Dennis i Massa o przepisach dotyczących SC
Nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa miały zły wpływ na niedzielny wyścig
11.06.0713:31
4693wyświetlenia
Ron Dennis skrytykował nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa (SC) po obfitującym w wypadki Grand Prix Kanady. Lewis Hamilton z McLarena wygrał wyścig, lecz jego szef nie jest zadowolony z przepisów nakazujących zamknięcie boksów na czas pierwszego okrążenia po wyjeździe SC, co ma powodować zbicie stawki w jedną grupę.
Przepis ten został wprowadzony po to, aby powstrzymywać kierowców od szybkiego dojeżdżania do boksów na uzupełnienie zapasu paliwa w sytuacji oczywistego zagrożenia na torze. Wczoraj na torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu samochód bezpieczeństwa pojawiał się aż czterokrotnie.
Byłem prawdziwie sfrustrowany wpływem samochodu bezpieczeństwa na nasz wyścig. Taka sytuacja została uznana przez Grand Prix Drivers' Association za niesprawiedliwą, ponieważ jest poza kontrolą zespołów. To jedna z rzeczy, której towarzyszyły słuszne intencje, ale miała zbyt wiele reperkusji w tym wyścigu i będzie miała też w innych. Mam nadzieję, że FIA wraz z pozostałymi zespołami wyciągnie wnioski z dzisiejszego dnia, co umożliwi zmianę przepisów w trakcie sezonu, aby uniknąć karania pozostałych kierowców w przyszłości, ponieważ to mogło spotkać każdego.
Fernando Alonso został ukarany za wjazd do alei serwisowej zaraz po wyjechaniu samochodu bezpieczeństwa na tor, ale Dennis z całą stanowczością podkreśla, że każdy inny kierowca mógł znaleźć się w takiej samej sytuacji:
To po prostu nie działa w Formule 1. Jak głupio by to wyglądało, gdyby skończyło nam się paliwo z powodu samochodu bezpieczeństwa? To po prostu niesprawiedliwe, nie tylko dla nas, ale i dla wszystkich.
Felipe Massa i Giancarlo Fisichella zostali zdyskwalifikowani po wyjechaniu z boksów przy zapalonym czerwonym świetle w czasie obecności SC i Brazylijczyk przyznał, że ten przepis także jest niesprawiedliwy:
Nie zrobiłem nic złego i uważam moją dyskwalifikację za absurdalną i zupełnie błędną. Co miałem zrobić? Samochód bezpieczeństwa był obecny, ale ja - podobnie jak inni - zjechałem na tankowanie i potem wyjechałem. Nie widziałem czerwonego światła, za które ja i Fisichella zostaliśmy zdyskwalifikowani. Jaki to ma sens? Miałem sobie stać, kiedy toczył się wyścig?
Warto w tym miejscu dodać, że na czerwonym świetle zatrzymał się jednak w wyjeździe z boksów Robert Kubica, natomiast Massa i Fisichella przemknęli obok niego. Ponadto zamykanie wyjazdu z boksów podczas obecności na torze SC nie jest nowością w F1 - dwa lata temu także w Kanadzie z zamkniętych boksów wyjechał Juan Pablo Montoya i został za to wykluczony z wyścigu.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE