Sutil: Tegoroczne opony są o wiele za twarde

Niemiec uważa jednak, że spisują się dobrze pod kątem spójności osiągów.
20.02.1413:22
Nataniel Piórkowski
1388wyświetlenia

Adrian Sutil określił nowe opony Pirelli jako o wiele za twarde.

W efekcie ubiegłorocznych kłopotów z ogumieniem oraz niewiadomych związanych z wprowadzeniem nowych, turbodoładowanych jednostek napędowych, włoski dostawca ogumienia zdecydował się na obranie bardziej konserwatywnego podejścia. Sutil przyznaje jednak, że choć nowe opony sprawiają wrażenie bardziej spójnych w swych osiągach, to jednak oferują zbyt małą przyczepność podczas przejeżdżania zakrętów.

Opony są bardziej spójne niż w ubiegłym roku, więc z tego co do tej pory obserwujemy nie ma tak nagłego spadku osiągów. Wszystkie czasy okrążeń z dłuższych przejazdów są do siebie zbliżone, ale ogumienie jest naprawdę twarde. Jego konstrukcja sprawia że spisuje się lepiej, jednak szalonym uczuciem jest mieć dobrą przyczepność w zakręcie i nagle ją całą stracić. Jest więc sporo nowych rzeczy do nauczenia. Myślę że pod względem spójności obecne opony są lepsze, ale o wiele za twarde - wyjaśniał kierowca Saubera podczas rozmowy z mediami na torze Sakhir.

KOMENTARZE

4
dan193t
20.02.2014 05:39
Shut up and drive!
zefu
20.02.2014 05:15
Czyli jest szansa, że po wyścigu nie będą powstawać lokalne fabryki opon zaopatrujące się w surowiec z odzysku z toru po GP... ;)
VJM02
20.02.2014 04:02
Patrząc z perspektywy czytelnika dobrze, że choć jeden kierowca wypowiada się wprost na tak "błahe" tematy jak porównywanie bolidów w stosunku do poprzednich lat. Jeden powie to co PR mu każe, a inny po prostu: "opony za twarde", "do Australii Sauber ma poprawić to i to", "hamulce takie i takie". :)
cichy
20.02.2014 02:10
Też macie wrażenie, że Sutil jakiś za bardzo wygadany się zrobł po przejściu do SauberA? :D