Grosjean kandydatem na kierowcę testowego Renault

"Jeszcze nie zapadły żadne decyzje. To tylko jedna z możliwości, jakie obecnie rozważamy"
23.08.0711:32
Mariusz Karolak
1929wyświetlenia

Obecny lider mistrzostw F3 Euro Series Romain Grosjean jest typowany do roli kierowcy testowego w zespole Renault w przyszłym roku. Informacja taka pochodzi od samego Flavio Briatore.

W wywiadzie dla francuskiego magazynu AutoPlus Włoch wyznał, że Grosjean, który należy do programu rozwojowego młodych kierowców Renault Drivers Development (RDD) jest również przygotowywany do startów w formule GP2 w przyszłym sezonie.

Przedstawiciel zespołu Renault powiedział jednak serwisowi autosport.com, że kierowca ten jest jedynie potencjalnym kandydatem do roli testera we francuskiej stajni: Jeszcze nie zapadły żadne decyzje. To tylko jedna z możliwości, jakie obecnie rozważamy.

Grosjean przewodzi aktualnie w klasyfikacji indywidualnej F3 Euro Series mając 70 punktów - o dziewięć więcej niż Sebastien Buemi. W GP2 mógłby startować w zespole ART Grand Prix. Dotychczas urodzony w Genewie kierowca nie miał nigdy okazji do przetestowania samochodu Formuły 1.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

2
jędruś
23.08.2007 12:58
Ciekaw jestem jednego: jeśli żaden czołowy team , a wolne miejsca są tylko w Toyocie i w Wiliamsie nie przyjmnie Piquta to co ten chłopak pocznie???? Wiadomo że nie zasiądzie w żadnym słabym zespole , więc gdzie się podzieje??? A co do Grosjean to wydaje się być mocny i jest według mnie ma posade testera w kieszeni... Choć jest też Lucas di Grassi...
LowR
23.08.2007 10:06
to znaczy że dawny schemat: uzupełniać posiadany już software (doświadczenie z innych teamów zawarte w umyśle kierowcy) na uformowany hardware (umysł doświadczonego w F1 kierowcy) jest zastępowany przez nowy schemat: nakładać software (kulturę pracy zespołu) na jak najświeższy hardware (umysł młodego kierowcy) Dziś chyba faktycznie potrzeba znacznie mniej doświadczenia by być zwycięzcą a bardzo ważne stały się: mocna psyche, genetyczne zdolności układu nerwowego (prędkość przetwarzania informacji, szybkość reagowania i przewidywania zdarzeń na torze, umiejętność koncentracji). Elektronika przejmuje cały segment związany z tym co kiedyś kierowca musiał się latami nauczyć (zachowanie pojazdu) i coraz bardziej liczą się niuanse.