GP2: Monaco zaprasza!
Zapowiedź wyścigów w Monte Carlo
06.01.1018:48
2348wyświetlenia
Witam wszystkich ze słonecznego Monaco, na którym zostanie rozegrany najbliższy weekend wyścigowy serii GP2.
Wreszcie nadszedł ten bardzo oczekiwany czas, wreszcie kierowcy będą mogli pokazać swoje nieprzeciętne umiejętności, wreszcie będziemy mogli zobaczyć dużo wypadków, których nikomu nie życzę, ale ten ciasny, kręty, wolny tor jakim jest Monte Carlo nie pozwala kierowcom na odprężenie, błędy, jazdę bok w bok. Dla każdej serii wyścigowej, która ma zaszczyt jeździć ulicami nadmorskiej miejscowości jest to wielkie wyzwanie, na pewno jednym z głównych czynników jest sama chęć ukończenia wyścigu, dla jednych to byłby sukces, a dla innych "za mało". Jak na tak prestiżowy wyścig oczekiwania wobec kierowców rosną, zespoły chcą, aby ich podopieczny pokazali, że nie bez przypadku mają zagwarantowane miejsce w ich zespołach, chcą żeby zawodnicy wykazali się tym, co dostali od Boga - talentem. Jazda między barierkami z prędkością ponad 200 km/h, wąskie, ciasne zakręty, szybki łuk pod tunelem, a przede wszystkim przejechanie 37 okrążeń bezbłędnie... to będzie to na co czeka kierowca wyścigowy z krwi i kości. Podczas tego wyścigu przewaga ustawień samochodu bardziej wyrówna się z doświadczeniem i umiejętnościami danego zawodnika. Otóż, chodzi o to, że na 90% torach głównym czynnikiem do zwycięstwa i "byciem najszybszym" stanowi bardzo dobry setup. Torami, które niwelują tą przewagę z pewnością jest chińskie Macau i właśnie Monaco.
W walce o tytuł Mistrzowski została już praktycznie tylko trójka kierowców. Mimo, że to dopiero półmetek sezonu to nie zapowiada się na większe zmiany w czołówce. Głównymi pretendentami do tytułu jak i do zwycięstwa w Monaco są Rafalski92, Mistrzu_F1 i Kamarinho. Za ich plecami walczyć będą m.in. Cube, Patryk, Przemek Str, Jenson czy Serek. Tor, na którym nie można sobie pozwolić na chwilę dekoncentracji, na błąd, więc walka może rozegrać się może między każdym, na każdym okrążeniu, w każdej chwili wyścigu.
Skończyły się już wszystkie inne zabawy kierowców LiGNA GP2 jak udział w Race of Champions i V8 Bathrust. W obu tych zawodach bardzo licznie brali udział zawodnicy serii GP2. Najlepszy okazał się Rafalski92, który wysoko zawojował w RoC (odpadł w 1/16 z MalarzemF1) oraz wygrał drugi wyścig w Bathrust, po dobrym wyniku jego partnera Tomasza wygrali całą imprezę jako zespół.
Dane wyścigu
Data: 6/7 stycznia,
I Trening: 20.00 środa,
II Trening: 20.30-21.30 czwartek,
Godzina kwalifikacji (sobota): 19.40-20.00,
Godziny wyścigów: 20.05 sobota, 21.15 poniedziałek,
Liczba okrążeń - R1: 39 + Formation Lap,
Liczba okrążeń - R2: 27 + Formation Lap,
Pogoda: Słonecznie.
Informacje o torze
Nazwa: Circuit de Monaco,
Położenie: Monte Carlo, Monako,
Data utworzenia: 1929,
Pierwsze GP: 1950,
Długość toru: 3,340 km,
Rekord okrążenia: Michael Schumacher (Ferrari/2004) - 1:14.439,
Mapa toru: tutaj.
