Sebastian Vettel ukarany reprymendą za incydent z ważeniem

Niemiec nie zastosował się do procedury ustalonej przez FIA
10.11.1821:37
Łukasz Godula
4084wyświetlenia
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel został ukarany reprymendą oraz grzywną w wysokości 25 tysięcy euro za niedostosowanie się do procedury ważenia w czasie kwalifikacji do Grand Prix Brazylii.

Niemiec został wezwany na ważenie i powinien zgodnie z przepisami zatrzymać się przed pachołkiem, wyłączyć silnik i poczekać aż zostanie wepchnięty na wagę. Później sędziowie powinni go zepchnąć z wagi, a dopiero potem może odjechać z włączonym silnikiem.

Vettel tymczasem uderzył w pachołek, wjechał sam na wagę, po czym zgasił silnik, ale po ważeniu sam go odpalił i zjechał z wagi.

Wyznaczona kara oznacza, że pierwszy rząd na starcie nie zostanie zmieniony i Vettel wystartuje z drugiego miejsca, za plecami Lewisa Hamiltona.

KOMENTARZE

25
archie29
11.11.2018 05:55
[quote="mariusz0608"][/quote]Panie moderator podaj pan 5 przykładów w tym wątku o niepanowaniu nad emocjami? bo ja nic takiego nie widzę. Tak na marginesie to zna się pan na swojej pracy? bo wydaje mi się że nie.
beret
11.11.2018 02:44
Ham rozwalil mnie, juz zmienil zdanie. Czuje ze pod naciskiem PR-owcow. Juz Sergey to nie idiota? Plynie wielka kloaka, szkoda slow. Jesli ktos ma minimum obeznania niech porowna przewinienie Vettela i Hamiltona. Vettel zostal ukarany a Ham ze morda szczekal na Sergeya to nawet nie zostal wezwany do sedziow.
Haifisch7734
11.11.2018 11:56
@beret Przecież pisałem, w obu sytuacjach Hamilton zachował się niebezpiecznie i kara się należała. Studia nie oglądałem, wyłączyłem zaraz po wywiadach. Tylko kwestia taka, że zarówno Sirotkin miał prawo rozgrzać opony i zarówno Hamilton miał prawo tam być i przygotowywać się do rozpoczęcia okrążenia pomiarowego. Czy gdyby to nie był Hamilton, tylko Vettel lub Raikkonen, i też by zachował się identycznie, to też byś się tak pieklił? Stawiam, że nie, bo tylko umiesz jeździć po Hamiltonie.
beret
11.11.2018 11:36
@Haifisch7734 Wiec powiedz mi Sirotkin mial prawo rozgrzac opony? Ogladales wczoraj studio po kwalifikacjach? Sokol ze Smoczynskim nie znaja sie na F1? Nie mieli watpliwosci o zasadnosci kary, zastanawiali sie o ile miejsc go cofna. Dlaczego zawsze orzeka sie na korzysc Hamiltona, dlaczego zawsze na niekorzysc Vettela. Kiedys tak jezdzili Angole po Michaelu. Swoich kreowali na dzentelmenow. Pytam sie Coulthard gdy poscil gaz w GP Belgii 98, to zachowal sie jak dzentelmen. Dzisiaj jest to samo . Charlie do domu, nie nadajesz sie stronniku.
Haifisch7734
11.11.2018 10:54
@beret Ja wiem, że ty jesteś uprzedzony względem Hamiltona (sam go też niezbyt lubię), ale gdyby Sierioża robił okrążenie pomiarowe, to wtedy jest inna sytuacja, ale wtedy też dodatkowo zespół jest odpowiedzialny za poinformowanie kierowcy, że zbliża się inny na okrążeniu pomiarowym.
beret
11.11.2018 10:23
@Haifisch7734 Zgodzisz sie chyba ze mna ze Ham byl na sciezce przejazdowej, co by bylo gdyby Sierioza robil okrazenie pomiarowe? Sierioza jak sie tlumaczyl to chcial rozgrzac opony bo zespol nie przewidzial Q2, wiec mial prawo chyba, co? Ale rowniez powiedzial ze nie widzi w tym winy Hamiltona ze mogl go zabic, on jest mistrzem swiata. To tym bardziej powinien pokazac ze zasluguje w kazdym calu.
pluto
11.11.2018 09:54
HAM tytuł juz sobie zapewnił to chociaz teraz mogliby sedziowie w ramach sciemy dac mu karę za Kimiego. Tak ten układ jego z sędziami jest mocny? W zeszłym sezonie załatwił GRO teraz przeszkodził RAI i dalej nic? Każdy inny kierowca dostaje kare w takiej sytuacji. Co do VET to albo gość ma totalnego pecha w tym sezonie -nawet z ważeniem ,chwilę przed nim zjechał RAI i jego nie wezwali albo to ten układ HAM i Merca z sędziami tak działa-Merc ma problemy z oponami (znowu) to trzeba przystopować Ferrari. Pewnie gdyby RBR był zagrożeniem w tym wyścigu to też byłyby kwiatki
Haifisch7734
11.11.2018 09:47
