Lotus zaprzestaje rozwoju tegorocznego bolidu

Ekipa podjęła decyzję o przerzuceniu swych zasobów na prace nad nowym samochodem.
05.09.1419:11
Nataniel Piórkowski
1945wyświetlenia

Romain Grosjean przyznał, że Lotus zaprzestał rozwoju tegorocznego samochodu i zapowiedział, że jego ekipa przygotowuje się na wymagającą końcówkę bieżącego sezonu.

Stajnia z Enstone już od pierwszych zimowych testów zmagała się z poważnymi problemami z niezawodnością bolidu E22, zdobywając punkty wyłącznie podczas Grand Prix Hiszpanii i Monako. Podczas piątkowych treningów przed weekendem na Monzy, zarówno Grosjean jak i Pastor Maldonado nie byli w stanie dorównać tempu Marussi Julesa Bianchiego.

Francuz przyznał, że po drugim treningu Lotus podjął decyzję o przerzuceniu wszystkich swych zasobów na pracę nad przyszłoroczną konstrukcją. Mamy pewne problemy z aerodynamiką samochodu. Pojawiły się pierwszego dnia jazd i zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy w stanie w stu procentach rozwiązać ich w tym roku. Przynajmniej mamy teraz narzędzia do ocenienia problemów. Skupiamy się nad przyszłorocznym samochodem. Nie będzie kolejnych poprawek do E22.

Zapytany o to, czy Lotus może powiększyć swój tegoroczny dorobek punktowy, Grosjean odparł: Nie.

