Hulkenberg najszybszy pierwszego dnia testów w Bahrajnie

Kierowca Force India pobił najlepsze okrążenie Vettela z zeszłorocznego wyścigu
19.02.1415:38
Paweł Zając
5960wyświetlenia

Nico Hulkenberg okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia testów przedsezonowych w Bahrajnie.

Kierowca Force India po południu wykręcił 1:36.880s, co dało mu pierwsze miejsce z przewagą blisko sekundy nad Fernando Alonso. Rezultat Niemca jest też lepszy niż najlepsze okrążenie Sebastiana Vettela podczas zeszłorocznego wyścigu na torze Sakhir.

Zgodnie z przewidywaniami, zespoły, które nie miały problemów w Jerez, zabrały się do ciężkiej pracy już pierwszego dnia. Najwięcej okrążeń zapisał na swoim koncie Kevin Magnussen - 81, jednak Force India, Sauber i Mercedes pokonały barierę 70 przejechanych kółek. Fernando Alonso pokonał ich 64, podobnie jak Robin Frijns (68), który był najbardziej pracowitym zawodnikiem korzystającym z silników Renault.

Sytuacja francuskiego producenta wydaje się być odrobinę lepsza, jednak pozostałe zespoły nawet nie mogły pomarzyć o przejechaniu takiego dystansu jak Caterham. Red Bull dopiero po trzynastej wyjechał z garażu i zaliczył czternaście okrążeń. Toro Rosso także zostało uziemione przez wyciek oleju i przejechało dziś zaledwie pięć kółek, które zakończyły się czerwoną flagą. Debiut nowego Lotusa również nie zaliczał się do zbyt udanych, gdyż Romain Grosjean pokonał dziś osiem okrążeń.

Hulkeberg swoje najlepsze okrążenie przejechał po południu, podobnie jak większość kierowców. Drugi Alonso stracił do niego 0,999s jednak dalej było już trochę ciaśniej, przez co Hamilton i Magnussen zmieścili się w półtorej sekundy straty do Niemca. Piąty był Vettel przed Sutilem, Frijnsem, Kwiatem i Grosjeanem. Mierzonego okrążenia niestety nie udało się przejechać Bianchiemu i Massie, którzy to również nie przejechali dziś zbyt wielu okrążeń.

Pierwszy dzień testów był przerywany aż czterokrotnie po problemach Alonso, Sutila, Kwiata i Vettela.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Nico Hulkenberg (27)Force India Mercedes VJM07781:36,880
2Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T641:37,8790,999 0,999
3Lewis Hamilton (44)Mercedes W05741:37,9081,028 0,029
4Kevin Magnussen (20)McLaren Mercedes MP4-29811:38,2951,415 0,387
5Sebastian Vettel (1)Red Bull Renault RB10141:40,2243,344 1,929
6Adrian Sutil (99)Sauber Ferrari C33821:40,4433,563 0,219
7Robin Frijns (46)Caterham Renault CT05681:42,5345,654 2,091
8Daniił Kwiat (26)Toro Rosso Renault STR951:44,3467,466 1,812
9Romain Grosjean (8)Lotus Renault E2281:44,8327,952 0,486
10Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW365-
11Jules Bianchi (17)Marussia Ferrari MR033-

