Kubica przed Grand Prix Monako

"Najlepszym samochodem do jeżdżenia po torze ulicznym jest Formuła 3"
21.05.0814:32
Marek Roczniak
4918wyświetlenia

Robert Kubica w ubiegłym roku zajął piąte miejsce podczas swojego debiutu na ulicach Monte Carlo za kierownicą bolidu Formuły 1, ale gdyby nie nienajlepsza strategia, zakładająca tylko jeden postój, być może stanąłby na podium. Teraz Polak liczy na lepszy występ, choć niekoniecznie myśli od razu o zwycięstwie.

W tym roku BMW Sauber wydaje się być w jeszcze lepszej formie i pomimo słabszego występu w Turcji wiele osób - w tym władze zespołu - liczą po cichu na nawiązanie w Monako walki z Ferrari i McLarenem. Wczoraj Peter Sauber przestrzegał przed zbyt dużymi oczekiwaniami wobec zespołu i powiedział, że zbyt optymistyczne wypowiedzi nakładają dodatkową presję BMW.

W wypowiedzi udzielonej serwisowi PIT STOP F1.PL, Kubica wyjaśnia: Nigdy nie powiedziałem, że będziemy mogli walczyć o wygraną w Monako. Wydaje mi się jednak, że ten tor będzie lepiej odpowiadał charakterystyce naszego bolidu, niż poprzednie i sądzą, że w Monte Carlo różnice pomiędzy bolidami czołówki będą mniejsze.

Polak przyznał też, że nie jest to jego ulubiony obiekt uliczny: Bardziej lubię tor w Macau (drugie miejsce zdobyte w latach 2004-2005 w Interkontynentalnym Pucharze F3 - przyp. red.). W Monte Carlo też jest jednak kilka ciekawych miejsc. Ja najbardziej lubię dohamowania przed szykaną, zaraz po wyjeździe z tunelu oraz to przed zakrętem Cassino.

O wymogach technicznych stawianych bolidom F1 powiedział z kolei: Przede wszystkim ustawia się tu jak największy docisk aerodynamiczny. Im więcej tym lepiej. Nie rozwija się tutaj zbyt wysokich prędkości. Nawierzchnia jest bardzo brudna i dziurawa, dlatego bardzo ważne jest, aby się na tym bolid dobrze trzymał i był stabilny. Każde potknięcie może kosztować sporo czasu.

Tor ten wymaga także przeróbek w zawieszeniu, gdyż inaczej nie udałoby się pokonać najciaśniejszego zakrętu - Grand Hotel Hairpin. Ten nawrót szybciej można chyba pokonać w normalnym samochodzie. - mówi Robert. Bolid F1 nie jest stworzony do tak wolnej jazdy. Najlepszym samochodem do jeżdżenia po torze ulicznym jest Formuła 3. To bolid mniejszy i bardziej zwinny. Bardziej się nadaje na ciasne i kręte trasy. Formuła 1 też jest zwinna i daje sobie radę, ale kiedy w 2005 roku ścigałem się tu w World Series by Renault, to w ogóle nie miałem radości z jazdy. Była to raczej męczarnia.

Źródło: F1.PL

KOMENTARZE

12
jędruś
22.05.2008 09:57
http://www.rkubica.net/viewpage.php?page_id=63 - u nas też można :D
pioter
22.05.2008 08:49
http://live.f1-live.com/f1/en/results/live_flash/index.html można tu prawie na żywo śledzić przebieg treningów i kwalifikacji w Monaco
Zykmaster
22.05.2008 02:00
A ja licze na to ze Ferrari wygra... Kimi albo Felipe... :) :D To jest moje marzenie na ten weekend.. :D A najlepiej jakby obydwaj dojechali na podium... :D :) Kubica tez moze sie tam znalesc :P Pozdro ;)
bolekse
21.05.2008 04:37
przy ryzykownej strategi ustawionej z mysla o SC i trafionej przedewszystkim w czasie z wyjazdem SC moze wygrac nawet Force India wiec od tego bedzie wiele zalezalo :) uwielbiam to :] i licze na zwyciestwo Jensa albo Rubensa :D
pjaxz
21.05.2008 04:26
Kubica wyraźnie chce zdjąć z siebie i teamu presję. Będzie zaprzeczanie do kwalifikacji. Jestem pewien, że jeśli w wyścigu nie będzie zbyt dużej ilości SC to KUB powalczy o podium, a w sprzyjających okolicznościach o wygrana.
scanner
21.05.2008 04:16
Spokojnie, przestańcie mieć takie parcie na te zwycięstwa. Oczywiście, że to ładny widok i podnosi dumę narodową, ale mówienie, że "po ptokach" to lekka przesada - co prawda żadnym specjalista nie jestem, ale to co BMW osiągnęło w tym roku wyraźnie pokazuje, że stajnia się rozwija w dobrym kierunku - i z tego powinniśmy się najbardziej cieszyć. Inaczej będzie jak z Małyszem - jak wygrywał, to był półbogiem prawie, jak forma spadła, to tylko psy na nim wszyscy wieszali. A w ogóle to się przywitam, bo to pierwszy post mój tutaj.
piotrek74
21.05.2008 03:22
mam nadzieje że Ron mylił sie odnośnie BMW i Robert nie chce zapeszać ,bo jak nie to po ptokach ,BMW dalej trzecie ?
ToshibaUser
21.05.2008 02:58
Więc jednak BMW nie jest tak mocne ... Turcja była chyba kubłem zimnej wody . Pewność Roberta przeminęła , a PR BMW jakoś nie trąbi : " Jedziemy po zwycięstwo " . To może chociaż po podium ? ;)
vero
21.05.2008 02:54
Wez pod uwage ile samochów non stop sie tam kręci codziennie, nie jak na osobnym torze ze raz na rok kurz sprzataja bo ktos sie bedzie scigac.
rafaello85
21.05.2008 02:47
Myślę jednak, że asfalt, który jest położony na trasie, na której chce się rozgrywac uliczny wyścig powinien być tak równy, jak na innych torach wyścigowych.
mutu
21.05.2008 02:35
rafaello85 tu zapewne chodzi o wymagania Formuły 1 i o jej standardy. To co zwykle ( droga asfaltowa ) dla nas jest proste i gładkie w realiach F1 ( tor wyścigowy ) jest albo średnie i nie zbyt dobre, albo dziurawe i "do dupy" :)
rafaello85
21.05.2008 02:26
"Nawierzchnia jest bardzo brudna i dziurawa" Każdy jeden kierowca powtarza za każdym razem, że nawierzchnia toru w Monte Carlo jest dziurawa i wyboista. Jak to mozliwe? Czyżby zapatrzono się na Polskę?;)