Patrese: Newey uważa, że Aston nie jest gotowy na Verstappena
Spekulowano, że stajnia z Silverstone proponowała Holendrowi współpracę od sezonu 2026.
28.08.2507:30
214wyświetlenia
Embed from Getty Images
Były kierowca Formuły 1 - Riccardo Patrese, ujawnił treść prywatnej rozmowy z Adrianem Newey'em, w której projektant miał stwierdzić, że
Stajnia z Silverstone dokonała wielu wzmocnień przed sezonem 2026, w którym zadebiutuje nowa generacja jednostek napędowych oraz kolejny zestaw regulacji technicznych. Na czele pionu technicznego stanął Adrian Newey, z Ferrari pozyskano dyrektora technicznego Enrico Cardile, natomiast szefem mianowano byłego lidera dywizji silnikowej Mercedesa - Andy'ego Cowella.
Inne istotne współprace Astona to pozyskanie Hondy jako wyłącznego dostawcy silników, a także koncernu Aramco, który przygotuje lubrykanty i neutralne paliwo. Bez zmian pozostanie jedynie skład kierowców, który czwarty rok z rzędu utworzą Fernando Alonso oraz Lance Stroll.
Na początku roku spekulowano, iż brytyjski zespół podjął walkę o Maksa Verstappena, który miał niejasny status w Red Bullu. Ostatecznie Holender pozostanie kierowcą stajni z Milton Keynes, tracąc przed Grand Prix Węgier prawo do swobodnego odejścia.
Jak ujawnił Riccardo Patrese, który miał okazję spotkać się z Adrianem Newey'em na festiwalu w Goodwood, zdaniem projektanta Aston Martin póki co nie jest gotowy sprostać wymaganiom kierowcy kalibru Verstappena.
Były kierowca Formuły 1 - Riccardo Patrese, ujawnił treść prywatnej rozmowy z Adrianem Newey'em, w której projektant miał stwierdzić, że
Aston Martin póki co nie jest gotowy na współpracę z Maksem Verstappenem.
Stajnia z Silverstone dokonała wielu wzmocnień przed sezonem 2026, w którym zadebiutuje nowa generacja jednostek napędowych oraz kolejny zestaw regulacji technicznych. Na czele pionu technicznego stanął Adrian Newey, z Ferrari pozyskano dyrektora technicznego Enrico Cardile, natomiast szefem mianowano byłego lidera dywizji silnikowej Mercedesa - Andy'ego Cowella.
Inne istotne współprace Astona to pozyskanie Hondy jako wyłącznego dostawcy silników, a także koncernu Aramco, który przygotuje lubrykanty i neutralne paliwo. Bez zmian pozostanie jedynie skład kierowców, który czwarty rok z rzędu utworzą Fernando Alonso oraz Lance Stroll.
Na początku roku spekulowano, iż brytyjski zespół podjął walkę o Maksa Verstappena, który miał niejasny status w Red Bullu. Ostatecznie Holender pozostanie kierowcą stajni z Milton Keynes, tracąc przed Grand Prix Węgier prawo do swobodnego odejścia.
Jak ujawnił Riccardo Patrese, który miał okazję spotkać się z Adrianem Newey'em na festiwalu w Goodwood, zdaniem projektanta Aston Martin póki co nie jest gotowy sprostać wymaganiom kierowcy kalibru Verstappena.
Rozmawiałem z Adrianem w Goodwood i ma przeczucie, że zespół nie będzie w pełni przygotowany na sezon 2026, nie chciał windować oczekiwań- powiedział sześciokrotny zwycięzca Grand Prix.
Wyglądał na szczerego, kiedy mówił, że ekipa nie będzie gotowa na walkę o mistrzostwo świata. Mimo to nigdy nie wiadomo, Adrian jest niesamowitym projektantem. W głębi serca zapewne liczy, że już w przyszłym roku uda się zaskoczyć, ale oczywiście nie chce tego powiedzieć wprost.
Powiedział mi też, że nie są gotowi na to, by współpracować z Verstappenem już od przyszłego roku, ponieważ nie są w stanie zagwarantować mu zwycięskiego samochodu. Dokładnie to mi przekazał. Zobaczymy jak wszystko się ułoży. Zna mocne strony Verstappena i jeżeli ich samochód będzie miał potencjał, by walczyć o tytuły, wówczas stanie się on kandydatem do Astona Martina.