Horner: Powinniśmy zakazać stosowania T-wingów

W trakcie FP2 Verstappen najechał na skrzydełko, które odpadło z bolidu Bottasa.
15.04.1713:15
Nataniel Piórkowski
1327wyświetlenia


Szef Red Bull Racing - Christian Horner, ponowił wezwania do wprowadzenia zakazu stosowania T-wingów, po tym jak w trakcie treningu przed Grand Prix Bahrajnu oderwane skrzydełko z bolidu Valtteriego Bottasa uderzyło w samochód Maxa Verstappena.

Do incydentu doszło w trakcie drugiej sesji treningowej. Po zakończeniu zajęć Verstappen przyznawał, że był zaskoczony tym, do jak rozległych uszkodzeń doprowadziło uderzenie oderwanej części aerodynamicznej. Horner zdradził, że koszt naprawy uszkodzeń szacowany jest na około 50 tysięcy funtów.

Sądzę, że powinien zostać wprowadzony zakaz stosowania T-wingów poparty obawami o bezpieczeństwo i koszty - przekonywał Horner. W tym wszystkim nie chodzi mi o to, że sami nie mamy takiego rozwiązania. Jest ono po prostu niefortunne, to jednak z tych dziwnych rzeczy. Max miał dużo pecha, trafiając na część, która odpadła prawdopodobnie z bolidu Bottasa. Był akurat pierwszym kierowcą, który przejechał po odłamku. Doszło do całkiem dużych uszkodzeń dolnych partii bolidu

Po zakończeniu treningów dyrektor techniczny Mercedesa - James Allison podkreślał z kolei: To niespodzianka, bo przejechaliśmy ogromną liczbę kilometrów bez żadnych problemów i nagle pojawiają się dwie denerwujące usterki. Podejrzewam, że jest to związane z drobnym defektem na etapie produkcji. Z całą pewnością możemy temu zaradzić, unikając podobnych incydentów w przyszłości.

KOMENTARZE

7
---
15.04.2017 01:54
@Gilles Jedną sprawą jest to, że sprężyna ważyła zaledwie 800 gram. Obstawiam, że T-Wing waży co najwyżej o połowę mniej. Natomiast rozchodzi się o to, że jak te twingi tak łatwo wypadają, to tu nie jest tylko kwestia tego, czy może walnąć w głowę, tylko tego, że jak jakaś część aerodynamiczna ma wypadać z któregoś z bolidu co drugi wyścig bardzo potencjalnie rozcinając oponę, a jak nie to zmuszając co najmniej do żółtej flagi albo czasem nawet do VSC by to sprzątnąć, to taki cyrk nie ma prawa bytu.
Gilles
15.04.2017 12:16
Ale czy ten T-wing jest na tyle cieżki by zrobić krzywde? To nie jest przecież opona, czy sprężyna (mała ale o sporej masie) jak w przypadku Massy. Nie popadajmy w przesade. A co do samego działania i konieczności, jak wolno i działa to dlaczego mają nie montować? Jak jest ujednolicenie to źle... jak jest różnorodnosć jeszcze gorzej....
VJM02
15.04.2017 12:14
Zakazać używania sprężyn, bo czasem wylecą z bolidu jak podczas GP Węgier 2009.
FM WMR
15.04.2017 12:10
Nie żebym nie mówił,ale mówiłem.Haha.
Fate
15.04.2017 11:48
Ale tutaj akurat ma rację, T-wingi zbyt łato odpadają co będzie jak takie skrzydełko trafi w kogoś jadącego z tyłu? Jak zwykle myślenie o bezpieczeństwie zacznie się po konsekwencjach.
enstone
15.04.2017 11:40
Jaki ten Horner jest irytujący - zakaz T-wing, zakaz płetwy rekina, zaraz będzie krzyczał o zakazie stosowania kół bo komuś odpadlo i uderzylo w samochodzik dzieciaka .....
---
15.04.2017 11:22
[quote="Christian Horner"]W tym wszystkim nie chodzi mi o to, że sami nie mamy tego rozwiązania.[/quote] Ta napewno ... pretekst wprawdzie masz idealny, ale gdybyście sami to mieli, śpiewałbyś zgoła inaczej.