@beret W obu przypadkach Hamilton wykonał niebezpieczny ruch, więc za to karę powinien jak najbardziej dostać. Tylko co do Sierioży, to zarówno Hamilton jak i Sirotkin mieli takie samo prawo być w tym miejscu, bo obaj zaraz zaczynali okrążenie pomiarowe. Inna sytuacja by była, gdyby Sirotkin się zbierał do pomiarowego, a Hamilton był na zjazdowym. Tu też trochę zawinili stratedzy Williamsa, bo wiedząc, że Sirotkin musi cisnąć, by utrzymać dobrą temperaturę opon, to powinni go wypuścić jako pierwszego, a tymczasem wyjechał jako ostatni, więc prędzej czy później musiał trafić na jakiegoś kierowcę jadącego przed nim wolniej, przygotowującego się do okrążenia pomiarowego. Akurat trafiło na Hamiltona, bo on jako przedostatni wyjechał.
beret
11.11.2018 09:24
@Haifisch7734 To znaczy ze Hamilton znajdowal sie na drodze przejazdu. Sierioza dogrzewal opony, a gdyby robil okrazenie pomiarowe? A co z incydentem Kimiego? Smieszne to zaczyna byc nie wolno zblizac sie do Hamiltona. @marios76 Kompromitacja to jest twoja nienawisc do Vettela, raczej ty masz goraca glowe do pisania. Vettel to czterokrotny Mistrz Swiata a ty tam klepiesz cos na klawiaturze, dobrze ze spod klawiatury wychodza dobrze czytelne litery bo w przeciwnym razie nie mozna bylo by cie rozczytac. Czemu Hamiltona sedziowie nie wezwali w takim czasie na wage> FIA kompromituje sie
Haifisch7734
11.11.2018 08:37
@beret Uważam, że Hamilton i Vettel obaj powinni dostać karę, ale tu z jednym się nie zgadzam. Co to znaczy, że Hamilton nie miał prawa w kwalifikacjach się tam znajdować? Jak każdy przygotowywał się do okrążenia pomiarowego, czyli zwalniał i robił sobie miejsce, jak praktycznie wszyscy w czasie kwalifikacji. To był początek Q2, więc nikt jeszcze nie był na tym etapie kółka pomiarowego, by być w okolicy Hamiltona, z kolei Sirotkin niepotrzebnie przyspieszył, będąc na kółku wyjazdowym, bo co w ten sposób chciał osiągnąć? Powinien jak Hamilton spokojnie dojechać tam, robiąc sobie miejsce za Hamiltonem, a nie na siłę go wyprzedzać, bo przecież i tak jest wolniejszy od niego i w końcu tamten by go wyprzedził na jakimś etapie kółka pomiarowego. Na jego miejscu wolałbym nie wymuszać sytuacji, że w czasie, gdy jestem na kółku pomiarowym, wyprzedza mnie ktoś inny będący na kółku pomiarowym, bo w ten sposób i ja i on będziemy mieli pewne straty czasowe.
marios76
11.11.2018 06:52
Nie komentuje winy, nie komentuje kary, ale zachowal sie ... kompromitacja. Goraca glowa juz nie tylko przy wyprzedzaniu daje znac o sobie ? :/
beret
11.11.2018 05:08
@mariusz0608 Sport jest po to zeby wyzwalac emocje. Dlaczego mam nad nimi panowac? Jestem czlowiekim, nie robotem. Nawet Sokol z Robertem po kwalifikacjach zastanawiali sie ile miejsc zostanie cofniety HAM 3 czy 5. Bulwersujace. Sirotkin mial prawo jechac bardzo szybko a Ham nie mial prawa w czasie kwalifikacji tam sie znajdowac!
Linus
11.11.2018 01:01
@Witek @Lukas @benethor Panowie, skąd Wy to wszystko wiecie?:) Takie techniczne szczegóły, imponujące!
archie29
10.11.2018 11:32
@mariusz0608 Serio co złego jest w tych komentarzach? Troche dystansu zalecam chyba istnieje poki co konstucyjne prawo wolności słowa i wypowiedzi
kumien
10.11.2018 11:27
@piro Aha. Znowu równi i równiejsi. A później słyszymy wypowiedzi Lewisa o braku szacunku do niego.
benethor
10.11.2018 10:00
@Krystian1886 ERS może być użyty jako rozrusznik, jeśli jest spięty z wałem. Po prostu włączasz całą elektronikę, wrzucasz luz i wciskasz guzik ERSu na kierownicy jak jakbyś chciał siorbnąć trochę z baterii na torze.
Lukas
10.11.2018 09:43
Wydaje mi się, że wszyscy obecni producenci (choć nie wiem jak z Hondą) posiadają opcję uruchamiania silnika za pomocą MGU-K.
dan193t
10.11.2018 09:34
Obecnie "zgasić silnik", a "zgasić bolid" to nie jedno i to samo :D
Krystian1886
10.11.2018 09:28
@mariusz0608 Taa, a silnik odpalił przekazem myśli...
piro
10.11.2018 09:11
@kumien wg. tego to obje zatrzymują swoje miejsca https://www.planetf1.com/news/qualy-hamilton-beats-vettel-to-pole-for-now/
Witek
10.11.2018 09:07
Generator elektryczny MGU-K jest połączony z wałem korbowym przy pomocy przekładni zębatej rozrządu. Nie we wszystkich bolidach, ale akurat w bolidzie Ferrari istnieje możliwość chwilowego odwrócenia schematu działania MGU-K i użycia zgromadzonej energii elektrycznej do kinetycznego rozruchu silnika, działając jak rozrusznik.
mariusz0608
10.11.2018 09:01
[color=red]Polecam zapanować nad emocjami. Moderator[/color]
kumien
10.11.2018 08:58
To już pewne, że Lewis będzie bez kary za blokowanie dwóch zawodników?
ari2k5
10.11.2018 08:54
@Krystian1886 MGU-K pozwala odpalić silnik ;)
Krystian1886
10.11.2018 08:44
To bolidy F1 posiadają rozrusznik? :O