Historia toru
Pierwszą edycję zorganizował w 1929 r. Antony Noghes, producent papierosów i mieszkaniec Monte Carlo. Pomysł popierał ówczesny władca Książę Louis II, który stworzył organizację "Automobile Club de Monaco", której Noghes był pierwszym prezydentem. Inauguracyjny wyścig wygrał William Grover-Williams, który jeździł w samochodzie Bugatti.
Tor Circuit de Monaco tworzą obecnie ulice Monte Carlo i La Condamine. Trasa zawiera wiele wzniesień, ciasnych zakrętów i wąskich odcinków co powoduje, że jest to w chwili obecnej najbardziej wymagający tor w Formule 1. Kierowcy zmieniają biegi średnio co dwie sekundy, czyli 40 razy w ciągu okrążenia. Z wielu względów tor wydaje się nie pasować do wyścigów z powodu ciasnych ulic, które praktycznie uniemożliwiają wyprzedanie. Jednakże, już wielokrotnie dochodziło tu do zażartych pojedynków. Poza tym wyścig jest najbardziej prestiżowym ze wszystkich obecnych i jego przyszłość w kalendarzu F1 jest raczej pewna.
Od sezonu 2006, na czas wyścigu budowane są większe boksy, które nadal pozostają najciaśniejszymi w całym cyklu Mistrzostw Świata. Grand Prix Monako było jednym z tych, które zostały zorganizowane w inaugurującym Formułę 1 sezonie 1950. W sezonach 1951 i 1952 wyścig odbył się ponownie, ale nie był zaliczany do Mistrzostw Świata. Od sezonu 1955 wyścig odbywa się każdego roku jako eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1.
Organizatorem wyścigu jest Automobile Club de Monaco, który organizuje także Rajd Monte Carlo i Puchar Monako w Kartingu.
Tor w Monaco jest jednym z najbardziej niebezpiecznych obiektów F1. Pod względem ofiar, które pochłonął, ustępuje jedynie włoskiej Monzy oraz Imoli. Najtragiczniejszy wypadek miał miejsce w 1967 roku, kiedy to bolid Ferrari za kierownicą którego jechał Lorenzo Bandini stanął w płomieniach. Uwięziony w środku kierowca nie miał szans na przeżycie mimo szybko podjętej akcji gaśniczej. Spłonął w palącej się w temperaturze 700 stopni benzynie.
Okrążenie Monaco z Mercedes-Benz Racing
Regulaminowa jazda
Przypominamy, aby jeździć zgodnie z regulaminem. W aktualnej wersji toru T1 ma wolne miejsce przez, które można przejechać i polepszyć sobie czas, co równa się ze ścięciem. Również szykana w drugim sektorze ma miejsce na ominięcie tarek. Dwa koła muszą być na torze, a dwa mogą być na tarce, wyjazdy poza obręb toru będą karane. Dwukrotne ścięcie pozwala na polepszenie czasu aż o 3-4 sekundy.
Liczymy, że kierowcy będą postępować według zasad fair play.
Konferencja prasowa
Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Fisichella Motor Sport International
Jenson -
Monaco is very nice curcuit. If you make a mistake, you hit the barrier and the race is over.
Ferrari GP2 Team
Serek -
Witam, liczymy na dobre pozycje dla Nas w wyścigu i fajniej jeźdźe z Fisichella Motorsport, o punkty.
Mercedes-Benz Racing
Kamarinho -
Monaco to mój ukochany tor. Cele na wyścig? Wykorzystać w 100% możliwości mojego bolidu.
Patryk -
Przyjemny stosunek z Monaco będzie niezapomnianym, ciasnym wyścigiem. Mam nadzieję wjechać w nią jak w tort i potem ujeżdżać i bić rekordy.
Powerade GP2 Team
Cube -
Już w ten weekend jedziemy w Monako, cele na to GP są takie jak na każde inne czyli dojechać w punktach do mety. Tor nie wybacza błędów i wymaga dużego skupienia podczas jazdy, mam nadzieję, że nie będę uwikłany w żadne kolizje podczas startu i uda mi się dojechać cało do mety w obu wyścigach.
Zapraszamy!
KOMENTARZE