Red Bull pragnie wyjaśnień używania DRS pod żółtymi flagami

Zdaniem Hornera była mowa o tym, że DRS i KERS są zakazane podczas jazdy w takich obszarach.
27.06.1210:19
Nataniel Piórkowski
2271wyświetlenia

Red Bull wezwał do wyjaśnienia przepisu o używaniu DRS w obszarach obowiązywania żółtych flag.

Po wyścigu o Grand Prix Europy sędziowie zajęli się zgłoszeniem Marka Webbera o tym, że Michael Schumacher przejechał dwie strefy żółtych flag z otwartą lotką tylnego skrzydła. Ostatecznie FIA podjęła decyzję o niekaraniu Niemca argumentując, że w takiej sytuacji decydująca nie jest sama pozycja DRS, ale to, czy kierowca zwolnił, lub nie.

Charlie Whiting przyznał jednak wczoraj, że nie ma konkretnej zasady regulującej używanie systemu redukcji oporów pod żółtymi flagami, co jest nieco niezrozumiałą sytuacją dla szefa Red Bull Racing, Christiana Hornera. Mieliśmy spotkania, podczas których była mowa o tym, że DRS i KERS nie mogą być używane podczas jazdy w obszarach żółtych flag. Z tego też powodu przekazaliśmy Markowi, aby nie stosował DRS i byłem zaskoczony, gdy zrobił to Michael. Myślę że ważne jest, aby zespoły otrzymały wyjaśnienie sytuacji przed rundą na Silverstone.

Z kolei Peter Sauber przyznał otwarcie, że z dotychczasowych doświadczeń wiemy, iż od czasu do czasu FIA stosuje różne standardy. Decyzji gremium sędziowskiego nie chciał komentować jednak Mika Salo, który podczas rundy mistrzostw świata pełnił funkcję jednego ze stewardów: Nie mogę nic mówić o naszej decyzji - uciął temat były kierowca Formuły 1.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

