Światło STOP może być wprowadzone w tym sezonie
Rozwiązanie takie popiera między innymi weteran Formuły 1 - David Coulthard
15.03.0713:54
1484wyświetlenia
Na początku marca informowaliśmy za serwisem f1-live.com, że podczas testów w Bahrajnie zespoły Formuły 1 testowały użycie światła STOP. Kilka stajni potwierdziło później ten fakt, zapewniając jednak, że rozwiązanie to raczej nie zostanie wprowadzone w życie już w tym sezonie. Tymczasem z artykułu zamieszczonego w najnowszym wydaniu magazynu Autosport wynika, że sygnalizacja hamowania może pojawić się w F1 już podczas Grand Prix Hiszpanii.
Do tego celu ma zostać użyte tylne światło deszczowe, którego jedna połowa będzie zapalała się podczas hamowania, natomiast druga połowa pełniła będzie taką funkcję jak dotychczas, czyli poprawiała widoczność samochodu w strugach wody wydobywających się spod kół.
Rozwiązanie takie popiera między innymi David Coulthard:
Co ciekawe, drugi kierowca Red Bull Racing twierdzi, że system ten nie będzie zbyt użyteczny:
Rezultat testów z użyciem światła STOP zostanie przedyskutowany z kierowcami i zespołami w późniejszym terminie, a na razie nie zapadła jeszcze żadna decyzja w sprawie jego ewentualnego użycia. Wydaje się, że najwcześniej rozwiązanie to może zostać wprowadzone do użytku podczas czwartej rundy sezonu 2007, czyli majowej Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya.
Źródło: Autosport.com
Do tego celu ma zostać użyte tylne światło deszczowe, którego jedna połowa będzie zapalała się podczas hamowania, natomiast druga połowa pełniła będzie taką funkcję jak dotychczas, czyli poprawiała widoczność samochodu w strugach wody wydobywających się spod kół.
Rozwiązanie takie popiera między innymi David Coulthard:
Powinno to być pomocne w sytuacjach, kiedy kierowca nieoczekiwanie zahamuje w dziwnym miejscu. Pamiętam, że kilka razy miałem wrażenie, iż samochód przede mną próbuje testować moje hamulce - teraz będziemy to wiedzieć z większą pewnością.
Co ciekawe, drugi kierowca Red Bull Racing twierdzi, że system ten nie będzie zbyt użyteczny:
Osobiście nie widzę zbyt dużych korzyści.- powiedział Mark Webber.
Wiem, że kilku chłopaków chciałoby to mieć, głównie z powodu dojazdu do pierwszego zakrętu (tuż po starcie). Potem jednak będziesz już tylko jechał za tym czymś, co będzie zapalało się i gasło. Nie sądzę, aby można to było wykorzystywać jako punkt odniesienia.
Rezultat testów z użyciem światła STOP zostanie przedyskutowany z kierowcami i zespołami w późniejszym terminie, a na razie nie zapadła jeszcze żadna decyzja w sprawie jego ewentualnego użycia. Wydaje się, że najwcześniej rozwiązanie to może zostać wprowadzone do użytku podczas czwartej rundy sezonu 2007, czyli majowej Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE