LiGNA: Okrążenie toru z Masterem - Jiading

Shanghai International Circuit został zaprojektowany przez słynnego architekta Hermanna Tilke
14.03.0818:55
Crow
3112wyświetlenia

Shanghai International Circuit został zaprojektowany przez słynnego niemieckiego architekta Hermanna Tilke. Tor został ukończony w czerwcu 2004 roku. Obiekt zagościł w jednym z największych chińskich miast, w Shanghaju. Jako pierwszy z torem zapoznał się Austriak Gerhard Berger, który przejechał kilka okr. za sterami bolidu F2003-GA. Jazdę Bergera oglądało ponad 30 tys. widzów. Charakterystycznymi cechami tego toru są zakręty kształtem przypominające zwiniętego węża. Najdłuższa prosta tego toru liczy dokładnie 1175 m. Stanowi ona znakomite wówczas miejsce do wyprzedzania.

Tor prezentuje się także bardzo ciekawie pod względem budowy. Ogromna trybuna z zadaszeniem znajdująca się w pobliżu prostej startowej. Równa nawierzchnia, która pozwala na ustawienie niskiego zawieszenia, bez stosowania ograniczników. Obiekt zagościł w kalendarzu LiGNY. Ogromnego pecha na tym torze mieli czołowi kierowcy Formuły 1. M.in Robert Kubica i Lewis Hamilton. Brytyjczyk jadący po mistrzostwo świata utknął w pułapce żwirowej, zaś Kubicę napotkał defekt bolidu. Na pecha nie narzekał jednak Michael Schumacher, który zaprezentował znakomity
poziom jazdy w deszczu, i wygrał.

Prosta startowa ponad 310 Km/h, dojeżdżamy do jednej z najtrudniejszych kombinacji zakrętów istniejących na tym torze, wchodzimy od zewnętrznej na 4-5 biegu z prędkością około 240km/h, czeka nas długi, zacieśniający się prawy łuk. Pokonujemy go z prędkością około 100 km/h na 2 biegu. Następnie szykana pokonywana z prędkością 100 km/h. Wchodzimy w lewy łuk, i dojeżdżamy do jednego z wolniejszych zakrętów na obiekcie. Na drugim biegu wychodzimy na prostą. Krótko potem spotyka nas długi, dosyć ostry lewy łuk. Pokonujemy go z prędkością około 260 km/h z lekko puszczonym pedałem gazu.

Lekkie hamowanie, i ponownie prawy łuk, dość ostry, przejeżdżany na 4-5 biegu. Trzymamy się blisko wewnętrznej strony toru aby zachować optymalny tor jazdy. Dojeżdżamy do zakrętu nr. 9, tniemy po tarkach z pełnym gazem na 3 biegu. Wychodzimy na prostą, na końcu osiągamy około 280 km/h, kombinacja zakrętów lewy-prawy i wyjście na długi, ostry prawy łuk. Następnie czeka nas lekki łuk pokonywany na pełnym gazie. Wychodzimy z niego z prędkością około 240km/h i spotyka nas najdłuższa prosta na torze.

Jest to idealne miejsce do wyprzedzania za pomocą cienia aerodynamicznego. Nabranie odpowiedniej prędkości i wyskok zza samochodu przeciwnika. W zależności od ustawień bolidu na końcu uzyskujemy prędkość około 320 km/h. Nawrót, brany na 1-2 biegu z prędkością około 90 km/h, krótka prosta, spotyka nas dosyć wymagający wyczucia zakręt nr. 16. Lekkie dohamowanie i tnąc po tarkach z prędkością blisko 160 km/h na 3 biegu wychodzimy na prostą start-meta.

KOMENTARZE

11
michal2111
10.04.2008 04:42
kubad7 to zrób lepsze. Choć z drugiej strony rFactor jest jakby cały w zwolnionym tempie, po prostu nie lubię tej gry.
kubad7
31.03.2008 03:07
Słabe kółko, jakby w zwolnionym tempie. Bardzo pasywnie i bezpiecznie, bez błysku.
sir_Lukas
18.03.2008 03:03
Pokwa dobra uwaga pełno jest taki co mocni są w gębie a jak wyjadą na tor to nie wiedzą co robić
Pokwa
17.03.2008 09:05
hawaj to, że ty używasz brake assistant i steering help na 3 poziomie to nie znaczy, że jesteś lepszy :D
hawaj
15.03.2008 11:17
Hihihi coś Ty taki nerwowy :-) pewnie że nie jest szybkie, jak można powiedzieć ze jest szybkie jak nie jest ? Pełno błędów i jeszcze się zachwycać :-) porażka ... odsyłam do 1 wypowiedzi w tym temacie !
Master
15.03.2008 07:39
Kółko szybkie nie jest? To zrób okr. i nie denerwuj mnie tymi twoimi bezsensownymi komentarzami. Czas tego okr. 1.36.7xx
hawaj
14.03.2008 07:30
Istotnie kółko nie jest szybkie :-) i troszkę na nim błędów - więcej jazdy na limicie i będzie ok :D:D:D
Master
14.03.2008 06:19
No a coś Ty myślał? Tunel? mhgmmm..... Tunel aero to beemka ma w swojej siedzibie.. Cień aerodynamiczny, przestrzeń zaburzona przez zawirowania powietrza, powstająca za opływanym przez powietrze ciałem w wyniku oderwania strug
cinek
14.03.2008 05:43
cień aerodynamiczny xDDD
Master
14.03.2008 03:44
Dzięki. Okr. robiłem 2 dni od spa. Dzięki za radę.
Bart2005
14.03.2008 03:27
Niezłe okrążenie, ale tak sobie popatrzyłem i postanowiłem dokonać małej analizy. Oczywiście na wstępie zaznaczę, że moje umiejętności w prowadzeniu bolidu w grze są dużo niższe od Twoich, ale może to, co napiszę do czegoś Ci się przyda :-) Zacznę od pierwszej sekcji zakrętów 1-4 na torze, która jak sam zauważyłeś jest trudna. Moim zdaniem możesz poprawić wejście w zakręty 1-2, (w tej chwili wchodzisz trochę za ciasno, przez co zmniejszasz prędkość zwłaszcza na wejściu w zakręt 2), wypadałoby dokonać lekkiej korekty, ponieważ zaraz masz zakręt nr, 3 który ma ostrzejszy łuk i tu trzeba wejść lekko od zewnętrznej z większą prędkością, (teraz, aby wjechać w zakręt nr 3 musisz bardziej zwolnić). Wyjście z zakrętu 4 jest ciut za ciasne, wykorzystaj całą szerokość toru, jak wejdziesz odpowiednio w zakręt nr 3 to masz większą prędkość na wyjściu z zakrętu 4. Zakręt 5 jest ok, natomiast z zakrętu 6 możesz wyjść nieznacznie szerzej. Zakręty 7-15 są ok. W zakręcie 16 możesz chyba nieco bardziej przyciąć wewnętrzną tarkę uważając oczywiście, aby nie wyjechać więcej niż połową szerokości bolidu poza tor, choć w tej chwili jesteś prawie na granicy. Oczywiście wyjście z tego zakrętu za szerokie. Według mnie możesz zyskać na poprawkach kilka dziesiątych sekundy, jeśli nie więcej. Można jeszcze podszlifować zakręty 7-15 i będzie niezłe okrążenie :-) To tyle z mojej strony i mam nadzieję, że nie urazisz się tym, co napisałem :-) Pozdrawiam