KOMENTARZE

15
piotr_del_grey
07.09.2014 08:25
No ale jednak ten 'złom' w drugiej połowie wyścigu zaczął odmawiać posłuszeństwa. Tak jak w prawie każdym weekendzie coś się w nim psuje.
Lukasz1234
06.09.2014 05:29
@piotr_del_grey Zauważ, że w Hiszpanii jednak RG zdobył 5 pole startowe tym złomem.
piotr_del_grey
06.09.2014 05:16
2/3 portalu w okolicach GP Malezji rozpisywało się że Lotus już od Hiszpanii zacznie zagrażać nawet najlepszym i w klasyfikacjach zagrozi czołówce. I gdzie mamy to 'zagrażanie'? Gdy stwierdziłem to na forum, zostałem wyśmiany. Nie przesadzajmy, każdy ma gorszy rok. Ale obroty Williamsa nawet w tych najgorszych latach nie były równe połowie tego co wydał na tegoroczną kampanię Lotus. Te dane są przerażające.
Lukasz1234
06.09.2014 04:37
@derwisz Właśnie nie rozumiem co miałeś na myśli, gdyż "problemy" o których opisujesz nie miały miejsca. Wymyślanie niestworzonych historii o różnych problemach Lotusa, szczególnie przez niektóre niemieckie media, które de facto nigdy nie miały miejsca, tak głęboko się zakorzeniły w głowach części ludzi, że potem wypisują takie brednie aż oczy bolą.
derwisz
06.09.2014 03:23
@Lukasz1234 Prześledź historię tej ekipy (Lotus/Renault) od czasów Roberta Kubicy to może zrozumiesz co miałem na myśli.
SirKamil
06.09.2014 10:58
Pijar. Rozwój tego samochodu skończył się bardzo dawno temu i jeszcze wcześniej polegał właściwie tylko na tym, aby zapewnić żywotność PU w narzuconym Red Bullowskim kształcie po zimie, do końca sezonu. W pewnym sensie od dawna nie istnieje coś takiego jak E22. Teraz to frankenstein z karykaturalnie zniekształconym poszyciem w tylnej sekcji.
Lukasz1234
06.09.2014 10:34
[quote="derwisz"]od kilku lat na początku sezonu ta sama bajka o rychłym wejściu do ścisłej czołówki f1 i taki sam smętny koniec[/quote] Mówisz, że w 2012 i 2013 roku nie byli w ścisłej czołówce? [quote="derwisz"]o krótkiej kołdrze budżetowej i kłopotach ze sponsorami to ju nawet nie warto wspominać Co sezon mniej więcej o tej porę zaczyna brakować kasy na wypłaty i na rozwój, najlepsi ludzie są zwalniani a kierowcy zamiast skupiać się na sporcie zmuszeni są pilnować swoich kont bankowych i uganiać się za firmowym księgowym.[/quote] No nie wiem czy budżet na poziomie 250 mln $ jest mały. Jakie kłopoty ze sponsorami? Wymień tych "najlepszych" zwolnionych ludzi. Nie brakuje im kasy na wypłaty i rozwój.
derwisz
06.09.2014 09:43
Na początku sezonu przewidywałem taki finał Lotus to niepoważna ekipa, od kilku lat na początku sezonu ta sama bajka o rychłym wejściu do ścisłej czołówki f1 i taki sam smętny koniec, o krótkiej kołdrze budżetowej i kłopotach ze sponsorami to ju nawet nie warto wspominać Co sezon mniej więcej o tej porę zaczyna brakować kasy na wypłaty i na rozwój, najlepsi ludzie są zwalniani a kierowcy zamiast skupiać się na sporcie zmuszeni są pilnować swoich kont bankowych i uganiać się za firmowym księgowym. Oby przynajmniej w obecnym sezonie los zaoszczędził tej ekipie większych problemów finansowych, tym niemniej i tak trudno oczekiwać, ze w przyszłorocznym bolidzie zasiądzie jakiś znaczący kierowca
macieiii
05.09.2014 11:57
@ Mexi nie chcę nawet wyobrażać sobie, jak mocno Maldonado dostawałby od Bottasa. Co prawda słaby nie jest, ale stratę miałby pewnie większą niż Massa, choć i tu mamy niezły pogrom.
Mexi
05.09.2014 10:37
Maldonado, podejmując decyzję o opuszczeniu Williamsa, zrobił interes życia. Natomiast co do Lotusa, to mam wrażenie, że popełniono jakieś błedy u podstaw, bo ostatnie sezony to było ciągłe pięcie się w górę, więc ci ludzie potrafią zrobić dobre auto. Zwłaszcza, że było budowane jeszcze przez starą ekipę z Allisonem na czele.
ROOK
05.09.2014 09:57
[quote="f1wm"]Zapytany o to, czy Lotus może powiększyć swój tegoroczny dorobek punktowy, Grosjean odparł: „Nie”[/quote] [color=white].[/color] = Maldonado przegrywa sezon z przynajmniej jedną Marussią i ma otwartą drogę do dalszych przegranych: druga Marussia, dwa Saubery, itd. – gdyby na koniec zeszłego sezonu ktoś im to proponował, to wzięliby w ciemno! :)
MartiniRacing
05.09.2014 09:05
Nie no to jest katastrofa. Wydaje mi się że Lotus zbankrutuje szybciej niż nam sie wydaje. NIe pamiętam tak złego samochodu. Już Williams w 2011 i 2013 był lepszy.
xdomino996
05.09.2014 07:26
@Aeromis tak, przez te glupie gadanie np Lopeza o fenomenalnej aerodynamice, jakie to auto nie jest szybsze wyszli na totalnych kretynów, podczas gdy Lopez zachwalał sam swoje auto, Red Bull siedzial cicho, a reszta stawki stwierdzała, że RB nie stracił tempa, bo dalej mają świetną aerodynamikę. Dostali po łbie przez cały sezon. W 2015 liczę, że jednak wrócą do czuba, ale jak przed sezonem znowu zaczną się wychwalać, że to auto potwierdza swój potencjał, że jest super w tym i w tym obszarze to liczę na kolejne wiadro zimnej wody, skromność to dobra rzecz, Lotus o tym zapomniał i wyszli jak wyszli.
Lukasz1234
05.09.2014 06:13
[quote="Aeromis"]przygotować się na nowy, oby lepszy sezon.[/quote] Będzie lepszy. Nowy dyrektor techniczny już o to zadba, bo na projekt obecnego bolidu nie miał wpływu.
Aeromis
05.09.2014 05:36
Medialny szum wokół jakże dobrej aerodynamiki pojazdu to było tylko pocieszanie sponsorów. Wyszedł im najdroższy złom obecnego sezonu i muszą to przełknąć i przygotować się na nowy, oby lepszy sezon. Romain, nigdy nie mów nigdy, jak się ROS z HAM poprztykają to 3/4 stawki skoszą i punkty jeszcze wpadną ;)