Ecclestone straci kontrolę nad komercyjnymi aspektami działalności F1?
Według nieoficjalnych doniesień Liberty Media planuje powołać nowego dyrektora ds. marketingu.
19.01.1716:50
1505wyświetlenia
Bernie Ecclestone może stracić swoją dominującą pozycję we władzach Formuły 1 wskutek zmian, jakie w najbliższym czasie może zarządzić Liberty Media Group.
Po tym, jak FIA udzieliła amerykańskiej firmie zgody na zakup pakietu kontrolnego serii Grand Prix, oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana jeszcze przed końcem bieżącego miesiąca.
Media informują, że nowi właściciele sportu skłaniają się do wprowadzenia poważnych zmian w strukturze zarządzające sportem, a w ciągu kilku najbliższych dni Chase Carey mianuje dyrektora wykonawczego odpowiedzialnego za marketing, umowy sponsorskie i prawa medialne.
Faworytem do objęcia tej posady ma być Sean Bratches, który pod koniec ubiegłego roku ustąpił z funkcji dyrektora do spraw sprzedaży i marketingu amerykańskiej telewizji ESPN.
Formuła 1 nie dysponowała jak dotąd oddzielną grupą ekspertów odpowiedzialnych za prowadzenie aktywności marketingowych i kontakty ze sponsorami - wszystkie działania w tym zakresie były prowadzone bądź bezpośrednio nadzorowane przez samego Ecclestone'a.
Zobaczymy w jaki sposób zostanie zorganizowana firma- przyznał Ecclestone w rozmowie z Press Association.
To nie jest kwestia moich warunków. To kwestia tego jak będą chcieli urządzić swoją działalność. Mielibyśmy z tym do czynienia niezależnie od okoliczności.
Musimy wspólnie opracować plan na wypadek mojego odejścia, gdybym zmarł lub stało się coś innego. To czas, w którym tego dokonaliśmy. Zajmowaliśmy się już tą sprawą i gdy wiedzieliśmy, że ludzie z Liberty prawdopodobnie kupią Formułę 1, poparliśmy ich i pomyśleliśmy: «poczekajmy, bo to oni są właścicielami firmy i to od nich zależy kogo lub co chcą»- dodał szef Formula One Management.
KOMENTARZE