Układ toru ulicznego IndyCar w Sao Paulo zaprezentowany

Mierzący 2,6 mili tor będzie gościł pierwszy wyścig IndyCar w Ameryce Południowej
26.01.1018:27
Igor Szmidt
2861wyświetlenia

Seria IndyCar zaprezentowała układ toru ulicznego w Sao Paulo, na którym 14 marca rozegrany zostanie wyścig otwierający sezon 2010. Mierzący 2,6 mili tor będzie gościł pierwszy wyścig IndyCar w Ameryce Południowej oraz pierwszy wyścig samochodów tego typu w Brazylii od rundy Champ Car w Rio w 2000 roku.

Tor jest zlokalizowany w rejonie miasta zwanym Anhembi, a linia startowa znajduję się w Sambodromo, gdzie już teraz znajdują się duże trybuny ze względu na to, że odbywają się tutaj parady karnawałowe. Projektant toru Tony Cotman oczekuje, że będzie on stanowił wyzwanie dla kierowców, a także zachęci ich do jazdy blisko siebie.

Dwie długie proste są poprzedzone relatywnie wolnymi zakrętami - powiedział Cotman. Jest kilka dobrych, 90-stopniowych zakrętów na ich końcach, a w jednym przypadku nawrót. Jest to wymagający tor, lecz może dać ekscytujące widowisko. Lubię tory, które są wymagające dla kierowców i dają potencjał do zarówno obierania różnych linii jazdy, jak i prowokują błędy. Myślę, że przejazd przez środek stadionu goszczącego karnawał, na którym bawi się około 30.000 ludzi sprawi elektryzującą atmosferę wśród kierowców. Ten fragment toru przy stadionie jest betonowy, a reszta toru będzie wyasfaltowana, więc będzie mała różnica nawierzchni. To zawsze jest dobre dla wyścigów.



Przyznał również, że projekt i budynki wokół toru mogą zostać nieco przebudowane dla późniejszych wyścigów, lecz sądzi, że współpraca toru i serii IndyCar z władzami Sao Paulo ma wielki potencjał. Wszyscy ludzie, z którymi pracowaliśmy byli niesamowicie zmotywowani, aby to wydarzenie dobrze wypadło - powiedział Cotman. Jestem pewien, że w przyszłości dojdzie do małych poprawek, lecz jeśli mam być szczery, to nie ma żadnej różnicy pomiędzy tym torem, a jakimkolwiek innym, prowizorycznym torem, na którym się ścigamy. Będzie szybki, da wiele zabawy, będzie ekscytujący, bezpieczny i co najważniejsze, fani zobaczą wiele akcji.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

6
jan5
26.01.2010 11:49
nowe tory nie są zbyt atrakcyjne bo bariery są daleko od toru a także nie są wplecione w krajobraz tylko krajobraz jest równany z ziemią przed zbudowaniem toru, co do wyprzedzenia to na jakim torze było najwięcej wyperzedzeń nie licząc deszczowych gp? taki mały quiz, ja o ile dobrze pamiętam to w brazylii
Falarek
26.01.2010 07:58
W sumie prosty układ toru bez zbędnego kombinowania jak to jest w F1. Mi się podoba.
buran
26.01.2010 07:42
A dla mnie ten tor nie jest do końca dobry. Zwłaszcza ta część po prawej na zdjęciu zamieszczonym w artykule, same zakręty po 90 stopni nie wyglądają zbyt ciekawie. Z kolej przeciwległa część trasy wygląda na całkiem fajną (ostry nawrót i ciekawe szykany).
jenny_s
26.01.2010 07:31
Super, trasa wyścigu biegnie wokół lotniska w dzielnicy Santana, gdzie niedaleko, na rua Olavio Egidio mieści się Instytut Ayrtona Senny. Oto link do mapy trasy: http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&split=0&ei=OOimScTIM42c1QWLkq2xAg&t=h&layer=x&g=sao+paulo+santana&ll=-23.516819,-46.635718&spn=0.012277,0.030642&z=16 i do biurowca: http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&split=0&ei=OOimScTIM42c1QWLkq2xAg&t=h&layer=xc&g=sao+paulo+santana&ll=-23.499872,-46.622715&spn=0.012279,0.022509&z=16&cbll=-23.499872,-46.622715&cbp=12,0,,0,5&photoid=po-626069
MinetaUrPIQUET
26.01.2010 07:27
Tor mi się wydaje bardzo fajny. Nie mogę się doczekać jak go wżucę w rfactor albo raceon ^^
Patryk777
26.01.2010 05:31
i to są ciekawe tory do wyprzedzeń i walki, a nie to co w F1 :P