Gascoyne także wątpi w projektowanie przy użyciu jedynie CFD
"Myślę, jest to integralna część procesu projektowego, jednak nie jest to kompletne narzędzie"
13.02.1012:29
2001wyświetlenia
Szef techniczny Lotusa - Mike Gascoyne jest sceptyczny co do szans zespołu, który w Formule 1 będzie używał jedynie komputerowych symulacji do projektowania swojego bolidu.
Virgin Racing ma duże kłopoty podczas testów w Jerez. Gascoyne dołączył do Adriana Neweya w twierdzeniu, że tunel aerodynamiczny ciągle jest potrzebny w F1. Virgin VR-01 jest pierwszym bolidem nowoczesnej F1, który został zaprojektowany bez użycia tunelu aerodynamicznego. Zadania podjął się Nick Wirth, używając obliczeniowej mechaniki płynów.
Mówiąc o taktyce używania CFD, Gascoyne stwierdził:
Myślę, jest to integralna część procesu projektowego, jednak nie jest to kompletne narzędzie. Gdy został zapytany o komentarze Neweya, Gascoyne odpowiedział:
Cóż, myślę że jest on jednym z najlepszych aerodynamików w F1. Byłem kiedyś aerodynamikiem i mój doktorat był o CFD, ale zgodziłbym się z jego opinią.
Popatrzmy na BMW, gdy Albert II został ogłoszony jednym z największych superkomputerów przeznaczonych jedynie do CFD. W Enstone zbudowali swoje centrum CFD przyjazne środowisku z dużą mocą obliczeniową. Nie sądzę, że ci goście to idioci, a ciągle używają tunelów aerodynamicznych. Znam bardzo dobrze Boba Bella z Renault, jest mądrym facetem, który dał mi pierwszą pracę w F1. Jest wykształconym aerodynamikiem i wydaje mi się, że on uważa tunel za potrzebny. Sądzę, że CFD jest ekscytującą technologią i rozwija się, jednak czy to jest wystarczająca rzecz? Nie wydaje mi się, aby wielu ludzi tak myślało.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE