Horner: Silniki Renault odbiegają jakością od swojej ceny
Szef Red Bulla nie kryje rozczarowania niezawodnością jednostki R.E.17.
28.08.1710:47
2460wyświetlenia
Embed from Getty Images
Christian Horner zakomunikował, że Renault musi uporać się z poważnymi problemami z niezawodnością, gdyż na chwilę obecną Red Bull otrzymuje silniki odbiegające jakością od swojej ceny.
Verstappen odpadł z wyścigu na torze Spa Francorchamps po pokonaniu ośmiu okrążeń. Chwilę przed zatrzymaniem bolidu na poboczu prostej Kemmel kierowca austriackiej ekipy plasował się na piątym miejscu. Z dwunastu rozegranych do tej pory wyścigach Verstappen nie ukończył sześciu - przy czterech okazjach ze względu na usterkę mechaniczną.
Podczas spotkania z dziennikarzami Horner potwierdził, że do wycofania się Verstappena z wyścigu doprowadził prawdopodobnie problem z sensorem lub świecą zapłonową. W sobotę mechanicy Toro Rosso zostali zmuszeni do zastąpienia nową całej jednostki napędowej w bolidzie Daniiła Kwiata, a u Verstappena i Palmera musiano wymienić silniki spalinowe.
Po spotkaniu się z Verstappenem Brytyjczyk przyznał, że niezawodność bolidu 19-latka jest w tym sezonie tak zła, jak u Fernando Alonso. Jak możecie sobie wyobrazić Max jest niesamowicie sfrustrowany. Po raz kolejny jechał na dobrej pozycji i zupełnie nie z jego winy doszło do kolejnej awarii silnika. Max otrzymał przeprosiny ze strony Alaina Prosta [specjalnego doradcy Renault], przeprosiny nadejdą też od Renault, ale niestety nie zmieni to sytuacji.
Christian Horner zakomunikował, że Renault musi uporać się z poważnymi problemami z niezawodnością, gdyż na chwilę obecną Red Bull otrzymuje silniki odbiegające jakością od swojej ceny.
Verstappen odpadł z wyścigu na torze Spa Francorchamps po pokonaniu ośmiu okrążeń. Chwilę przed zatrzymaniem bolidu na poboczu prostej Kemmel kierowca austriackiej ekipy plasował się na piątym miejscu. Z dwunastu rozegranych do tej pory wyścigach Verstappen nie ukończył sześciu - przy czterech okazjach ze względu na usterkę mechaniczną.
Renault zdaje sobie sprawę z tego, że niezawodność i sam produkt nie stoją na odpowiednim poziomie. To do nich należy uporanie się z tym problemem. Płacimy im za dostawy i na tę chwilę spotykamy się z usługą poniżej oczekiwań ze względu na słabą niezawodność i usterki. Płacimy za te silniki niebotyczne sumy pieniędzy. Muszą to uporządkować. Obecna sytuacja szkodzi im zupełnie tak samo, jak nam. Na tym poziomie nie możesz sobie pozwolić na tego typu ciągle oglądane awarie.
Podczas spotkania z dziennikarzami Horner potwierdził, że do wycofania się Verstappena z wyścigu doprowadził prawdopodobnie problem z sensorem lub świecą zapłonową. W sobotę mechanicy Toro Rosso zostali zmuszeni do zastąpienia nową całej jednostki napędowej w bolidzie Daniiła Kwiata, a u Verstappena i Palmera musiano wymienić silniki spalinowe.
Poziom niezawodności w tych trzech zespołach jest naprawdę straszny. Niespodzianki z turbo u Kwiata, wymiany silnika w dwóch bolidach od czasu gdy pojawiliśmy się na tym torze. To nic dobrego, daleko tu do czegoś dobrego. To nie poziom dostawcy silników, który chce być konkurencyjny w F1. Renault ciężko pracuje. Miejmy nadzieję, że dokonają zmian, aby uniknąć problemów, które obecnie oglądamy- dodał Horner.
Po spotkaniu się z Verstappenem Brytyjczyk przyznał, że niezawodność bolidu 19-latka jest w tym sezonie tak zła, jak u Fernando Alonso. Jak możecie sobie wyobrazić Max jest niesamowicie sfrustrowany. Po raz kolejny jechał na dobrej pozycji i zupełnie nie z jego winy doszło do kolejnej awarii silnika. Max otrzymał przeprosiny ze strony Alaina Prosta [specjalnego doradcy Renault], przeprosiny nadejdą też od Renault, ale niestety nie zmieni to sytuacji.
KOMENTARZE