Tor w Indiach zmodyfikowany w celu poprawy wyprzedzania

Projekt trzech zakrętów został zmieniony w trakcie budowy
26.02.1111:25
Piotr Bogucki
2773wyświetlenia

Organizatorzy Grand Prix Indii wyjawili, że wciąż dokonywane są poprawki w konfiguracji toru w celu stworzenia jak największych możliwości do wyprzedzania przed inauguracyjnym wyścigiem w październiku.

Pierwsza runda Formuły 1 w Indiach odbędzie się w weekend 28-30 października, a całym projektem kieruje Vicky Chandhok - ojciec byłego kierowcy zespołu Hispania Racing - Karuna oraz prezes Federacji Klubów Sportów Motorowych Indii.

Bernie [Ecclestone, szef F1] był bardzo zadowolony z ostatniej wizyty, niezwykle zadowolony - stwierdził Chandhok Senior w wywiadzie dla indyjskiego serwisu F1Pulse. Opisał on również wrażenia i komentarze Dyrektora Wyścigów FIA - Charliego Whitinga, który ostatnio przeprowadził inspekcję toru.

Charlie zaznaczył, że FIA zarekomendowała kilka miejsc w celu poprawy wyprzedzania - wyjaśnia Chandhok Senior. Będziemy pierwszym torem na świecie, który ma szybszy zakręt prowadzący do krótkiego wierzchołka, co oznacza, że poszerzamy trzy zakręty w celu stworzenia krótszego wierzchołka w zakrętach 3, 6 i 11 - zaproponowała to FIA poprzez Charliego Whitinga.

Panel Instytutu FIA, w którym zasiadają Michael Schumacher i Alex Wurz, zarekomendował te zmiany. Stworzyli symulację tego wszystkiego, wprowadzili wszystkie dane i zdecydowali, że trzy zakręty powinny zostać zmienione w celu poprawy wyprzedzania. Pomimo tego, że nie mieliśmy tego w umowie, Jaypee Group [firma budująca tor] od razu zgodziła się na poprawki. Zmienimy profil trzech zakrętów. Wszystko jest już w trakcie realizacji.

Źródło: gpupdate.net

KOMENTARZE

4
monako
26.02.2011 03:34
W końcu budują tor z głową i pytają o zdanie kierowców.
predkosc
26.02.2011 02:45
kyalami jest za wąskie
michels
26.02.2011 01:17
Znacznie lepszy sposób na zwiększenie ilości wyprzedzeń.Na dłuższą metę pomysły typu"ruchome tylne skrzydło" mogą okazać się po prostu kiepskie.Dlatego w miarę możliowości chciałbym powrotu klasycznych torów (przede wszystkim Kyalami)i zaprzestania ciągłych zmian w prepisach.
jpslotus72
26.02.2011 12:12
To jest (moim zdaniem) lepsza droga do poprawy atrakcyjności F1, niż takie wynalazki jak ruchome skrzydło (unieruchamiane na większą część wyścigu bzdurnymi przepisami). Wiadomo, ze każdy tor ma swoje punkty wyprzedzania - trzeba przeanalizować te konfiguracje i wziąć je pod uwagę przy projektowaniu nowych torów, a tam gdzie to jest możliwe, wprowadzić modyfikacje w już istniejących. Byłaby to bardziej naturalna droga do zwiększenia liczby wyprzedzeń - zależałoby to od umiejętności kierowców (bo punkt wyprzedzania nie działa "automatycznie" - trzeba umieć go wykorzystać - dohamowanie, wejście i wyjście z zakrętu itp.), a nie od różnych "gadżetów"...