Rampf: Uwaga skupiona na wydajności aero i oponach

Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1
04.09.0813:26
BMW Sauber
2409wyświetlenia

Spa pozostaje szczególnym wyzwaniem, nawet dla współczesnych samochodów Formuły 1. Willy Rampf wyjaśnia, dlaczego właśnie te dwa aspekty są absolutnie kluczowe na klasycznym torze w Ardenach.

Rampf, podobnie jak kierowcy, uważa, że Circuit de Spa-Francorchamps jest jedną z głównych atrakcji tegorocznego rozkładu jazdy F1. Spa jest jednym z ostatnich naturalnych torów w kalendarzu i dlatego lokuje się go wśród klasyków. - mówi dyrektor techniczny BMW Sauber F1 Team. Większość kierowców uwielbia się po nim ścigać i mają ku tego powody. Eau Rouge jest jednym z najbardziej widowiskowych zakrętów w Formule 1, nawet jeżeli silniki V8 pozwalają na pokonanie go na suchej nawierzchni z gazem w podłodze.

W poprzednim sezonie BMW Sauber F1 Team pod technicznym dowództwem Rampfa sięgnął w Grand Prix Belgii po cztery punkty. Podejście zespołu to tego wyzywającego toru nie zmieniło się. Rampf wyjaśnia: Spa wymaga średniej siły docisku, porównywalnej z Montrealem. Wysoka wydajność aerodynamiczna odgrywa bardzo ważną rolę, gdyż potrzebna jest spora siła docisku w szybkich zakrętach - w środkowej części pętli - ale także duża szybkość, konieczna do wyprzedzania na końcu długich prostych.

Ogumienie jest kolejnym istotnym czynnikiem potrzebnym do uzyskania w Belgii dobrego rezultatu. Kluczową sprawą będzie także wykorzystanie potencjału opon. W Spa używamy dwóch najtwardszych mieszanek, co stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza jeśli temperatury powietrza są niskie. Wielką niewiadomą w Ardenach zawsze jest pogoda, która w ciągu kilku minut może się kompletnie zmienić, czasami tylko w jednej sekcji toru.

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

4
oligator
04.09.2008 05:07
Schalokup : moim zdaniem jednak jest wiecej "klasykow" niz 1-2 : Monako, Monza, SPA, Silverstone, Canada i nawet Australia czy Brazylia sa jednak malo "Tilkenowskie". Poza tym Tilkenowska Turcja jest calkiem fajna.
hawaj
04.09.2008 12:26
@schalokub - Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :-)
schalokub
04.09.2008 12:02
Ja się dziwię, że w sezonie są tylko 1-2 takie "klasyki", jak na nie mawiają. A przez jakiś czas i jego nie było w kalendarzu. Skoro wszyscy lubią taki profil trasy, takie klimaty to dlaczego nie ma ich więcej? Dlaczego ucieka się na betonowe lotniska i inne ogrodzone getta? Jak obcięli Hockenheim o te charakterystyczne długie proste to się zrobiła taka nuda, że tor stracił to co najlepsze i dla niego wyjątkowe. Z USA uciekli choć był jedynym jako-taim owalem w sezonie. Nie wiem o co tu chodzi.
Szkot
04.09.2008 12:01
Nie oszukujmy się - Spa jest szybkim torem, a BMW jest po prostu za wolne by zmieścić się w 1szej trójce; rzecz jasna przy założeniu, że kierowcy Ferrari i McLarena nie odpadną z jakiś tam powodów i nie da znać o sobie legendarnie już kapryśna pogoda w Ardenach...