F1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu na sezon 2021
Producenci mieli zaalarmować, że utrzymanie obecnego poziomu będzie niemożliwe.
27.05.2014:32
1439wyświetlenia
Embed from Getty Images
RaceFans.net informuje, że Formuła 1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu o trzy kilogramy w sezonie 2021.
Mimo utrzymania niemal identycznych samochodów w przyszłorocznych mistrzostwach, producenci mieli wyjść z inicjatywą podniesienia minimalnej masy z poziomu 746 do 749 kilogramów.
Według RaceFans.net, dostawcy silników doszli do wniosku, że kolejne oszczędności masy wymuszą zastosowanie egzotycznych, droższych materiałów. Z kolei zespoły miały zaalarmować, że ich najnowsze bolidy mogą nie osiągnąć minimalnego poziomu.
Jak podaje również serwis, minimalna masa może zostać drastycznie podniesiona przed sezonem 2022, kiedy spodziewany jest debiut nowego regulaminu technicznego. FIA ma wprowadzić bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, które wymuszą na zespołach umieszczenie mocniejszych elementów pochłaniających energię. Minimalna masa bolidu może wówczas osiągnąć poziom 778 kilogramów, co będzie stanowiło różnicę 87 kilogramów względem sezonu 2014 i debiutu hybrydowych silników.
RaceFans.net informuje, że Formuła 1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu o trzy kilogramy w sezonie 2021.
Mimo utrzymania niemal identycznych samochodów w przyszłorocznych mistrzostwach, producenci mieli wyjść z inicjatywą podniesienia minimalnej masy z poziomu 746 do 749 kilogramów.
Według RaceFans.net, dostawcy silników doszli do wniosku, że kolejne oszczędności masy wymuszą zastosowanie egzotycznych, droższych materiałów. Z kolei zespoły miały zaalarmować, że ich najnowsze bolidy mogą nie osiągnąć minimalnego poziomu.
Jak podaje również serwis, minimalna masa może zostać drastycznie podniesiona przed sezonem 2022, kiedy spodziewany jest debiut nowego regulaminu technicznego. FIA ma wprowadzić bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, które wymuszą na zespołach umieszczenie mocniejszych elementów pochłaniających energię. Minimalna masa bolidu może wówczas osiągnąć poziom 778 kilogramów, co będzie stanowiło różnicę 87 kilogramów względem sezonu 2014 i debiutu hybrydowych silników.