KOMENTARZE

23
Aeromis
20.02.2014 02:00
@robertunio [quote]Lotusa jest tu idealny - otoz Lotus z budzetem niewiele wiekszym niz FI stworzyl bolid ktory na otwarciu minionego sezonu byl drugim najszybszym bolidem w stawce[/quote]Strasznie pokręciłeś. Lotus za ten budżet zbudował jeden z mocniejszych bolidów (to fakt), który konkurował z Ferrari i Mercedesem, ale to że byli numer dwa w stawce to właśnie dzięki zmianie opon. Śmiem twierdzić że mieli totalnego farta bo gdy w pierwszej połowie sezonu inne ekipy rozwijały bolid i Lotus dostawał zadyszki nadeszła zmiana opon i powrót do formy. [quote]oczywiscie pozniej zabraklo pieniazkow na dalszy rozwoj + afera oponiarska tez dodatkowo pokrzywdzila Lotusa [/quote]Nie pokrzywdziła a pomogła, ten niby słabszy kierowca zaczął notować wyniki na poziomie Raikkonena
Asmodeus
20.02.2014 01:13
@zgf1 zanim zaczną niesamowicie szybko rozwijać bolid to najpierw niech rozwiążą niesamowicie szybko swoje problemy bo obecny rok ma się nijak do poprzednich kiedy nie musieli martwić się o silnik ani o jakiś ERS...
robertunio
19.02.2014 08:21
@bobstone Oczywiscie ze proporcja nakladow finansowych RB vs FI to prawdopodobnie co najmniej 2:1, ale zeby nie grzebac daleko w przeszlosci wystarczy spojrzec na miniony sezon: przyklad Lotusa jest tu idealny - otoz Lotus z budzetem niewiele wiekszym niz FI stworzyl bolid ktory na otwarciu minionego sezonu byl drugim najszybszym bolidem w stawce; oczywiscie pozniej zabraklo pieniazkow na dalszy rozwoj + afera oponiarska tez dodatkowo pokrzywdzila Lotusa i stalo sie jak sie stalo, ale jak widac mozna skonstruowac szybki bolid przy pomocy sredniego budzetu, wiec na tej samej zasadzie FI przynajmniej na poczatku sezonu moze byc waznym graczem.
zgf1
19.02.2014 07:48
@ManiakF1 Moze najpierw poczytaj o zaimkach, to podstawy, a dopiero pozniej oczekuj od kogos czegos :) @Asmodeus Wiesz to RB, nie mozna ich skreslac, przypomnij sobie ostatnie lata jak niesamowicie szybko zaczeli rozwijac bolid, owszem na razie sa za czolowka, ale potencjal prawdziwy dopiero zobaczymy...
Asmodeus
19.02.2014 07:22
Kolejny przykład ogarnięcia RBR - wycinanie w bolidzie dziur które i tak nic nie dają :D
MairJ23
19.02.2014 07:03
@robertunio rozumiem ze masz dostep do sezonu 2014. Sciagnales juz ? Ze tak wszystko prorokujesz ? A moze Sebastian pokaze paru niedowiarkom co moze teraz zdzialac w slabszym bolidzie ? Tego nie wiesz ty I nie wiem ja. Przyklad wygrania wyscigu przez alonso w 2008 w singapurze..... PRICELESS
Asmodeus
19.02.2014 06:59
Redbull miał już testować na pełnych obrotach w Bahrainie jak Renault i inne Hornery zapowiadały i co? Jak RBR rozwiąże wszystkie problemy po tych kilku GP to i tak będzie sto lat za murzynami z rozwojem w porównaniu do reszty zespołów bo te przecież nie będą spały :) Dzisiaj Sebuś sam z gaśnicą latał dookoła bolidu na poboczu i wy to nazywacie ogarnięciem? :D
ManiakF1
19.02.2014 06:15
zqf1 Może źle się wyraziłem, ale ty może byłbyś bardziej kreatywny...ach zapomniałem czego ja od ciebie oczekuje...
Aeromis
19.02.2014 05:57
@robertunio Narzekaszna antyfanów Vettela podczas gdy sam...: [quote]I beda tez mogli dodatkowo dac kontrprzyklad wybitnego Alonso ktory potrafil wygrac wyscig w bardzo przecietnym bolidzie czego dowodem jest Singapur 2008.[/quote]Stary, to jest żałosne :D Jakby nie było przykładów zwycięstw ALO w nienajlepszym bolidzie, to jeszcze bym zrozumiał, no ale w takim wypadku... Chyba za dużo dostępu do internetu masz, wyluzuj.
bobstone
19.02.2014 05:23
