paul
24.02.2016 06:53
Czemu tak myślicie o tym zwiększaniu limitu paliwa? W jaki zły sposób (poza nieobchodzącą mnie ekologią) miałbym odebrać taką informację?