Ferrari nie zamierza obecnie wycofywać apelacji w sprawie Racing Point
Zespół warunkuje to od wprowadzenia przepisów, które zakażą kopiowania bolidów.
05.09.2011:29
290wyświetlenia
Embed from Getty Images
Ferrari nie zamierza wycofywać się z procesu apelacyjnego w sprawie bolidów Racing Point.
Dwa tygodnie temu Renault zrezygnowało z bycia stroną w postępowaniu apelacyjnym dotyczącym orzeczenia sędziów w zakresie legalności wlotów chłodzenia hamulców, zastosowanych w bolidach RP20. Uznano, iż są one kopią rozwiązania zastosowanego w ubiegłorocznym bolidzie Mercedesa.
Zespół otrzymał karę finansową oraz stracił 15 punktów w klasyfikacji generalnej, ale otrzymał pozwolenie na dalsze korzystanie z kontrowersyjnych elementów.
Zapytany o status wniosku apelacyjnego, szef Ferrari - Mattia Binotto, powiedział:
Auto Motor und Sport donosi, że przed sezonem 2021 przepisy utrudnią kopiowanie bolidów rywali - wprowadzony zostanie zakaz stosowania w padoku kamer 3D i skanerów. Zespoły będą musiały także uzasadniać dokumenty projektowe przekazywane do wglądu FIA.
W wywiadzie udzielonym Sky Italia, szef Scuderii zaznaczył:
Ferrari nie zamierza wycofywać się z procesu apelacyjnego w sprawie bolidów Racing Point.
Dwa tygodnie temu Renault zrezygnowało z bycia stroną w postępowaniu apelacyjnym dotyczącym orzeczenia sędziów w zakresie legalności wlotów chłodzenia hamulców, zastosowanych w bolidach RP20. Uznano, iż są one kopią rozwiązania zastosowanego w ubiegłorocznym bolidzie Mercedesa.
Zespół otrzymał karę finansową oraz stracił 15 punktów w klasyfikacji generalnej, ale otrzymał pozwolenie na dalsze korzystanie z kontrowersyjnych elementów.
Zapytany o status wniosku apelacyjnego, szef Ferrari - Mattia Binotto, powiedział:
Tak, potwierdziliśmy nasz protest. Jesteśmy w pełni przekonani, że to, co w tym sezonie zrobiło Racing Point nie jest legalne.
Auto Motor und Sport donosi, że przed sezonem 2021 przepisy utrudnią kopiowanie bolidów rywali - wprowadzony zostanie zakaz stosowania w padoku kamer 3D i skanerów. Zespoły będą musiały także uzasadniać dokumenty projektowe przekazywane do wglądu FIA.
Jeśli zostaną wprowadzone przepisy - dyrektywa techniczna na sezon 2021, która upewni nas w tym, że kopiowanie bolidów nie będzie możliwe - to ewentualnie wtedy jesteśmy gotowi wycofać naszą apelację- dodał Binotto.
W wywiadzie udzielonym Sky Italia, szef Scuderii zaznaczył:
Nawet w świecie przemysłu nie jest dozwolone kopiowanie. Chcemy przejrzystości. Gdy zostanie ona zagwarantowana, to wycofamy naszą apelację.