Pirelli ujawniło dobór ogumienia zespołów na GP Chin

Na agresywną taktykę zdecydowała się ekipa Gene Haasa.
05.04.1615:10
Nataniel Piórkowski
1884wyświetlenia


Koncern Pirelli ujawnił dobór ogumienia zespołów na GP Chin. Agresywną taktykę obrał Haas, który poprosił o dostarczenie największej liczby kompletów supermiękkich opon.

Romain Grosjean oraz Esteban Gutierrez otrzymają do dyspozycji po siedem zestawów supermiękkiego ogumienia, co może oznaczać chęć ponownego skorzystania przez ekipę z Kannapolis z podobnej strategii jak ta, która zapewniła francuskiemu kierowcy zdobycie piątego miejsca na Sakhir.

Na zbliżone do siebie dobory ogumienia na weekend w Szanghaju zdecydowali się kierowcy McLarena oraz Williamsa. Warto również zaznaczyć, że tylko Felipe Massa oraz wspomniany wcześniej Grosjean otrzymają w trakcie GP Chin tylko jeden zestaw Pirelli wykonanych z pośredniej mieszanki.

Mercedes po raz kolejny zadecydował o podzieleniu strategii doboru ogumienia w przypadku Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga. Pierwszy z nich będzie dysponował czterema zestawami pośredniego ogumienia i czterema miękkiego, a drugi trzema pośredniego i pięcioma miękkiego.

Na nieco bardziej agresywną taktykę przystała stajnia Ferrari - Pirelli zapewni Sebastianowi Vettelowi i Kimiemu Rakkonenowi po sześć zestawów ogumienia z supermiękkiej mieszanki. Na podobny krok zdecydowały się także ekipy Red Bulla, Force India oraz Renault. Kierowcy Manora i Saubera będą mogli skorzystać z tylko czterech kompletów opon oznaczonych czerwonym kolorem, przy czym Ericsson i Nasr staną się jedynymi w stawce zawodnikami, dysponującymi aż pięcioma zestawami pośredniego ogumienia.


KOMENTARZE

7
peritas
06.04.2016 06:32
po 2 wyścigach okazuje się że najlepsza jest agresywna strategia,zachowawcza jest do kitu-Mercedesy w Australii czy williamsy w Bahrajnie.Merce w Australii wygrały fartem dzięki czerwonej fladze
nate
06.04.2016 08:57
@enstone Cztery przejściowego i trzy deszczowego. Jeśli któryś z piątkowych treningów będzie uznany za "mokry", to zespoły dostają jeszcze dodatkowy komplet "przejściówek".
enstone
06.04.2016 08:30
A w razie mokrego weekendu, to ile kompletów opon przejściowych i pełnych WET mają kierowcy, bo już zapomniałem ....
piro
05.04.2016 03:09
Biorąc pod uwagę zeszły rok prawie cała stawka pojechała na 2 pitstopy (M-M-P). Ciekawe jak będzie się spisywać SM na tym torze. Zakładam że będą dwie główne strategie: zeszłoroczna + (SM - SM - M - M) ale to zależy tylko od tego czy na SM będzie można przejechać jakieś 12 okrążeń przy czym miękka 17(w tamtym roku wytrzymała). Po pierwszych dwóch wyścigach można wysunąć wnioski że wytrzymałość opon niewiele się zmieniła (jeżeli w ogóle). Gdyby dało rady przejechać 13 okrążeń na SM to można było by zmienić na (SM - SM - SM - M). Ale to tylko narazie takie przypuszczenia. Może się okazać że strategie zespołów które mają więcej SM okażą się trafne ale zobaczymy. PS ciekawe są prognozy bo w przyszły weekend może tam padać od południa w sobotę
nate
05.04.2016 02:42
Zgodnie z przepisami zespoły muszą dokonać wyboru na czternaście tygodni przed wyścigami odbywającymi się poza Europą (osiem w Europie). O ile dobrze liczę, to w przypadku GP Chin wybór musiał zostać więc podjęty nie później niż do 7-8 stycznia.
bartoszcze
05.04.2016 02:35
@Khelinubril Przy wyścigach poza Europą na kilkanaście tygodni naprzód, przy europejskich na osiem tygodni naprzód.
Khelinubril
05.04.2016 02:06
Kiedy zespoły określały się jakie mieszanki opon wybierają?