Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR

Szef Honda Motorsport uważa, że było to kluczowe przy rozwoju układu napędowego
22.12.1810:58
Mateusz Szymkiewicz
4155wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef Honda Motorsport - Masashi Yamamoto, uważa, że po rozstaniu z McLarenem największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z Toro Rosso.

Japoński koncern po nieudanej trzyletniej współpracy z McLarenem zdecydował się związać z Toro Rosso. Pakiety dostarczane przez producenta do bolidów STR13 charakteryzowały się znacznie lepszą niezawodnością, natomiast każde kolejne poprawki silnika gwarantowały lepsze osiągi.

Największą zmianą z Toro Rosso była znacznie lepsza komunikacja z zespołem w porównaniu do przeszłości - stwierdził Masashi Yamamoto. Efekt jest taki, że mieliśmy lepszą integrację między podwoziem a jednostką napędową. Jeśli chodzi o sam silnik, to byliśmy w stanie poprawić jego niezawodność oraz osiągi. Mieliśmy specyfikacje numer dwa oraz trzy i każda z nich miała dużo lepsze parametry. To był dobre przygotowania do następnego roku. Na początku sezonu mieliśmy pewne trudności z usterkami czy opóźnieniami w rozwoju, ale ostatecznie po obu stronach udało się dokonać poprawy.

W przyszłym roku Honda będzie miała kolejnego klienta, którym jest Red Bull Racing. Zdaniem Yamamoto, kluczowym momentem do przekonania austriackiej ekipy do współpracy było Grand Prix Kanady, gdzie wprowadzone poprawki silnika podniosły jego moc. Kluczowym momentem były nasze osiągi podczas wyścigu w Kanadzie. Byliśmy w stanie wejść na konkretny poziom i tym samym wzbudzić zaufanie u Red Bulla. Uważam, że nasze relacje są dosyć stabilne oraz dobre, a także cieszymy się ich wsparciem. Jestem podekscytowany przed kolejnym rokiem. Jeżeli zrealizujemy nasz program zgodnie z planem, będziemy mogli cieszyć się z Red Bullem dobrą relacją i świetnymi wynikami.

KOMENTARZE

7
Sasilton
24.12.2018 10:41
@krzysiek000 Bardzo, bardzo dużo.
marios76
24.12.2018 06:50
@krzysiek000 Komunilacja bezposrednia. Chyba ze ta Pani tlumacz jest najlepszym inzynierem F1 wsrod tlumaczy japonskiego i najlepszym tlumaczem wsrod inzynierow. Troche zawile? No wlasnie ;) W Toro Rosso dostali wolna reke? Niby tak. Jakie oczekiwanka mialo na ten sezon TR, a jakie Mc Laren przez trzy kolejne??? Gdyby to Red Bull sie z nimi zwiazal, zamiast regularnie stawac na podium czy wygrywac wyscigi, to po takich trzech latach nie kupil by Ferrari czy Mercedesa, z Renault poklocony, pewnie... by sie obrazil ne na Honde ale na cala F1! :)
krzysiek000
24.12.2018 03:27
Co ma znajomość języka do wiedzy technicznej?
Sasilton
23.12.2018 11:47
@pawel92setter zobacz na obrazek z tego newsa. Jaki inny team używa tłumacza? Teraz wyobraź sobie, ze z takimi osobami musisz zrobić samochód.
W
23.12.2018 10:51
Też bym się cieszył, gdyby ktoś mi dał wolną rękę i powiedział: "róbcie co chcecie, byle przyszły rok był udany". McLaren miał oczekiwania. Honda nie sprostała. Red Bull najwyżej znowu będzie się bawił w szantaż.
pawel92setter
23.12.2018 07:35
@Sasilton Honda raczej sobie nie wymyśliła przesadzonych ograniczeń gabarytowych.
Sasilton
22.12.2018 10:05
Z Japończykami jest taki problem, ze jak występują takie problemy, to głównie z ich strony.