Sutil chce rozwiązania problemów elektronicznymi hamulcami
Niemiec twierdzi, że trudno je wyczuć
20.02.1411:56
1344wyświetlenia
Adrian Sutil uważa, że nowy system elektronicznie sterowanych hamulców sprawia, iż samochody trudniej się prowadzą.
Takie systemy zostały zalegalizowane w tym roku, aby skompensować efekty odzyskiwania energii podczas hamowania przez nowy, znacznie mocniejszy, ERS.
Dzięki nim odczucia i osiągi mają pozostać na stałym poziomie podczas korzystania z różnych trybów odzyskiwania energii, jednak niektóre zespoły mają problem z optymalizacją systemu.
Kierowca musi cisnąć i czasem wszystko jest ok, a czasem nie, jednak od tego są testy- powiedział Sutil w rozmowie z dziennikarzami.
Musimy się uczyć, więc skupiamy się na elektronicznie sterowanych hamulcach oraz silniku. Kiedy będziemy mogli stwierdzić, ze je opanowaliśmy, to będziemy mieli odpowiednie osiągi. Trzeba jednak pamiętać, że chłopaki ciężko pracują także nad aerodynamiką, więc osiągi powinny się poprawiać z każdym dniem.
Niemiec dodał również, że nowy system wymaga od kierowcy zmiany stylu jazdy.
Póki co muszę zmienić odrobinę styl swojej jazdy. Z powodu mniejszego docisku nie można już tak cisnąć, więc trzeba delikatnie obchodzić się z hamulcami. Trzeba teraz polegać na inżynierach, którzy przygotowują mapowania. Ważne jest posiadanie odpowiedniej mapy na każdy z zakrętów. Mamy bazowe ustawienia, ale nie są one na 100%. Brakuje mi manualnego ustawiania ich, jednak jeśli uporamy się ze stroną inżynieryjną to będzie mniej problemów i będziemy mieć je pod kontrolą.
KOMENTARZE