Theissen: BMW jest już czołowym zespołem

Mimo to Niemiec uważa, że jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szansach na walkę o tytuł
16.04.0810:01
Igor Szmidt
2855wyświetlenia

Mario Theissen jest przekonany, że BMW Sauber jest już czołowym zespołem, który może rywalizować z McLarenem i Ferrari. Niemiecki zespół ukończył na podium wszystkie trzy wyścigi rozegrane w tym roku, co pozwoliło mu na objęcie prowadzenia w tabeli konstruktorów, jeden punkt przed Ferrari i dwa przed McLarenem. BMW sięgnęło też po swoje pierwsze pole position w Bahrajnie za sprawą świetnej jazdy Roberta Kubicy.

Theissen przyznaje, że Ferrari pozostaje zespołem do pobicia, ale jednocześnie twierdzi, że jego zespół liczy się już w walce o czołowe lokaty. Wyścig w Australii był nieudany dla Ferrari, ale od tego czasu odnowili swoje siły i pokazali swoją dominację nad resztą stawki. - powiedział szef BMW Motorsport dla oficjalnej strony F1. Powiem tak - w zeszłym roku byliśmy trzecią siłą za dwoma najlepszymi zespołami - Ferrari i McLarenem. Teraz, po trzech wyścigach, jesteśmy jednym z trzech najlepszych zespołów - to jest znaczna różnica.

Mimo to Theissen uważa, że jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szansach BMW na walkę o tytuł. To jest nasz cel, ale z uzasadnionych przyczyn jest jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić. Na wyścig w Barcelonie zespoły przywiozą zmodyfikowane pakiety aerodynamiczne, co może prowadzić do przetasowań w stawce. Szef zespołu dodał również, że nie oczekiwał tak mocnej formy BMW po ich wczesnych problemach podczas zimowych testów. Tego nie dało się przewidzieć, szczególnie biorąc pod uwagę nasze pierwsze jazdy w Walencji w połowie stycznia. - powiedział Theissen. W konsekwencji okazało się to pierwszą dużą próbą dla naszego wciąż młodego zespołu, ale mieliśmy wyznaczony plan i konsekwentnie dążyliśmy do jego wykonania.

Informacje o osiągach bolidu i uwagi kierowców zostały ze sobą zsynchronizowane, przyczyny problemów - przeanalizowane i efektem tego było wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych, co okazało się sukcesem. Pole position w Bahrajnie było kolejnym krokiem milowym w naszych staraniach, a to, że stało się to na tak wczesnym etapie sezonu stanowi dodatkową motywację. Od czasu, gdy F1.08 ujrzał światło dzienne do wyścigu w Australii nauczyliśmy się więcej, niż podczas całego sezonu. Patrząc wstecz, był to bardzo płodny i wysoce motywujący okres.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

9
jędruś
16.04.2008 06:15
To , że BMW z roku na rok czynni ogromne postępy to każdy widzi , choćby po wynikach . W tamtym roku byli w cieniu zażartej walki między Ferrari , a Mclarenem a w tym roku już walczą o pozycję z tymi zespołami . Co do walki o mistrzostwo to coś więcej będzie można powiedzieć po GP Hiszpanii . Choć myślę , że tytuł nie jest jeszcze w tym roku ich celem . Ich celem jest pierwsze zwycięstwo i już są bardzo blisko niego .
jacek2601
16.04.2008 05:10
Mielony- chodzi zapewne o dopasowaniu bolidów do swoich kierowców lub jak kto woli odwrotnie:) A co do wcześniejszych wypowiedzi to zgadzam się z tym, aby serwis przytaczał najważniejsze kwestie danego artykułu. I tak jest dużo czytania uważam jak komuś wypadną ze 2-3 dni z życiorysu :)
mielony
16.04.2008 03:32
"Informacje o osiągach bolidu i uwagi kierowców zostały ze sobą zsynchronizowane,.." Ciężar kierowcow też?... :)
przemq14
16.04.2008 01:45
Tak jak jest to najlepsze rozwiązanie. Najważniejsze rzeczy są zacytowane a inne wspomniane.
hawaj
16.04.2008 12:48
Muszę przyznać że różnie to bywa z tymi artami. Z pewnością dobry ciekawy artykuł chciałbym czytać w całości, ale czy typowe PR zespołów jest w całości ciekawe ? Nie sądze. Moim zdaniem zostawmy redaktorom decyzje w tej sprawie.
Maraz
16.04.2008 12:38
No to zapraszam do pomocy w redagowaniu serwisu i po kłopocie :)
schalokub
16.04.2008 12:24
Maraz, wszystko ok ale tak jak pisał poprzednik byłoby po prostu lepiej... Zróbcie ankietę: pkt. 1 chcecie czytać dwa-trzy wybrane akapity z wywiadu; pkt.2 chcecie czytać cały wywiad. Wynik będzie 20:80% Ja wiem ile czasu i chęci trzeba aby robić sam update strony więc rozumiem te rozterki. Ten artykuł i tak wygląda spox ale bywa różnie.
Maraz
16.04.2008 08:38
Tu są najważniejsze informacje z tego wywiadu i to moim zdaniem wystarczy. Gdybyśmy chcieli tłumaczyć wszystko i w całości, to nie starczałoby nam dnia...
patgaw
16.04.2008 08:20
moim zdaniem powinniscie tlumaczyc caly wywiad ze zrodla, a nie z autosportu ktory tylko zdal relacje z wywiadu dla f1.com.