Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo
Holender obawia się, że masa nowego systemu bezpieczeństwa będzie dla niego problemem
15.02.1817:26
1475wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen przyznał, że nie wyczekuje momentu, w którym zobaczy Red Bulla RB14 z przymocowanym systemem Halo.
Od tego roku każdy kierowca będzie musiał startować w wyścigach z nowym systemem bezpieczeństwa, który otrzymał nazwę Halo. Jego zadaniem będzie odbijanie wszelkich elementów zmierzających w stronę głowy kierowcy, lecz mimo to jego wprowadzenie budzi wiele kontrowersji, głównie ze względów estetycznych.
Jak przyznał zawodnik Red Bulla - Max Verstappen, perspektywa startów w Formule 1 z systemem Halo nieco tonuje jego ekscytację związaną z nadchodzącym sezonem.
W związku z wprowadzeniem systemu Halo minimalna masa bolidu została podniesiona o sześć kilogramów, choć pojawiają się głosy, że cały system będzie zdecydowanie cięższy. Zdaniem Verstappena, wysocy kierowcy mogą mieć kłopot ze zmieszczeniem się w limicie w trakcie sezonu.
Max Verstappen przyznał, że nie wyczekuje momentu, w którym zobaczy Red Bulla RB14 z przymocowanym systemem Halo.
Od tego roku każdy kierowca będzie musiał startować w wyścigach z nowym systemem bezpieczeństwa, który otrzymał nazwę Halo. Jego zadaniem będzie odbijanie wszelkich elementów zmierzających w stronę głowy kierowcy, lecz mimo to jego wprowadzenie budzi wiele kontrowersji, głównie ze względów estetycznych.
Jak przyznał zawodnik Red Bulla - Max Verstappen, perspektywa startów w Formule 1 z systemem Halo nieco tonuje jego ekscytację związaną z nadchodzącym sezonem.
Halo będzie bardzo brzydkie. Nie wyczekuję tego z niecierpliwością. Generalnie mam nadzieję, że bolid będzie wyglądał świetnie i będzie szybki. Liczę na spory krok naprzód oraz dobry bolid od samego początku roku, byśmy nie musieli ścigać reszty jak w poprzednim roku. To dla nas najważniejsze.
W związku z wprowadzeniem systemu Halo minimalna masa bolidu została podniesiona o sześć kilogramów, choć pojawiają się głosy, że cały system będzie zdecydowanie cięższy. Zdaniem Verstappena, wysocy kierowcy mogą mieć kłopot ze zmieszczeniem się w limicie w trakcie sezonu.
Ze względu na to, że Halo jest dosyć ciężkie - jego masa będzie wynosiła ponad sześć kilogramów - nie będzie mnie ono faworyzować. Bycie wysokim oraz nieco cięższym zawodnikiem od innych, definitywnie nie jest idealne. Nie zamierzam jednak dostosowywać do tego mojego treningu, ponieważ nie czułbym się dobrze podczas wyścigów.
KOMENTARZE