Informacja Pirelli po treningach przed GP Bahrajnu

Podczas obu sesji znacznie wyższa temperatura nawierzchni niż przed rokiem.
14.04.1721:20
Informacja prasowa
639wyświetlenia


Sakhir, 14 kwietnia 2017 - Podczas dzisiejszych treningów temperatura nawierzchni sięgnęła 58 stopni Celsjusza, to jedno z najwyższych wskazań w historii opon Pirelli P Zero w Formule 1 i wartość wyższa o ponad 20 stopni w porównaniu z poprzednią edycją zawodów w Bahrajnie. W połączeniu z układem toru spowodowało to naturalny wzrost poziomu degradacji termicznej. W bardziej reprezentatywnych warunkach podczas drugiej sesji, przy temperaturze nawierzchni na poziomie 37 stopni Celsjusza, supermiękka mieszanka była szybsza od miękkiej o około 1,5 sekundy na okrążeniu. Ta różnica jest większa niż oczekiwano.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Niewątpliwie mieliśmy dzisiaj do czynienia z ekstremalnymi warunkami, a ponadto nawierzchnia toru była bardziej „zielona” niż zazwyczaj. Przy różnicy w osiągach między dwiema mieszankami na poziomie półtorej sekundy oraz większej degradacji opon supermiękkich w porównaniu z dwoma poprzednimi wyścigami, analiza danych podczas weekendu będzie miała szczególne znaczenie przy obieraniu optymalnej strategii na niedzielę. Pierwsza trójka zmieściła się w jednej dziesiątej sekundy, więc zanosi się na bardzo wyrównaną rywalizację.

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Hamilton - 1.36,708
MIĘKKA - Vettel - 1.32,697

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - Raikkonen - 1.32,277
SUPERMIĘKKA - Vettel - 1.31,310

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Ocon, Ricciardo, Stroll - 12
MIĘKKA - Stroll - 26
SUPERMIĘKKA - Ericsson - 26