Dimitrij Mazepin zamierza dalej walczyć o przejęcie Force India

Firma Rosjanina kwestionuje proces wyboru nowego właściciela przez administratora FRP
22.08.1809:08
Mateusz Szymkiewicz
2977wyświetlenia
Embed from Getty Images

Firma Uralkali, na czele której stoi Dimitrij Mazepin, kwestionuje proces wyboru nowego właściciela zespołu Force India przez administratora FRP.

Stajnia z Silverstone podczas rundy na Hungaroringu znalazła się pod kontrolą administratora. Od tamtej pory trwały gorączkowe poszukiwania nowego inwestora i wśród kandydatów do przejęcia Force India głównie wymieniano Lawrence'a Strolla oraz Dimitrija Mazepina.

Ostatecznie ekipa trafiła w ręce kanadyjskiego miliardera, który zadeklarował utrzymanie ponad czterystu miejsc pracy, spłatę wszystkich długów oraz doinwestowanie zespołu. Zdaniem firmy Uralkali zarządzanej przez Mazepina, administrator dokonując przeglądu ofert nie sugerował się dobrem ekipy i przedsiębiorstwo zamierza dalej walczyć o przejęcie Force India.

Prowadzimy konsultacje ze wszystkimi naszymi doradcami oraz prawnikami - powiedział Paul Ostling, jeden z dyrektorów Uralkali. Mamy zewnętrznego doradcę działającego z nami od lat - Debevoise & Plimpton. Jeden z ich najlepszych prawników współpracuje z nami. Dysponujemy również doradcami z zakresu restrukturyzacji. Konsultujemy z nimi kolejne możliwe kroki. Rozmawialiśmy już z FOM, Chasem Carey'em, FIA oraz Jeanem Todtem i są świadomi naszego protestu. Nasi prawnicy wysłali również pismo protestujące do administratora, a my teraz ustalamy właściwe procedury.

Zajęliśmy swoje stanowisko, by ustalić naszą wiarygodność i od samego początku uważaliśmy, że jedynym sposobem na zakończenie tego sukcesem [przejęciem zespołu], jest pełna przejrzystość. To dlatego udaliśmy się do FOM, rozmawialiśmy z nimi oraz doprowadziliśmy do spotkania. Podobnie było z FIA oraz administratorem. Zrobiliśmy to z każdym zainteresowanym, by być transparentnym. Zamierzamy to kontynuować.

Uralkali w specjalnym oświadczeniu poinformowało, iż administrator otrzymał zapewnienie o finansowaniu zespołu, a także pięcioletni plan programu inwestycyjnego. Ponadto spekuluje się, iż jedną z osób współpracujących z Uralkali przy próbie przejęcia Force India jest Martin Whitmarsh, były wieloletni pracownik McLarena, m.in. piastujący funkcję szefa zespołu w latach 2009-2013.