@robertunio tylko, że nie wydaje mi się, aby boid Force Indii był budowany w 4 tunelach za 500 milionów zielonych, no ale oczywiście mogę się mylić.
robertunio
19.02.2014 05:07
RedBull sie nie ogarnal i nie ogarnie. Cala zime pracowali nad bolidem i skaszanili. Co teraz niby w miesiac zrobia zwycieski bolid ??? Wszystko wskazuje na to ze RedBull zacznie ten sezon jako zespol srodka stawki i antyfani Vettela beda wniebowzieci bo beda mieli "dowod" ze Vettel jest przecietnym kierowca. I beda tez mogli dodatkowo dac kontrprzyklad wybitnego Alonso ktory potrafil wygrac wyscig w bardzo przecietnym bolidzie czego dowodem jest Singapur 2008. Wiadomo ze RedBull potrafi sie ogarnac po letniej przerwie - wystarczy popatrzec na minione lata - w zasadzie od 2009 wlacznie druga polowa sezonu zawsze nalezala do RedBulla, a przy okazji skoro juz nawiazalem do 2009 to tylko i wylacznie dzieki niedoswiadczeniu Vettela Button zostal Mistrzem. Gdyby wtedy Vettel mial tyle doswiadczenia co teraz to bylby teraz pieciokrotnym Mistrzem. Wiec na pewno po letniej przerwie RedBull bedzie sie liczyl w walce o zwyciestwa, ale to czy bedzie sie liczyl w walce o Mistrzostwa bedzie zalezalo od innych zespolow i tego jak potoczy sie rywalizacja. A jesli chodzi o Force India - to jak Brawn GP krecil masakryczne w porownaniu do konkurencj czasy na testach tuz przed sezonem 2009 to tez Znafcy mowili ze szukaja sponsorow - a jak bylo naprawde kazdy pamieta.
zgf1
19.02.2014 04:56
@ManiakF1 Jesli twierdzisz, ze to jest ogarniecie to lepiej porzuc F1 i zajmij sie zbieraniem znaczkow pocztowych. Poprawa jest, ale jak na razie to za malo aby powiedziec, ze sie ogarnal.
ManiakF1
19.02.2014 04:34
Ale chyba jest postęp w porównaniu do Jerez? Jeśli twierdzisz, że nie polepszyli się w stosunku do tamtych testów to lepiej porzuć F1 i zajmij się zbieraniem znaczków pocztowych...
shaq
19.02.2014 04:20
@ManiakF1 Red Bull się ogarnął? 14 okrążeń i strata ponad 3 sekund do lidera nie wygląda "ogarnięcie".
ManiakF1
19.02.2014 04:17
Różnice czasów znacznie mniejsze niż w Jerez. Red Bull się ogarnął, a pewnie będzie jeszcze lepiej(niestety), no Force India zaszalała,może będą niespodzianką tego sezonu? PS. Tytułowe zdjęcie VJM07 przypomina Spykera.
Aeromis
19.02.2014 04:06
@ROOK Nawet jeśli to prawda to w tym sezonie możliwość ciśnięcia już teraz jest dobrym znakiem :)
ROOK
19.02.2014 04:04
Up: [color=white].[/color] A ja mam wrażenie, że Force India są notorycznymi specjalistami od „picowania” na testach – jazda na 100% możliwości, może nawet jakoś specjalnie spreparowanym/nieregulaminowym bolidem, byle tylko chociaż raz dobrze wypadać w tabelkach przed potencjalnymi sponsorami…
TommyYse
19.02.2014 03:56
@Kamikadze2000 No nie powiem, miło by było, gdyby Force Indie z Nico w szczególności i Sergio powalczyli w tym roku ;)
Kamikadze2000
19.02.2014 03:50
Nico Hulkenberg mistrzem świata!? Kurcze, chciałbym... :))
rolnik sam w dolinie
19.02.2014 03:46
[quote="lc1"] http://f1tests.info/2013.php [/quote] Czasy z poprzedniego sezonu z pewnością będą niezwykle przydatne. Podejrzewam, że Darth właśnie o tej stronie mówił, tylko jak widać w tym sezonie nie dostarcza ona nam danych.
lc1
Darth ZajceV
19.02.2014 03:05
Najpierw trzeba by je mieć. Kiedyś był taki fajny livetiming, który spisywał wszystkie kółka, ale niestety nie mamy do niczego takiego dostępu.
Aeromis
19.02.2014 02:59
Wow, to moje wymarzone podium i to w odpowiedniej kolejności :D Swoją drogą zastanawiam się, czy nie byłoby lepiej podczas testów podać wyniki wszystkich okrążeń choćby w spakowanej wersji do ściągnięcia.