Sainz wzywa Renault do poprawy niezawodności jednostki
Kierowca McLarena chwali jednak producenta za lepsze osiągi pakietu w 2019 roku.
13.04.1916:09
984wyświetlenia
Embed from Getty Images
Carlos Sainz przyznał, że Renault musi znacząco poprawić niezawodność tegorocznej jednostki napędowej.
Francuski producent po dwóch weekendach Grand Prix ma najwięcej awarii na swoim koncie. W Australii z wyścigu opadł Carlos Sainz po pożarze MGU-K, natomiast w Bahrajnie na tym samym okrążeniu wycofali się z rywalizacji Nico Hulkenberg i Daniel Ricciardo z fabrycznego zespołu, także przez problemy z jednostką.
Sainz, który ściga się w tym roku dla McLarena, zapytany czy wysoka zawodność silników Renault jest
Hiszpan dodał, że jego zdaniem postępy Renault na prostych są na poziomie około dziesięciu kilometrów na godzinę.
Carlos Sainz przyznał, że Renault musi znacząco poprawić niezawodność tegorocznej jednostki napędowej.
Francuski producent po dwóch weekendach Grand Prix ma najwięcej awarii na swoim koncie. W Australii z wyścigu opadł Carlos Sainz po pożarze MGU-K, natomiast w Bahrajnie na tym samym okrążeniu wycofali się z rywalizacji Nico Hulkenberg i Daniel Ricciardo z fabrycznego zespołu, także przez problemy z jednostką.
Sainz, który ściga się w tym roku dla McLarena, zapytany czy wysoka zawodność silników Renault jest
złym symptomempoprawy osiągów, odpowiedział:
Macie rację, to zły symptom, choć musimy pogratulować Renault zyskania większej mocy. W porównaniu do ubiegłego roku zyskaliśmy od trzech do czterech dziesiątych na okrążeniu, co bardzo doceniam. Mimo to kiedy nie kończysz wyścigów, wówczas osiągi są nieprzydatne i mam nadzieję, że wkrótce rozwiążą swoje problemy, a my zaczniemy korzystać z tych dodatkowych koni mechanicznych.
Hiszpan dodał, że jego zdaniem postępy Renault na prostych są na poziomie około dziesięciu kilometrów na godzinę.
Byłem zmęczony konkurowaniem bolidem, który traci na prostych 10-12 kilometrów na godzinę. Zawsze musiałem bronić się przed atakami rywali. Mimo, że kosztuje nas to nieco niezawodności, wolę mieć większą moc i wyższe prędkości maksymalne, choć Renault powinno być w stanie pogodzić ze sobą wszystkie rzeczy.