22
adminf1
28.06.2012 08:13
dzieki tam komus w komentarzach z wprawne oko. akkima sytuacja to przedostanie okrążenie i to nie ma nic wspolnego z protestem. Filmik kolejny z pokladu Webbera mowi owszem wiele. Moze mu sie guziki pomyliły (rozumiecie starosc nie radosc hahah) albo po prostu mial chwilowa awarie DRS jak w Kanadzie. Jedno jest pewne. Zanim zaczniecie tłuc piane na całego oglądajcie dokładnie wyscigi. Bo narazie to połowa stąd widzi tylko to co chce.
ari2k5
27.06.2012 07:33
[quote="IceMan11"]@ari2k5 Pogubiłeś się? Nie ty jeden ;D[/quote] Nie pogubiłem się, tylko chcę, żeby w końcu to jakoś ustandaryzowali :D
IceMan11
27.06.2012 04:22
@akkim Zgadzam się. Zbyt długo zwlekali z decyzją odnośnie Lewis'a, ale wiemy dlaczego. Podobnie ma się z Michaelem, ale to było konsekwencją nie karania Hamilton'a. Może Schumacher miał mirage i zauważył jakiś bolid, który podąża przed nim i stąd włączony DRS? Innego wytłumaczenia nie widzę ;D @ari2k5 Pogubiłeś się? Nie ty jeden ;D
General
27.06.2012 02:54
[quote="akkim"]Ej obrońco jedynie słusznej prawdy. To podobno to, podkreślam, podobno: http://www.youtub...eaYs&feature=g-all-u[/quote] Schumacher na pewno dostał info, że HAM się robił na szykanach i tam obowiązuje zółta flaga. Było tam wcześniej kilka udanych manewrów wyprzedzania, więc tam kierowcy mieli zwalniać i nie walczyć. W takim przypadku te flagi nie obowiązują na długiej prostej. Co innego, gdyby HAM rozbił się gdzieś na tej prostej i MSC kogoś by wyprzedził - na pewno byłaby reprymenda lub kara. Dodatkowo jak patrzę na ten film, to nie widzę na tej prostej żółtych flag - czy to stewardów machających nimi czy też sygnalizacji świetlnej (zarówno przed linią włączenia DRS jak i w połowie prostej światła nie mrugają). Wątpię, aby się zepsuły:)
akkim
27.06.2012 02:19
@marrcus No właśnie że nie do końca. Padły już na innym portalu słowa powątpiewania czy to jest właśnie ta sytuacja przez brak żółtych flag. Dlatego napisałem o nim, że nie mam pewności. @ari2k5 [quote]Sebastain Vettel został ukarany przejazdem przez strefę pit stopów za użycie systemu DRS, w okresie obowiązywania żółtej flagi. [/quote] To dlaczego skoro : Charlie Whiting [quote]Nie ma przepisu mówiącego czy DRS ma być otwarty czy zamknięty w miejscu żółtej flagi.[/quote] Co tu jest zatem nieprawdą? Kara dla Vettela czy jej brak dla Michała. Powinni wydać orzeczenie, że Vettel nie zwolnił.
marrcus
27.06.2012 01:57
akkim wstawia filmik nawet nie wie że to o to chodzi ;p adminf1 dobrze pisze. ale filmik fajny wiec dzięki
ari2k5
27.06.2012 01:48
@akkim Vettel w Barcelonie dostał karę za jazdę z otwartym DRS'em pod żółtymi flagami - dlatego RBR się czepia MSC. Gdyby tamto było bez kary to i Red Bull by siedział cicho.
akkim
27.06.2012 12:55
@Aeromis Tym gorzej dla niego. Jakim prawem w ogóle go włączał, nikogo przed nim nie widzę. Na pewno nie w odległości jednej sekundy . Wykorzystać go chciał do obrony? A w "moim" filmiku stoi wyraźnie bolid po prawej. Czy zwolnił choć na chwilę? A gdzież tam, sandał i do przodu. Według mnie sędziowie NIE CHCIELI robić mu krzywdy, to wszystko. Nie ukarali Lewisa, za ignorowanie żółtej flagi i wyczekiwali z decyzją do czasu aż "ustali" pozycję. Jeden z dłuższych w tym roku okresów między faktem a ogłoszeniem. A potem byłoby już niezręcznie karać Michała za podobne przewinienie.
Aeromis
27.06.2012 12:08
@akkim http://www.youtube.com/watch?v=QSqiwo-PiM8 Od Webbera nie odjechał na żadną odległość, która byłaby zaskakująca, więc wątpliwe by mógł jechać szybciej niż on, skoro wyszedł z zakrętu wcześniej i wcześniej zaczął przyspieszać. W filmiku który dałeś nie ma żółtej flagi. Szumiego jednak nie bronie, po prostu nie mam w tej kwestii zdania.
DJ Malina
27.06.2012 11:09
@IceMan11 Ja tu nie widzę nieścisłości. Jeśli w regulaminie pisze, że należy zwolnić podczas strefy to należy zwolnić. Nie ważne czy ma otwarty DRS, czy zamknięty. To tak samo jakby rzucali się o to, że kierowca podczas żółtej flagi jechał na siódmym biegu. Jeśli chodzi o wspomniany przez ciebie przypadek, to Vettel podobno nie zwolnił. Piszę podobno, bo przecież osobiście nie widziałem telemetrii.
IceMan11
27.06.2012 11:07
@Amalio Nie, wyszła kolejna bezzsensowność regulaminowa, w której nawet sędziowie się nie orientują, a co dopiero zespoły.
Amalio
27.06.2012 11:00
Aha. Czyli waszym zdaniem należało ukarać Alonso kiedy na GP Chin otworzył mu się na sekundę DRS,bo przecież nie wolno go stosować po za wyznaczoną strefą :] Jeśli Schumacher rzeczywiście zwolnił i jechał nawet wolniej od wspomnianego Webbera, to ja naprawdę nie widzę problemu. Nie skorzystał na DRSie ani nie stworzył zagrożenia. I tyle w tym temacie.
IceMan11
27.06.2012 10:43
@DJ Malina Czasami dobrze się rzucać o sprawy regulaminowe. Te zostają wtedy definitywnie wyjaśnione i gra gitara. Dlaczego rzuca się RBR? Bo Mark był 4-ty, a przed nim Schumacher wykonał coś co według nich jest zabronione? Bo sami mieli podobny przypadek jeszcze nie tak dawno?
DJ Malina
27.06.2012 10:37
Oj, biedny Red Bull. Jak oni korzystają na różnej interpretacji przepisów to jest dobrze, a raz Schumacher skorzystał i już wielka afera. Dlaczego nie rzucają się o to inne zespoły, tylko Red Bull?
jpslotus72
27.06.2012 09:19
Regulacje nie opierają się na jakimś "była o tym mowa", ale na zapisach i paragrafach. Jeśli owe zapisy można nieraz mocno naginać i różnie interpretować, to cóż dopiero mówić o takich słownych "umowach"? A była mowa jakie konkretnie kary za to grożą? Bo jeśli nie, to jeszcze jedna dowolność - która nie może być podstawą do werdyktu sędziów. Żeby uniknąć nieporozumień, trzeba uzupełnić regulacje dotyczące żółtej flagi o możliwie precyzyjny "paragraf" odnośnie DRS. Ale to na przyszłość - i w tym przypadku zasada "prawo nie działa wstecz" będzie prawomocna, ponieważ (jak wynika ze słów Whitinga) podczas minionej niedzieli nie było takiego zapisu, który byłby naruszony przez Schumachera, więc "prokurator" nie ma punktu odniesienia do wystawienia aktu oskarżenia w sprawie Michaela.
akkim
27.06.2012 09:07
@IceMan11 Nie Whiting, nie Horner a nawet nie Sauber, co powiedział Salo - wygląda "najładniej"
IceMan11
27.06.2012 09:02
@akkim Odjął gazu, że nie ma co! Prawie stanął w miejscu.
akkim
27.06.2012 08:45
@adminf1 Ej obrońco jedynie słusznej prawdy. To podobno to, podkreślam, podobno: http://www.youtube.com/watch?v=uQ4B19TeaYs&feature=g-all-u
adminf1
27.06.2012 08:39
ciężko widze zakumać. Może tak. Najezdżasz na strefe żółtych flag z właczonym KERS i DRS...najważniejsze jest żeby zwolnić.TO jest główna zasada poruszania sie przy żółtej fladze. Schumi zwolnił.Znajdzcie linka z tą sytuacja. Nie znajdziecie bo nie wiecie gdzie szukac danej sytuacji. Nie widzieliscie też tego a sie wypowiadacie. Na FaceBooku 3/4 ludzi tego nie widziala. I z wami jest tu podobnie a tluczecie piane az miło.Oglądacze sie znaleźli. Off temat
akkim
27.06.2012 08:31
@IceMan11 Ano śmierdzi i to podium Mistrza Schumachera, od hiszpańskiej to była odmienna niedziela, tam kara, tu cisza a skrzydło to samo, ale mierzyć wolą innych inną miarą.
IceMan11
27.06.2012 08:26
Herr Sauber ładnie to powiedział i coś tak mi się wydaję, że ma rację. Jak wcześniej mówili, że nie można używać i DRS i KERS, a teraz nagle można to coś tu śmierdzi :)
marrcus
27.06.2012 08:26
oj Weber wstydz się