KOMENTARZE

19
bartoszcze
23.08.2018 06:52
@Mahilda111 W jaki sposób ktokolwiek został oczyszczony, skoro nie było żadnego procesu? To, że Manor żył z premii zagwarantowanej przez punkty Bianchiego, jest oczywistością. To, że Fitzpatrick nie znalazł sponsorów, również. Interlagos robiło różnicę co do Tier1, co do Tier2 od roku 2018 dopiero (i to o ile Manor nie złapałby się w Top10 w 2017).
marios76
22.08.2018 07:03
@Mahilda111 Gdzies jakas glupote napisalem? Czytaj ze zrozumieniem! Pisalem czy wiesz ile trwal proces Williamsa po smierci Senny i ani slowa o tym, ze ktokolwiek zostal skazany :/ Osobny temat to wspomniana Brazylia, wynik Saubera i spadek Manora za nich w mistrzostwach skutkujacy brakiem kasy... I nie mysl, ze Williamsa ten proces nie kosztowal- myslisz, ze im koszty zwrocili, albo ktos przeprosil? :D
Mahilda111
22.08.2018 04:50
@marios76 Wszyscy zostali oczyszczeni, więc nie gadaj głupot. Gdyby było inaczej, mielibyśmy za sobą lub wciąż by trwał równie spektakularny proces co po śmierci Senny. Jeżeli Marussi/Manorowi groziłoby cokolwiek, uwierz mi, że Fitzpatrick nawet funta kłaków by nie zainwestował w zespół. Powód dlaczego ta ekipa upadła jest bardzo prosty: dalsze starty były nieopłacalne. Manor miał już duże długi, a za sezon 2016 nie należała mu się nagroda. Gdyby nie Grand Prix Brazylii, zespół prawdopodobnie ścigałby się w kolejnym roku pod wodzą Tavo Hellmunda, który sam przyznał, iż wszystko się wysypało po Interlagos. Wystarczy znać odrobinę faktów, a nie pisać bzdury na zasadzie widzimisię.
marios76
22.08.2018 04:19
@ergie To chyba slabo znasz prawo... Na zarzadzie komisarycznym ciazy odpowiedzialnosc, i nie ma takiego przepisu, ze sprzedaje/wyprzedaje sie dany majatek komukolwiek na widzimisie, tylko szczegolowo sprawdza wszystkie opcje, tak aby zminimalizowac straty... jezeli zgloszono wczesniej chec zakupu przez jeden podmiot, potem zglosil sie drugi, to powinien wrecz odbyc sie przetarg, powinno sie dokladnie przeanalizowac sytuacje i wybrac lepsza opcje. Jezeli tego nie zrobiono, to pretensje Rosjan sa calkowicie uzasadnione.I nie chodzi o to ze widze w tym sens, czy ich popieram... robia dym, bo ktos cos zaniedbal przegial. @Mahilda111 Bartoszcze ma racje. Gdyby zespol istnial dalej, procesy o odszkodowanie za smierc kierowcy na pewno by kosztowaly i ciagnely sie niemilosiernie dlugo. Chyba nie jestes na tyle naiwny, ze zplaci za to Whiting?? Przypomnij sobie sprawe Senna Williams... Moze nie chodzilo o sto milionow, ale po co inwestowac, zey po sadach latac? Oczywiscie, ze byl to problem, ktory w jakims stopniu odstraszal. Moze nawet w stopniu... decydujacym.
ergie
22.08.2018 11:46
Nie baredzo rozumiem o co ten krzyk ze strony Mazepina,kazdy ma prawo do decydowania komu chce sprzedać prywatną własność,wybrali konsorcjum ze Strollem na czele bo taki mieli kaprys i tyle.
bartoszcze
22.08.2018 10:22
@Mahilda111 Takie było info z paru poinformowanych źródeł, że ryzyko odstraszało.
marios76
22.08.2018 10:22
@iceneon A wyobrazasz sobie okreslenie szkop o Vettelu czy Hulkenbergu? Pojechano samego Laude, ktory rownie niepochlebnie wypowiedzial sie o Polaku. Takze latwiej zrozumiec nazwanie kogos idiota po idiotycznym manewrze, niz stosowac slowa obrazajace jakakolwiek nacje. Co do sprawy, to jezeli zglaszali sie juz przed komisarzem, a ten ich pominal, to dopiero bedzie tzw. gnoj. To by znaczylo, ze ze Strollem seniorem po prostu sie "dogadano"... :/ A jezeli Mazepin chce ten miliard w zespol wpompowac, to moze Claire mu sprzeda to, co zrobila z Williamsem? Warto o to pograc- sami z tego dolka juz chyba nie wyjda. Wyniki zadne, sponsorzy odchodza, kierowcy za kase, ale jakosci nie wnosza, mniejszy budzet- wolniejszy rozwoj... We Will Russiai wszyscy beda zadowoleni. Sirotkin, Markelov, Mazepin... ;)
DBR
22.08.2018 09:57
Niech pogadają z Mateschitzem może im STR odsprzeda, bo sens tego zespołu jest coraz mniejszy (bo już nie jest kuźnią kadr skoro nie ma kogo wsadzić do STR z rodziny RB , a jako poligon testowy dla Hondy już zadanie spełnił.
bartoszcze
22.08.2018 09:29
@Gie W Manorze trzeba było więcej dokładać do utrzymania zespołu (mniejsze nagrody) i było potencjalne ryzyko procesów dotyczących Bianchiego. @rno2 Rosjanie mają sporo niezłych (niekoniecznie wybitnych) kierowców, oprócz wciąż niesprawdzonego Sirotkina (jazda FW41 to hobby, a nie pokazywanie umiejętności) choćby Markiełow i Kwiat. Mazepin najwcześniej za 2 lata, jeśli.
Mahilda111
22.08.2018 09:28
@Gie @Carolius Manor nie był w stanie na siebie zarobić, bo zajęli jedenaste miejsce w klasyfikacji, za które nie otrzymuje się ani funta. Bardzo dobrze to obrazuje sytuacja z 2014/2015 roku, gdy nikt nie był zainteresowany przejęciem Caterhama, a do Manora pukało kilku zainteresowanych. Druga sprawa, że sportowo oraz organizacyjnie Force India stoi na zupełnie innym poziomie. @bartoszcze Bzdura z tym Bianchim.
Carolius
22.08.2018 09:19
Jeżeli mają tak zasobny portfel to niech utworzą swój zespół i będzie łatwiej. Dziwi mnie to, że jak była okazja wejścia do F1, to z niej nie skorzystali. Mądrze ktoś tutaj przytoczył przypadek Manora.
Gie
22.08.2018 09:06
Był Manor to nikt nie chciał go uratować a chyba nie potrzeba było jakichś wielkich milionów. Teraz nagle pojawia się co najmniej 2 chętnych którzy mogą wyłożyć sporo kasy na zespół F1.
sneer
22.08.2018 08:43
No i będzie znowu burdel.... szkoda.
iceneon
22.08.2018 08:26
@Moderator oj już nie bądź taki poprawny politycznie ;)
Mahilda111
22.08.2018 08:15
@rno2 Obecnie jest czwarty w klasyfikacji GP3 z realnymi szansami na wicemistrza, więc krok po kroku może sobie zacząć budować dorobek punktowy.
rno2
22.08.2018 08:09
A tak w ogóle to Mazepin junior ma szanse na superlicencję?
Mahilda111
22.08.2018 08:04
Najzabawniejsze jest to, że zarówno Stroll jak i Mazepin mają jeden cel: kupienie zespołu, żeby synkowie mieli gdzie ścigać się w Formule 1. To już przekracza wszelkie granice absurdu.
iceneon
22.08.2018 07:57
Jak mają tyle kasy to niech sobie stworzą jakąś ruską formułe i tam niech sobie jeżdżą Sierotkiny, Mazepiny i inne [color=red]xxx[/color]. Nawet Putin mógłby tam jeździć i niech zabierają swoję brudne łapska od F1. [color=red]Moderator: Przypominam o netykiecie i nie stosowaniu obraźliwych określeń w stosunku do m.in. Rosjan. Tyczy się to wszystkich.[/color]
rno2
22.08.2018 07:50
Ale uparciuchy. Jak już się wszystko zaczęło układać, to ,,Ruskie" muszą namieszać. Niech kupią Williamsa i niech przemianują na Russian F1 Team. Sirotkin + Mazepin to będzie skład marzeń.